Właściciele sklepów internetowych wysilają się w tym, aby ich sprzedaż produktów czy usług rosła w górę. Podejmują różne działania związane z przygotowaniem takiego sklepu na odpowiedniej platformie. Sam tak czynię, aby i moje kursy online cieszyły się wyższą popularnością. I co mogę doradzić? Prowadzenie bloga.
Jak pozycjonować sklep internetowy przez bloga?
Nie musisz być specjalistami od tworzenia atrakcyjnych artykułów. Po prostu wystarczy założyć blog na swoim sklepie online, dodawać do niego regularne pewne artykuły (minimum od 2-4 w miesiącu) i już one będą mogły przynosić piękne wyniki. Z czasem nabierzesz wprawy w pisaniu. A przecież jako właściciel takiego sklepu najlepiej znasz swoje produkty, więc będziesz mógł je opisać w postaci artykułów jak najlepiej.
Pozycjonowanie sklepu internetowego – przed blogiem
Na początek musisz posiadać swój sklep internetowy na pewnej platformie. O pewnych z nich pisałem w artykule “Jak stworzyć własny sklep internetowy“. Gdy już taki sklep masz postawiony, to następnie zajmij się założeniem bloga. W przypadku platformy Shoplo okazuje się to bardzo proste. Jeśli tam utworzysz sklep, to w ustawieniach możesz przejść do pozycji Blog i następnie tworzyć po kolei pierwsze artykuły na taki blog. Podobnie, gdy sklep zakładasz w WIX (więcej w moim kursie “Tworzenie stron WIX – stwórz stronę, bloga, sklep w 1 godzinę“). Za każdym ten blog i artykuły w nim utworzone będzie prowadził do Twojego sklepu, co dodatkowo zwiększy jakość pozycjonowania i wiarygodność.
Co dalej? Przyglądasz się produktom w swoim sklepie i oceniasz czy zostały one dobrze opisane. Jeśli nie, to również i nad tym musisz popracować. Wymaga to przygotowania unikalnych opisów produktów, a nie kopiowania ze strony producenta. Dzięki temu wyróżnisz swoje produkty wobec Klientów. A zarazem te opisy będą miały znacznie większą wartość w oczach Google. Korzystnie, gdy takie opisy są dobrze opisywane, zawierają krótki wstęp, podsumowanie zalet, a zarazem dokładniejszy i dłuższy opis. Gdy te opisy produktów w całości przekraczają 2000-3000 znaków i są jeszcze wzbogacone o pewne słowa kluczowe, na które pozycjonujesz swój sklep, to sukces murowany. Więcej o tym, jak takie opisy należy pisać wyjaśniam w artykule “Jak pisać opisy produktów?“.
To nie wszystko przed utworzeniem bloga dla sklepu internetowego. Musisz jeszcze podrasować sklep online pod względem SEO. Tak, by szybkość ładowania się strony sklepu mieściła się w granicy do max. 3 sekund. Gdyby trwało to dłużej, to nie tylko zniechęcasz sporą część potencjalnych Klientów, lecz dodatkowo Google mniej pozytywnie ocenia sklep i przez to jego pozycja w wyszukiwarce zaczyna spadać. W tym celu przeanalizuj szybkość ładowania strony sklepu. I nad tym popracuj – samodzielnie bądź zleć to komuś, kto się na tym dobrze zna.
To podstawowe kroki, które musisz podjąć, zanim przejdziesz do etapu związanego z utworzeniem bloga do sklepu internetowego. Jeśli więc pominąłeś powyższe wskazówki, to wróć do nich. Nie przeskakuj tego, ponieważ wtedy Twój sklep online nie osiągnie sukcesu. To to wygląda. Ale oceńmy, że już uczyniłeś zgodnie z powyższym planem. Co teraz?
Jak pozycjonować sklep internetowy przez blog – ETAPY
Pozycjonowanie sklepu internetowego prowadzisz więc przez blog. I Twoje zadanie polega na tworzenie pierwszych ikolejnych artykułów, które niedługo opublikujesz. W tym celu powinny być one o odpowiedniej długości(minimum 2500-3000 znaków ze spacjami), ponieważ wtedy są przez Google odebrane pozytywnie w ramach SEO. Taki artykuł może być recenzją produktu, który znajduje się w sklepie internetowym. Przedstaw jego dokładniejszy opis, zasadę działania, własną recenzję itp.
Nawet nagrywaj film w tym kierunku na kanale YouTube i dodatkowo udostępniaj go w takim artykule. W ten sposób budujesz jeszcze większe zasięgi. To będzie i przełom dla Ciebie, by prowadzić także kanał YT na temat sklepu internetowego. Łączenie takiego bloga z kanałem YouTube to świetne rozwiązanie. Z czasem warto pomyśleć o prowadzeniu i rozwijaniu Instagrama, na którym będziesz umieszczać odpowiednie zdjęcia produktów i wiele innych. I podobnie możesz do tego wykorzystać konto Facebook. Ale wróćmy do bloga sklepu internetowego.
W treści artykułu warto jeszcze postarać się o słowa kluczowe, które skutecznie pozycjonują sklep internetowy. Ich wyszukanie jest możliwe poprzez narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych. Na przykład prowadząc sklep odzieżowy damski dowiadujesz się, że internauci często wpisują do wyszukiwarki Google hasło “sklep odzieżowy online damski”. W ciągu miesiąca może to być nawet kilkaset unikalnych użytkowników. I warto wtedy postanowić pozycjonować swój sklep na takie słowo kluczowe i wiele innych. Później możesz naturalnie umieszczać je w treści artykułów, które tworzysz na blogu.
Jak przygotować artykuły na blog sklepu internetowego?
Najlepiej znasz produkty w swoim sklepie internetowym, więc dobrze, gdy to TY zabierzesz się za przygotowanie takich artykułów. Nawet, jeśli nie jesteś specjalistą od pisania, to spróbuj utworzyć od 2-4 takich artykułów w ciągu miesiąca. Z czasem zauważysz, że przynosi to piękne efekty, czyli zapewnia skuteczne pozycjonowanie sklepu i zwiększa Ci jego sprzedaży.
Jak jeszcze pozyskać artykuły na blog sklepu? Warto zwiększać ilość artykułów, które znajdują się na blogu, a Tobie pomysły na nowe wpisy mogą się już wyczerpać. Bądź nie masz już na to czasu. Co wtedy? Możesz zlecić ich przygotowanie Copywriterom, a nawet prowadzenie całego bloga. Sam kiedyś się tym zajmowałem i muszę przyznać, że był z tego ciekawy przychód. Za przygotowanie 4-6 artykułów dla sklepu internetowego, wyszukanie zdjęć, zaplanowanie publikacji otrzymywałem blisko 300 zł. Wyszukasz takich Copywriterów i Freelancerów już w serwisie useme czy w grupach Facebookowych zrzeszających Copywriterów. Możesz także zamawiać pewne artykuły w serwisach copywriterskich, jak GoodContent czy GieldaTekstow. Z tych serwisów najczęściej korzystam, gdy zachodzi taka potrzeba. Część tworzę samodzielnie, jako właściciel CopywriterExpert. A jeśli chcesz samemu nauczyć się tworzyć dobre teksty i nawet zarabiać na pisaniu tekstów, to zapraszam do kursu “Jak zostać Copywriterem i zarabiać na pisaniu tekstów?“.
Podsumowanie: Widzisz, że pozycjonowanie sklepu online to nie zabawa, lecz ciągła praca. Jeśli chcesz się przebić pośród konkurencji, wyróżnić, to musisz zadbać o to, aby Twój sklep internetowy był promowany przez coraz popularniejszy blog.
Odnosząc się do komentarzy dwóch powyższych Panów. To o czym mówicie jest ważne, lecz mówiąc to w inny sposób i dodając coś od siebie: warto pomyśleć nad tematami, sprawdzić jakie wyszukiwania miesięczne może przynieść dany wpis i pod te wytyczne tworzyć wpisy w blogu. Wpis w blogu na poziomie 10 wyszukiwań miesięcznie, a wpis na poziomie 700 wyszukiwań miesięcznie to znaczna różnica. Statystycznie z 700 wyszukiwań jakiś procent musi stanowić docelową grupę klientów, która wykona chociażby telefon.
Jak najbardziej Adam. Tylko trzeba liczyć się z tym, że im dany temat jest popularniejszy, tym zazwyczaj ma większą konkurencję, więc przebicie się w Google może okazać się długotrwałym procesem. Najlepiej sprawdzać to w takich narzędziach, jak planner słów kluczowych Google, Ubersuggest czy w innych.
Problem tkwi nie w prowadzeniu bloga ale w konwersji. Wiele ecommersów ma duży problem bo blog nagle zaczyna wytwarzać 60-70% ruchu organicznego, który nie konwertuje. Więc sztuką jest stworzyć coś co skonwertuje.
Bloga może prowadzić każdy i nie ma w tym zasługi żadnego ze skryptów 😉
Zgadza się Zgred, dzięki za odwiedziny i przemyślany komentarz. Liczy się ruch na blogu, ilość czasu, który spędzają na stronie. Tym bardziej można wysilać się w tym, aby tworzyć treści na blogu sklepu, które przyciągają, są pozytywne pod względem SEO. A to dopiero sprawi, że Google podniesie ich ranking w wyszukiwarce.