Orla Perć część 2: wejście na Granaty i Żleb Kulczyńskiego

Orla Perć wejście na Granaty i Żleb Kulczyńskiego

Przygotowaliśmy się starannie do naszej wspinaczki na Granaty, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że Orla Perć to uważany za najtrudniejszy szlak w polskich Tatrach. Zależało nam na pełnym zaangażowaniu i odpowiednim przygotowaniu, więc podejście do tego wyzwania było dla nas niezwykle istotne.

Jak się przygotowaliśmy by wejść na Granaty?

Nasza przygoda zaczęła się jeszcze przed wyjazdem, kiedy to zadbaliśmy o naszą kondycję fizyczną. Regularne treningi i odpowiednia dieta były naszymi sprzymierzeńcami. Ale to tylko początek. Kiedy dotarliśmy do Zakopanego, wyposażyliśmy się w niezbędny sprzęt wspinaczkowy, takie jak uprząż, lonża z absorberem, kask wspinaczkowy, rękawice i solidne buty.

Nasze plecaki były również odpowiednio przygotowane, nie za ciężkie, ale wytrzymałe. Warto dodać, że w Zakopanem istnieje możliwość wynajęcia takiego sprzętu na 1 dzień lub dłużej, co jest wygodnym rozwiązaniem (ceny wynajmu zależą od konkretnej wypożyczalni).

Jak zorganizowaliśmy noclegi w Zakopanem?

Jeśli chodzi o noclegi, korzystaliśmy z platformy Booking, gdzie mieliśmy dostęp do coraz większych rabatów ze względu na nasz status Gemius 2. Znaleźliśmy trzy miejsca na pięć nocy, które były dogodnie zlokalizowane w pobliżu naszych tras wspinaczkowych. Wybór trwał nieco dłużej, ponieważ nasza wycieczka była spontaniczna, a nie każdy hotel miał dostępność przez cały okres, który nas interesował, bądź spełniał nasze oczekiwania.

Wszyscy byliśmy zachwyceni hotelem Tatra, który polecamy z pełnym przekonaniem.

Znaleźliśmy tam wszystko, co potrzebne po trudnych wyprawach w góry – wygodne pokoje z pięknym widokiem z balkonu, ciche i czyste wnętrza. Jednak to nie wszystko. Smaczne jedzenie, w tym zarówno śniadania, jak i obiadokolacje, z widokiem na góry, dodatkowe posiłki dostępne w recepcji, oraz opcja zamówienia śniadaniowej wyprawki na wędrówki to tylko niektóre z udogodnień. Hotel oferuje również dostęp do basenu, strefy spa i siłowni, bez dodatkowych opłat. Lokalizacja hotelu okazała się również doskonała, umożliwiając szybki dostęp do szlaku prowadzącego na Halę Gąsiennicową.

Zapraszamy do odkrycia naszej fascynującej wyprawy na Granaty!

Wejście na Granaty – Orla Perć

Film z kanału YouTube #jaksierozwijac

Przebieg naszej trasy. Jeśli chcesz ją obejrzeć w Mapach Google, to kliknij w “More options”.

Zdobyć szczyt Granaty i pokonać część Orlej Perci było niezwykłym przeżyciem. To trasa, która sprawdziła nasze umiejętności i wytrwałość, dostarczając jednocześnie niesamowitych widoków i satysfakcji z osiągnięcia tego wyzwania. To niezapomniane doświadczenie, które na zawsze pozostanie w naszej pamięci jako udany podbój tatrzańskich granitów.