Tworząc skuteczne opisy produktów nie skupiaj się na samym pozycjonowaniu sklepu internetowego bądź swojej strony www. Najbardziej interesują Cię twoi Klienci. Zastanawiasz się więc nad tym, jak pisać opisy produktów. Wczuj się więc w położenie swoich klientów i oceń swój produkt.
Czy Ty zdecydowałby się na jego zakup po opisie, który aktualnie posiadasz? Bez względu na to czy uznajesz swój opis za dobrze wykonany, odpowiedz sobie na jeszcze kilka pytań. Dzięki temu dowiesz się czy Twój Opis skutecznie się sprzedaje.
Jak pisać opisy produktów – Spis treści:
- Jak pisać opisy produktów – oceniaj je krok po kroku
- Opisy produktów do sklepów internetowych
- Optymalizacja i tworzenie opisów produktów pod SEO
- Jak pisze opisy produktów Copywriter?
Jak pisać opisy produktów krok po kroku?
- Czy ukazałeś w opisie, w kilku zdaniach, co tak naprawdę sprzedajesz? Taki opis powinien być zwięzły, np. “Najnowszy telefon w tytanowej obudowie dla najbardziej wymagających klientów biznesowych. Z najlepszym aparatem, ekranem i systemem poradzi sobie z każdym zadaniem”.
- Czy wypisałeś główne korzyści wynikające z zakupu produktu i jego użytkowania? Wskaż klientom, jak wiele na nim zyskują, ile są w stanie zaoszczędzić.
- Czy ukazałeś historię powstawania produktu? Opisz, jak powstał ten produkt. Jeśli możesz, to dodaj pozytywne opinie użytkowników, którym Twój produkt wiele pomógł.
- Czy przedstawiłeś pewien unikalny szczegół, który wyróżnia Twój produkt? Jeśli masz się czymś pochwalić, to się chwal. Ale pamiętać, aby zawsze popierać swoje twierdzenia. Nie mogą być wyssane z palca.
Już po takim małym teście może wiesz, jak powinieneś poprawić swój Opis produktu. Jeśli sprzedajesz ich wiele, to do każdego z nich podejdź w sposób indywidualny.
Ważne: Wszelkie korzyści, jakie zapewnia Twój produkt popieraj konkretnymi dowodami. I dopiero na końcu daj swoim klientom możliwość dokonania zakupu.
Dodatkowo nigdy nie zmuszaj swoich klientów do zakupu produktu bądź usługi. O wiele lepiej, jeśli tylko przedstawiasz im taką możliwość, słowami typu: “Jeśli chcesz…”, “Wybór należy do Ciebie”, “Jeśli się zdecydujesz, dokonaj zakupu”.
Opisy produktów do sklepów internetowych
Należy przygotować zarówno krótki, jak i rozbudowany opis produktu. Ten krótki jest widoczny na samej górze i przedstawia najważniejsze informacje, natomiast ten bardziej rozbudowane opis dokładnie opisuje produkt, jeszcze poszczególne parametry oraz zalety.
Główny opis produktu:
- długość maks. do 1000 znaków
- przedstawia najważniejsze informacje
- najważniejsze słowa kluczowe (np. sklep obuwniczy, sklep odzieżowy)
Rozbudowany opis produktu:
- dłuższa treść
- ukazuje i opisuje dokładne parametry techniczne / zalety produktu
- frazy kluczowe długiego ogona (np. sklep obuwniczy warszawa, sklep z odzieżą damską online)
- bogate w nagłówki, sekcje, wypunktowania, zdjęcia, filmy wideo. Natomiast sama specyfikacja techniczna czy skład produktu korzystnie jest przedstawiać w postaci zrozumiałej tabeli.
Pamiętaj: Opisy produkty zawsze muszą być pisane językiem klienta, nawet gdy ukazujemy w nich pewne parametry techniczne. Nie tylko na sucho ukazujemy takie parametry, ale dokładnie ukazujemy, jakie to daje możliwości użytkownikowi.
Przykładowy opis produktu: Smartfon Moto X Style z 4 rdzeniowym procesorem gwarantuje płynną pracę telefonu przez 24/7. Nie ważne, ile masz włączonych aplikacji i programów. 3 giga ram, najnowszy Android i rozbudowana pamięć wewnętrzna jest w stanie czynić cuda. To nie tylko zwykły telefon, ale nowoczesny smartfon, który posłuży Ci do wykonywania profesjonalnych zdjęć, filmów i korzystania z Internetu LTE. I co szczególnie ważne – wyjątkowy mikrofon, 2 głośniki i zawsze stabilne połączenie z siecią gwarantuje wysoki komfort rozmów z każdego miejsca na świecie. Moto X Style to smartfon, który warto posiadać!
Zobacz także: Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego?
Optymalizacja i tworzenie opisów produktów pod SEO
Aby dostosowanie opisy produktów pod względem SEO nie należy użyć w ich treści tylko pewnych słów kluczowych. Należy jeszcze zadbać o zoptymalizowanie innych elementów. Jakie?
Tytuł / nazwa produktu
Produkty powinny posiadać nazwę wykorzystywaną przez użytkowników. Z tego względu powinna przedstawiać markę producenta, model oraz zastosowanie. Idealny opis produktu: Plecak dziecięcy Nike Elemental, Męskie buty do biegania Nike Air Max. Tytuły produktów oznacza się nagłówkiem H1.
Śródtytuły
Wykorzystuje się je w rozbudowanych opisach produktu i oznacza za pomocą nagłówków H2 i H3. Korzystnie, gdy odmieniają słowa kluczowe, nazwę produktu, a poniżej przedstawiają dobrze uporządkowaną treść (bogatą w sekcje, punktory linie, pogrubienia i wiele innych).
ALT w zdjęciach produktów
To tekstowe opisy zdjęć pojawiających się na stronie. Warto w nich umieścić słowa kluczowe, ponieważ podkreślające nazwę i rodzaj produkty, który przedstawiają. Informacje te są później odczytywane przez wyszukiwarki internetowe.
Wniosek: Nie należy tylko przygotować unikalne opisy produktów, ale musimy jeszcze zadbać o ich dostosowanie pod SEO. Dopiero wtedy nasz sklep będzie o wiele lepiej odbierany przez Google, co pozwoli nam uzyskać o wiele lepszą pozycję na ważne słowa kluczowe.
Zobacz także: Jak ustawić tytuł i opis strony www?
Komu zlecić opisy produktów?
Biorąc pod uwagę powyższe wskazówki, możemy samodzielnie pokusić się o przygotowanie opisów produktów. Ale to nie jedyna opcja. Zamówienie na skuteczne opisy produktów można złożyć u doświadczonego Copywritera, który w branży marketingu specjalizuje się od wielu lat i na bieżąco zapoznaje się z wieloma nowościami. Dzięki temu również dla nas stworzy opisy produktów, które przyczynią się do zwiększenia sprzedaży produktów w naszym sklepie internetowym.
Chcąc pomóc sprzedać dany produkt bądź usługę, warto zastanowić się nad tym, co jeszcze uczynić, aby dana reklama okazała się w pełni przygotowana. Zarówno do Oferty handlowej i Opisów produktów klienci nabierają większego zaufania, jeśli przekonują się do samego sprzedawcy.
Oceń jak Ty, jako sprzedawca, jesteś odbierany przez klientów?
- Muszą Cię poznać
- Muszą Cię polubić
- Muszą uwierzyć Ci i Twojej ofercie
Aby wyróżnić się pośród szerokiej konkurencji musisz przedstawić swój produkt czy usługę, jako coś uniwersalnego, nowoczesnego, innego niż wszystko pozostałe. A powyżej dowiedziałeś się, jak pisać opisy produktów. Dzięki nim Twoi nowi, potencjalni klienci trafiający do sklepu online będą jeszcze bardziej zainteresowani zakupami.
Zaciekawiło mnie zwłaszcza to, żeby skupić się na klientach.
w erze poinformacyjnej to jest ważne, bo info mamy aż za dużo
a cowiemy o klientach, to jest pytanie.
dzięki za przydatny artykuł
Zgadza się, podejście do klienta jest tutaj najważniejsze 🙂
Ciekawe, nie zgadza mi się jedna rzecz. Wszędzie na szkoleniach typu jak zachęcić potencjalnego klienta do zakupu to nie wybór, bo się może rozmyślić lecz nakaz typu – kup już dziś, promocja do godziny 24 ecetera. Ponoć to się sprawdza. Nie próbowałam, ale słyszałam…
Wiele zależy od tego, na jakich klientach nam zależy. Jeśli na tych, którzy mają czuć się u nas komfortowo i wrócić do naszej oferty, ponownie z niej skorzystać, to kwestia wyboru okazuje się dla nich najlepsza. Natomiast wtedy należy im ukazać, że wybrany produkt, w przeciwieństwie do innego, stanowi dla nich najlepsze rozwiązanie. Taki wybór okazuje się dla nich przekonujący. A sami na sobie przekonujemy się, że nakazy typu “kup teraz”, “promocja 24 godziny ekstra” nie wpływają na nikogo pozytywnie, lecz od razu zniechęcają.
To doskonała recepta na to, jak wyróżnić swój produkt i tak go zaprezentować, aby klient nie miał żadnych wątpliwości, że nie kupuje kota w worku. To siła profesjonalnego pisania tekstów na strony internetowe. Gratuluję wiedzy i doświadczenia!
Dziękujemy bardzo. Również podpisuję się pod Twoim przemyślanym wnioskiem. Klient musi mieć pewność, co kupuje. I to sprawia, że poświęci nawet większą sumę środków, niż zamierzali na początku. Opisy produktów umożliwiają nawiązanie jak najlepszych relacji z potencjalnymi klientami. I dlatego wszyscy właściciele sklepów internetowych powinni zadbać o ich jakość. Mogą to uczynić samodzielnie bądź zlecić profesjonalistom, a dobry copywriter na pewno do takiego się zalicza!
Fajny artykuł, na pewno skorzystam z Twoich rad – właśnie uruchamiam mój pierwszy sklep internetowy ☺️ w ogóle bardzo ciekawy blog – zmykam czytać dalej
Dziękujemy pięknie 🙂
Ja niestety sama sobie muszę robić opisy do sklepu. Wykorzystuję wszystkie te zasady ale zanim je przeczytałam, to doszłam do nich sama z obserwacji, co mnie najbardziej zachęca do zakupów.
Nauka z własnego doświadczenia – super sprawa. Tylko nie wszyscy właściciele sklepów mogą sobie na to pozwolić. Nie mają zbyt wiele czasu na samodzielną obsługę sklepu i produktów, które się w nim pojawiają. Dodatkowo już na samym początku prowadzenia działalności chcą uzyskać jak najlepszą pozycję na rynku, a jest to możliwe, gdy ich sklep posiada skuteczne opisy produktów, które dodatkowo pozytywnie wpływają na pozycjonowanie. I właśnie wtedy poszukują pomocy u innych 🙂
Poradnik do wydrukowania i powieszenia nawet na lodówce!
Dokładnie, staramy się o nim pamiętać podczas przygotowywania opisów produktów dla naszych klientów 🙂
Ciekawy artykuł, bardzo pomocny na przyszłość 🙂
Polecamy więc zaglądać częściej, pojawią się również nowości z innych ciekawych tematów 🙂
Niby takie oczywiste, ale o wieku punktach się zapomina jak przyjdzie co do czego 🙁
My z doświadczenia mamy listę ważnych punktów do przygotowywania różnych rodzajów tekstów, w tym także do opisów produktów. Ułatwia nam to zawrzeć wszystko w artykułach, co najważniejsze 🙂
Przydatna jest lista, szczególnie do tworzenia różnego rodzaju artykułów. Dzięki niej udaje nam się wywiązać z większości oczekiwań naszych klientów i uważamy to za sukces 🙂
Przydatne wskazówki dla kogoś, kto tak jak ja zaczyna swoją pracę w tej branży. 😉
Zapraszamy więc ponownie. Co pewien czas będziemy wrzucali ciekawe i praktyczne artykuły z różnych dziedzin (np. zarabianie przez Internet, marketing, grafika, IT itp.)!
Fajny rzeczowy artykuł.
Dziękujemy Waldemarze i zapraszamy na kolejne 🙂
Zastanawiam się , czy w przypadku kursu online/ warsztatu tez opisywac kulicy powstania ?
Mądrze, krótko i na temat.. jednym słowem pełna profeSka !
Jasne, że warto, zawsze mogą przybliżyć potencjalnego klienta do produktu, a właśnie tak należy traktować również kursy i warsztaty online 🙂
Dzięki! Przyda się info 😀
Super, te wskazówki są aktualne już od wielu lat i zapewne nie zmieni się to przez następne lata. Tak naprawdę każdy sprzedawca powinien o tym pamiętać i wykorzystać to w ramach rozwoju swojej działalności.