Jak pozycjonować sklep internetowy? Zacznij prowadzić bloga!

Jak pozycjonować sklep internetowy? Zacznij prowadzić bloga!

Właściciele sklepów internetowych wysilają się w tym, aby ich sprzedaż produktów czy usług rosła w górę. Podejmują różne działania związane z przygotowaniem takiego sklepu na odpowiedniej platformie. Sam tak czynię, aby i moje kursy online oraz książki cieszyły się wyższą popularnością. I co mogę doradzić? Prowadzenie bloga.

Jak pozycjonować sklep internetowy przez bloga?

Nie musimy być specjalistami od tworzenia atrakcyjnych artykułów. Po prostu wystarczy założyć blog na naszym sklepie online, dodawać do niego regularne pewne artykuły (minimum od 2-4 w miesiącu) i już one będą mogły przynosić piękne wyniki. Z czasem nabierzemy wprawy w pisaniu. A przecież jako właściciele takiego sklepu najlepiej znamy swoje produkty, więc będziemy mogli je opisać w postaci artykułów jak najlepiej.

Pozycjonowanie sklepu internetowego - przed blogiem

Na początek musimy posiadać swój sklep internetowy na pewnej platformie. O pewnych z nich pisałem w artykule "Jak stworzyć własny sklep internetowy". Gdy już taki sklep mamy postawiony, to następnie możemy zająć się założeniem na nim bloga. W przypadku platformy Shoplo okazuje się to bardzo proste. Jeśli tam utworzyliśmy sklep, to w ustawieniach możemy przejść do pozycji Blog i następnie tworzymy po kolei pierwsze artykuły na taki blog. Za każdym razem będzie on prowadził do naszego sklepu, co dodatkowo zwiększy jakość pozycjonowania.

Następnie przyglądamy się naszym produktom w sklepie i oceniamy czy zostały one dobrze opisane. Jeśli nie, to również i nad tym musimy popracować. Wymaga to przygotowania unikalnych opisów produktów, a nie kopiowania ze strony producenta. Dzięki temu wyróżnimy swoje produkty wobec Klientów. A zarazem te opisy będą miały znacznie większą wartość w oczach Google. Korzystnie, gdy takie opisy są dobrze opisywane, zawierają krótki wstęp, podsumowanie zalet, a zarazem dokładniejszy opis. Gdy te opisy produktów w sumie przekraczają 2000-3000 znaków i są jeszcze wzbogacone o pewne słowa kluczowe, na które pozycjonujemy swój sklep, to sukces murowany. Więcej o tym, jak takie opisy należy pisać wyjaśniałem w artykule "Jak pisać opisy produktów?"

To nie wszystko przed utworzeniem bloga dla sklepu internetowego. Musimy jeszcze podrasować nasz sklep online pod względem SEO. Tak, by szybkość ładowania się strony naszego sklepu mieściła się w granicy do max. 3 sekund. Gdyby trwało to dłużej, to nie tylko zniechęcamy sporą część potencjalnych Klientów, to dodatkowo Google mniej pozytywnie ocenia nasz sklep i przez to jego pozycja w wyszukiwarce zaczyna spadać. W tym celu przeanalizuj szybkość ładowania strony sklepu. I nad tym popracuj - samodzielnie bądź zleć to komuś, kto się na tym dobrze zna.

To podstawowe kroki, które musisz podjąć, zanim przejdziesz do etapu związanego z utworzeniem bloga do sklepu internetowego. Jeśli więc pominąłeś powyższe wskazówki, to wróć do nich. Nie przeskakuj tego, ponieważ wtedy Twój sklep online nie osiągnie sukcesu. To to wygląda. Ale oceńmy, że już uczyniłeś zgodnie z powyższym planem. Co teraz?

Jak pozycjonować sklep internetowy przez blog - ETAPY

Pozycjonowanie sklepu internetowego prowadzimy przez blog. Nasze zadanie polega więc na stworzenie pierwszych artykułów, które niedługo opublikujemy. W tym celu powinny być one o odpowiedniej długości(minimum 2500-3000 znaków ze spacjami), ponieważ wtedy są przez Google odebrane pozytywnie w ramach SEO. Taki artykuł może być recenzją naszego produktu, który znajduje się w sklepie internetowym. Przedstawiamy jego dokładniejszy opis, zasadę działania itp.

Nawet nagrywamy film w tym kierunku na kanale YouTube i dodatkowo udostępniamy go w takim artykule. W ten sposób budujemy jeszcze większe zasięgi. To będzie i przełom dla nas, by prowadzić także kanał YT na temat naszego sklepu internetowego. Łączenie takiego bloga z kanałem youtube to świetne rozwiązanie. Z czasem warto pomyśleć o prowadzeniu i rozwijaniu Instagrama, na którym będziemy umieszczać odpowiednie zdjęcia produktów i wiele innych. Ale wróćmy do bloga sklepu internetowego.

W treści artykułu powinniśmy jeszcze postarać się o słowa kluczowe, które skutecznie pozycjonują nasz sklep internetowy. Ich wyszukanie jest możliwe poprzez narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych. Na przykład prowadząc sklep odzieżowy damski dowiedzieliśmy się, że często internauci wpisują do wyszukiwarki hasło "sklep odzieżowy online damski". I warto wtedy postanowić pozycjonować swój sklep na takie hasło i wiele innych. Później możemy naturalnie umieszczać je w treści artykułów, które tworzymy na blogu.

Jak przygotować artykuły na blog sklepu internetowego?

Najlepiej znamy produkty w naszym sklepie internetowym, więc dobrze, gdy to My zabierzemy się za przygotowanie takich artykułów. Nawet, jeśli nie jesteśmy specjalistami od pisania, to powinniśmy spróbować utworzyć od 2-4 takich artykułów w ciągu miesiąca. Z czasem zauważymy, że przynosi to piękne efekty, czyli zapewnia nam skuteczne pozycjonowanie sklepu i zwiększanie jego sprzedaży.

Jak jeszcze pozyskać artykuły na blog sklepu? Warto zwiększać ilość artykułów, które znajdują się na blogu, a nam pomysły na nowe mogą się już kończyć. Bądź nie mamy na to czasu. Co wtedy? Możemy zlecić Copywriterom przygotowanie takich artykułów, a nawet prowadzenie naszego bloga. Sam kiedyś się tym zajmowałem i muszę przyznać, że był z tego ciekawy przychód. Za przygotowanie 4-6 artykułów dla sklepu internetowego, wyszukanie zdjęć, zaplanowanie publikacji otrzymywałem blisko 300 zł. Wyszukujemy ich na useme bądź w innych serwisach. Możemy także zamawiać pewne artykuły w serwisach copywriterskich, jak GoodContent czy GieldaTekstow. Z tych serwisów najczęściej korzystam, gdy zachodzi taka potrzeba.

Podsumowanie: Widzisz, że pozycjonowanie sklepu online to nie zabawa, lecz ciągła praca. Jeśli chcesz się przebić pośród konkurencji, wyróżnić, to musisz zadbać o to, aby Twój sklep internetowy był promowany przez coraz popularniejszy blog.

A jak jeszcze możesz rozkręcić taki blog? Jak dzięki niemu zdobywać listę mailingową? Dlaczego warto sprzedawać swoje produkty i usługi także na Allegro, mimo posiadania własnego sklepu? Te i inne rzeczy możesz nauczyć się korzystają z linków poniżej. Powodzenia w pozycjonowaniu sklepu internetowego! A jeśli masz pewne pytania bądź własne propozycje to daj o nich znać w komentarzu 🙂

Zobacz także: Pozycjonowanie sklepu internetowego - 18 wskazówek!

Jak zrobić newsletter na stronie i blogu?

Jak sprzedawać na Allegro i dlaczego?

Prowadzenie sklepu i Poradnik Sprzedawcy

Jak pozycjonować sklep internetowy? Zacznij prowadzić bloga!
5 (100%) 2 votes
2 Responses
  1. Problem tkwi nie w prowadzeniu bloga ale w konwersji. Wiele ecommersów ma duży problem bo blog nagle zaczyna wytwarzać 60-70% ruchu organicznego, który nie konwertuje. Więc sztuką jest stworzyć coś co skonwertuje.

    Bloga może prowadzić każdy i nie ma w tym zasługi żadnego ze skryptów 😉

    1. Zgadza się Zgred, dzięki za odwiedziny i przemyślany komentarz. Liczy się ruch na blogu, ilość czasu, który spędzają na stronie. Tym bardziej można wysilać się w tym, aby tworzyć treści na blogu sklepu, które przyciągają, są pozytywne pod względem SEO. A to dopiero sprawi, że Google podniesie ich ranking w wyszukiwarce. O tym też wspominałem w filmie na kanale #jaksierozwijac na youtube „Jak pozycjonować stronę, bloga i sklep internetowy?„. Polecam 🙂

Dodaj komentarz :)