Adwords vs Express czyli skuteczna reklama Google

Adwords vs Express czyli skuteczna reklama Google

Reklama AdWords wyświetlana jest w postaci linków sponsorowanych w wyszukiwarce Google. Znajdują się w dobrze widocznych miejscach, więc przykuwają uwagę internautów wpisujących do wyszukiwarki różnorodne słowa kluczowe. Ich główne zadanie polega więc na zachęceniu potencjalnych klientów, aby kliknęli w link, przekierowujący ich na stronę firmową, do sklepu online, bloga czy strony Landing Page z formularzem.

Jak powinna wyglądać skuteczna reklama AdWords?

Musisz przecież sprawić, aby ta reklama zachęcała do kliknięcia w link, do dokonania zakupu, złożenia rezerwacji, pozostawienia kontaktu bądź innych celów? Dowiedz się, jak doprowadzić do tego krok po kroku!

Pamiętaj jednak o tym, że od pewnego czasu pojawiła się pewna nowość, a mianowicie Google AdWords Express, która stanowi alternatywę dla tradycyjnego Google Adwords. Poniżej dowiesz się, czym się różnią te narzędzia od Google oraz kiedy i jak należy z nich korzystać.


Spis treści:

  1. Gdzie wyświetla się reklama Google AdWords?
  2. Konto AdWords vs Express
  3. Dla kogo Google Express a dla kogo Google AdWords?!
  4. Założenie konta AdWords
  5. Utworzenie 1 kampanii reklamowej AdWords
  6. Zatwierdzenie nowej reklamy Google AdWords?
  7. Jak założyć konto Google AdWords Express?
  8. Zatwierdzenie nowej reklamy Google Express
  9. AdWords dla osób fizycznych / prywatnych?!
  10. Recepta na skuteczną reklamę AdWords
  11. Komu powierzyć reklamę AdWords
  12. Jak ja korzystam z konta Google AdWords?

Oglądaj film na YT:


Artykuł dla ulubieńców tekstu i zdjęć:

Gdzie wyświetla się reklama Google AdWords?

  • Na górze wyników wyszukiwania Google:

Skuteczna reklama adwords - gdzie jest wyświetlana

  • Na dole wyników wyszukiwania Google:

Reklama adwords na dole wyników wyszukiwania google

  • Na górze wyników wyszukiwania jako "zdjęcia produktów":

Reklama adwords na górze wyników wyszukiwania google ze zdjęciami

  • w zakładce "Zakupy" wyszukiwarki Google:

Reklama adwords w zakładce Zakupy dla promocji sklepów internetowych

 

  • na stronach partnerskich (blogi i strony www), które dołączyły do programu Google Adsense

Reklama Adwords na stronach i blogach dołączonych do programu google Adsense

  • na filmach yt w czasie trwania filmu

Reklama Adwords na youtube w czasie trwania filmu

  • na yt i innych serwisach video w postaci graficznego linku sponsorowanego

Reklama Adwords na youtube po prawej stronie jako grafika sponsorowana


Konto Adwords vs Adwords Express

Podczas logowania tradycyjnego konta Adwords możesz otrzymać zalecenie, aby zamiast konta AdWords założyć konto AdWords Express. Czy wiedziałeś, że istnieje coś takiego? To wspaniałe narzędzie, które pozwala nam na tworzenie szybkich reklam w Google. Z oferty tej szczególnie korzystają osoby, które nie chcą samodzielnie zarządzać reklamą AdWords. Czynią to za nich specjaliści Google i ich niezawodne systemy. Poniżej poznajcie zalety posiadania tradycyjnego konta Google AdWords i Google Express. .

Zalety AdWords Express:

  • Płacisz za kliknięcia reklam przez użytkowników
  • Nie zajmujesz się zarządzaniem kampanii AdWords
  • Reklamujesz się w wyszukiwarce Google, Mapach Google oraz w witrynach partnerów
  • Docierasz do klientów w dowolnie wybranym miejscu, nawet bez posiadania strony (dzięki wizytówce Google Moja Firma)

 

Zalety AdWords:

  • Płacisz za kliknięcia reklam przez użytkowników
  • Ustalasz własne słowa kluczowe i stawki
  • Samodzielnie tworzysz strukturę konta
  • Docierasz do klientów w wybranej lokalizacji
  • Korzystasz ze specjalnych formatów reklam (np. video) i szczegółowych raportów

 

Dla kogo Google Express a dla kogo Google AdWords?

  1. Google Express to platforma przede wszystkim skierowana dla firm usługowych wysilających się na rynkach lokalnych (np. zakłady fryzjerskie, gabinety kosmetyczne, firmy remontowe, lekarze, warsztaty samochodowe), firm rozpoczynających swoją przygodę z AdWords oraz tych, którzy zarządzanie kampanii AdWords chcą powierzyć specjalistom.
  2. Google AdWords to rozwiązanie dla firm działających na większym obszarze i chcących posiadać większy zakres możliwości zarządzania reklamą. Pozwala im to na bieżąco kontrolować wszystkie jej parametry i daje sposobność tworzenia specjalnych formatów reklam, określenia harmonogramu ich wyświetlania, analizowania szczegółowych raportów i wyświetlania kampanii w sieci reklamowej.

 

Wniosek: Jeśli chcesz korzystać z reklam w postaci linków sponsorowanych w bardzo prosty sposób, bez potrzeby ciągłego zarządzania i analizowania reklamy, to po prostu wybierz Google Express. Natomiast, gdy masz zamiar być coraz lepszym ekspertem w prowadzeniu reklamy AdWords, to tutaj najlepiej dla Ciebie jest zdecydujesz się na Google AdWords.


Założenie konta AdWords krok po kroku

Film na YouTube:

Artykuł + zdjęcia:

Założenie konta Adwords część 2

Wcześniej warto posiadać adres email na gmail.com, więc jeśli go jeszcze nie posiadasz, to możesz je założyć tutaj. Po drugie musisz posiadać witrynę, którą będziesz reklamować w Google. Wykonanie pierwszej kampanii reklamowej AdWords może zająć nawet 15 minut, więc warto spróbować 🙂

Podczas zakładania konta AdWords

1. Zarejestruj się w AdWords

2. Wypełnij formularz rejestracyjny

Założenie konta Adwords część 3 formularz

3.  Potwierdź rejestrację konta Adwords

  •  informacje o firmie: musisz przedstawić podstawowe info o swojej działalności
  • instrukcja: wpisujesz adres email służący do logowania na konto AdWords
  • wskazówka: konto możesz udostępnić pewnej osobie bądź agencji

 

Gdy potwierdziłeś konto, to wystarczy jeszcze się do niego zalogować, a następnie możesz już zacząć tworzyć pierwsze kampanie reklamowe. Pamiętaj jednak o tym, że będą one działać, gdy zajrzysz do zakładki "Płatności" i dzięki temu doładujesz konto odpowiednią sumą pieniędzy. Konto AdWords możesz doładować poprzez przelew, jak i przez kartę visa.

Oczywiście polecam przelew, ponieważ jest bezpieczniejszy. Ale tutaj będziesz musiał poczekać zazwyczaj 1 dzień roboczy, zanim środki pojawią się na koncie AdWords. Ale przygotowanie 1 reklamy możesz podjąć już wcześniej. Zacznie ona działać, gdy środki trafią na konto 🙂


Utworzenie 1 reklamy Google AdWords

1. Będąc zalogowanym na koncie Google AdWords przechodzisz do Zakładki "Kampanie" i klikasz poniżej w "+KAMPANIA", a następnie wybierasz rodzaj reklamy AdWords, czyli ustalamy, gdzie ma wyświetlać się Twoja reklama.

Nowa kampania Adwords - jakie są rodzaje reklamy AdWords

2. Wybierasz ustawienia kampanii czyli wypełniasz formularz.

Nowa kampania Adwords - wybierz ustawienia kampanii cz. 2

3. Kończysz "Ustawienia kampanii" i zapisujesz.

Nowa kampania Adwords - wybierz ustawienia kampanii cz. 3

4.  Tworzysz "Grupy Reklam" czyli ustalasz stronę docelową reklamy AdWords, nazwę kampanii reklamowej, stawkę i słowa kluczowe, na które ma się wyświetlać.

Nowa kampania Adwords - utwórz grupy reklam cz. 4

5. "Tworzysz reklamę" czyli uzupełniasz ją o Nagłówek 1 i i Nagłówek 2, adres url i opis.

Nowa kampania Adwords - tworzenie reklam cz. 5

6. "Oceniasz kampanię reklamową" (dzięki temu sprawdzisz, jaki jest jej zasięg) i "Zatwierdzasz".


Zatwierdzenie nowej reklamy Google AdWords

Tak oto udało się utworzyć 1 kampanię reklamową Google AdWords. Należy jednak pamiętać, że aby ona działała, to najpierw musi przejść przez proces "Zatwierdzenia", który zazwyczaj wynosi 1 dzień roboczy. To właśnie w tym momencie Google sprawdza takie elementy reklamy, jak: słowa kluczowe, nagłówek, opis, powiązaną witrynę i aplikację. Muszą być one zgodne z aktualnymi Zasadami reklamowymi AdWords.

Tutaj po ang. jak wygląda proces zatwierdzenia reklamy AdWords:

Jeśli reklama nie spełnia pewnych zasad, to szybko zostaniesz o tym powiadomiony. Google powiadomi, jak należy to szybko poprawić.

Gdzie sprawdzić czy kampania AdWords została zatwierdzona?

Klikasz w "Kampanie" i następnie w nowo utworzoną bądź zmienianą kampanię reklamową. Następnie spoglądasz na pozycję "Stan".

gdzie sprawdzić stan kampanii reklamowej AdWords


Jak założyć konto Google AdWords Express

Film:

Artykuł + zdjęcia:

1. Logujesz się za pomocą konta pocztowego Gmail tutaj.

2. Wybierasz opcję "Dodaj firmę" bądź klikasz w odpowiednią wizytówkę Google Moja Firma, którą chcemy reklamować.

Jak założyć konto Google Adwords Express

3. Klikasz w "Utwórz reklamę".

Jak krok po kroku założyć reklamę google Adwords Express cz. 2

4. Wybierasz cel reklamy Google Express

Cel reklamy google Adwords Express cz. 3

5. Określasz "Grupę odbiorców"

określenie odbiorców reklamy Google Adwords express cz. 4

6. Określasz "Produkt lub usługę" czyli: w jakim języku chcemy się reklamować, jaki produkt bądź usługę chcesz promować i słowa kluczowe.

Określenie produktu lub usługi tworząc reklamę Adwords Express oraz haseł słów kluczowych cz. 7

7. Ustalasz "Wygląd reklamy", czyli: nagłówek h1, nagłówek h2, opis i stronę bądź wizytówkę Google, do której ma prowadzić.

Utworzenie reklamy w Google Adwords Express nagłówki i opis - Przykład cz. 9

 

8. Określasz "Budżet kampanii". Minimum 100 zł na miesiąc, czyli powyżej 3 zł na dzień.

Utworzenie reklamy w Google Adwords Express - określenie budżetu cz. 10

9. Przeglądasz "Podsumowanie reklamy" i zatwierdzasz.

Utworzenie reklamy w Google Adwords Express - sprawdzamy ustawienia reklamy cz. 11

10. Potwierdzasz "Informacje rozliczeniowe".

Utworzenie reklamy w Google Adwords Express - potwierdzamy informacje rozliczeniowe cz. 12

 

Zatwierdzenie nowej reklamy Google Express

Po utworzeniu reklamy przechodzi ona proces zatwierdzenia przez Google. W przeciągu 1 dnia roboczego otrzymasz emaila czy reklama została zatwierdzona bądź odrzucona. Aby reklama wyświetlała się klientom, powinna spełniać aktualne Zasady Reklamowe AdWords.

  •  zmieniaj tekst i ustaw reklamę - zawsze możemy edytować, włączyć i wyłączyć oraz usuwać reklamy w panelu Google Express
  • wstrzymaj i ponownie uruchamiaj reklamę - kiedy reklama ma ograniczony czas (jest sezonowa), to jeśli jej nie usunąłeś, ponownie możesz z niej skorzystać w przyszłości.

Adwords dla osób fizycznych / prywatnych

Co jeśli nie posiadasz firmy, a chcesz wypróbować reklamę AdWords? Okazuje się, że ta usługa jest dostępna tylko dla klientów biznesowych, którzy będą w stanie rozliczyć się z podatku VAT. Ale to nie oznacza, że osoby fizyczne nie mogą korzystać z AdWords. Zawsze możesz wtedy skorzystać z pomocy agencji bądź osoby posiadającej własną działalność skupiającą się na prowadzeniu reklam AdWords. Dzięki temu zlecasz reklamowanie Twojej strony bądź kanału na YouTube.

Prawo: Osoby fizyczne / prywatne mieszkające na terytorium UE nie mogą samodzielnie założyć konta AdWords. To konto zawsze musi być zakładane na konkretną firmę, działalność gospodarczą.


Recepta na skuteczną reklamą AdWords

Chcesz, aby Twoje reklamy przykuwały odbiorców i zachęcały do kliknięcia? Co możesz uczynić, aby ich do tego zachęcić? Poznaj 5 sprawdzonych technik, stosowanych przeze mnie i wielu innych osób, którzy wykorzystują reklamę AdWords do skutecznej promocji swojego biznesu.

1. Wpływaj na podświadomość klientów przez poczucie pilności i regułę niedostępności. Gdy klient zauważy, że pewne produkty czy usługi posiadają ograniczoną ilość bądź ma ograniczony czas do dokonania zakupu, to automatycznie dostaje symbolicznego "kopniaka", aby kliknąć i skorzystać z tej ofert.

Polecane hasła stosowane do motywowania klientów: "Tylko teraz", "Tylko dziś!", "Limitowana edycja", "Nowa kolekcja", "Ostatnie sztuki", "Ostatnia godzina", "Ostatnie 10 minut"

2. Zmniejszaj obawy klientów. Klienci przecież mogą się obawiać, że otrzymają zły towar, niskiej jakości, przesyłka będzie zbyt długa i droga itp.

Warto zmienić ich tok myślenia za pomocą takich haseł, jak: "gwarancja", "darmowy zwrot", "wysyłka bezpłatna". Pomocne w łagodzeniu obaw może być zwrócenie uwagi na recenzje klientów, którzy nas polecają. Możliwe będzie zastosowanie jeszcze takich haseł, jak: "Poznaj recenzje naszych Klientów", "Zobacz opinie naszych Klientów".

3. Ukazuj zalety danej oferty, które pozwolą odpowiedzieć użytkownikom na ich pytania oraz rozwiążą ich problemy.

Pomocne okażą się tutaj takie zwroty, jak: "Dzięki temu będziesz....." "Zyskasz....".

Pamiętajmy: Ograniczaj przedstawienie dokładnych cech produktu, które są mało interesujące dla potencjalnych klientów.

4. Zachęcaj użytkowników do konkretnych działań. Korzystaj w tym kierunku z treści CTA dopasowanej do grupy odbiorczej, branży oraz oferowanego produktu czy usługi.

Najczęściej wykorzystywane hasła CTA w reklamie AdWords to: "Kup", "Zapisz się", "Zarejestruj się", "Pobierz", "Obejrzyj".

5. Analizuj raporty i wprowadzaj zmiany, dzięki którym jeszcze bardziej poprawisz skuteczność reklam AdWords.


Komu powierzyć reklamę AdWords?

Warto byłoby zdecydować się na Certyfikowaną Agencję, na której dane zostało założone konto AdWords, dzięki czemu może zgodnie z prawem rozlicza się z przeprowadzonych transakcji z firmą Google. Natomiast nam przesyła odpowiednie raporty z przeprowadzonych kampanii.

Bardzo często klienci mogą liczyć na wartościowe kupony AdWords o wartości nawet do 600 zł na rozpoczęcie pierwszej kampanii AdWords! Wtedy tym bardziej, jako osoby fizyczne, powinniśmy zdecydować się na współpracę z taką certyfikowaną agencją reklamową. Jeśli jednak mamy własną działalność, to taki kupon będziemy mogli otrzymać od Google na rzecz naszej firmy. Wtedy dobrze jest samodzielnie zająć się zorganizowaniem reklamy AdWords.


Jak ja korzystam z konta Google Adwords?

Konto założyłem już na swoją firmę. Przelałem na nie na początek tylko 50 zł i dodatkowo otrzymałem na start kupon 200 zł od Google na rozpoczęcie pierwszej kampanii reklamowej, więc bardzo dobrze go wykorzystałem 🙂

Zanim rozpocząłem pierwszą kampanię ustaliłem grupę odpowiednich słów kluczowych. Tutaj wykorzystałem narzędzie od AdWords czyli Keyword Planner, znany również jako Planer Słów Kluczowych. Jeśli chcecie wiedzieć, jak należy z niego korzystać, to zapraszam do artykułu "Jak dobrać słowa kluczowe czyli pozycjonowanie SEO", gdzie dokładnie to wyjaśniam i przedstawiam jeszcze wiele innych sposobów na wyszukanie trafnych słów kluczowych.

planer słów kluczowych keyword planner od Adwords

 

Utworzyłem 3 kampanie reklamowe dla moich różnych stron.  Google po ich zatwierdzeniu przesłało mi również swoje listy słów kluczowych, czyli wiele innych propozycji. Starałem się je również przeanalizować, przecież radził mi tak Google, więc czemu nie posłuchać. I dzięki temu dodałem po pewnym czasie kilka nowych słów kluczowych, które okazały się bardzo cenne.

Koszty: Najwięcej poszło na 1 reklamę strony firmowej, ponieważ ponad 151 zł w przeciągu 1 miesiąca. Ale było warto, ponieważ reklama była klikalna przez osoby szczególnie zainteresowane moją ofertą i dzięki temu wielu z nich zostało moimi klientami.

1 kampania reklamowa AdWords przeprowadził Szymon Owedyk

Ciągła nauka: już dzięki tym 3 pierwszym kampaniom reklamowym uzyskałem ciekawe raporty i statystyki, które udało mi się ciekawie przeanalizować. Skutecznie dążyłem do ustalenia jak najlepszych kanałów reklamy i uzyskania wysokiego wyniku jakości reklamy.

Udało się zmniejszyć koszt wyświetlenia reklamy AdWords

Wniosek: od lat inwestuję w pozycjonowanie SEO i reklamę AdWords. A jak to jest u Was? Jeśli chcielibyście dowiedzieć się, dlaczego warto obrać taką drogę, to zapraszam, abyście zajrzeli jeszcze do poniższego artykułu "Pozycjonowanie czy AdWords czyli co jest skuteczniejsze?". I życzę Ci powodzenia w dalszym poznawaniu, tworzeniu i zarządzaniu reklam AdWords 🙂

 

Zobacz także: Pozycjonowanie sklepu internetowego

10 sposobów na skuteczne pozycjonowanie stron www

Jak pozycjonować filmy na YouTube?

 

Chcesz bardziej poznać techniki pozycjonowania i opanować SEO?!

Zapraszam Cię do mojego kursu online "Ogarnij Pozycjonowanie".

 

Adwords vs Express czyli skuteczna reklama Google
5 (100%) 9 votes
2 Responses
  1. Zgodzę się z Tobą, że na kampaniach AdWords można wiele zyskać. Tylko nie każdy potrafi dobrze dobierać frazy kluczowe do swoich reklam i tu leży chyba największy problem. Słyszałam też, że niektórzy mają problem z rozliczaniem faktur, choć tutaj http://maxmag.pl/google-adwords-a-podatek-vat-jak-rozliczac/ jest to dość czytelnie rozpisane. A może Ty napiszesz krok po kroku o tym, jak rozliczać podatek VAT w tym wypadku?

Dodaj komentarz :)