Prowadzenie kanałów social media przyjmuje całkowicie inną formę, niż w latach poprzednich. Jeśli więc chcemy wypromować się w mediach społecznościowych, to warto być na bieżąco z aktualnymi standardami. Pewne z nich są podobne na tych samych kanałach social media, natomiast inne działają tylko w jednym miejscu.
Zobacz, jak prowadzić swoje social media
To szkolenie przyda Ci się, aby promować siebie, swoje usługi czy biznes. A jeśli jeszcze nie istniejesz w social media (YouTube, LinkedIn, Twitter, Instagram, Facebook itp.) to najwyższy czas, by nadrobić te zaległości. Poniżej masz 7 cennych wskazówek, a zarazem przepowiedni na temat Social Media w najbliższych latach. Zobacz i oceń, jak skutecznie prowadzić swoje Social Media. Do dzieła!
1. Wszystkie social media wolą wideo
- Linkedin Live,
- YouTube Live
- Facebook Live
- Instagram filmy
Tworzy się też telewizję YouTube, a FB chce transmitować NFL i piłkę nożną. Jeśli więc chcesz wybić się na social media, to musisz tam już dziś tworzyć wideo. I pamiętaj, że nie musi to być najwyższa jakość studia nagrań. Czasami wystarczy zwykły telefon(najlepiej Iphone!)
2. Marki uzyskają większą przewagę
Jest aktualnie pełno fałszywych wiadomości, tworzonych w social media i w wyszukiwarce Google. Dlatego Google bardziej docenia marki. One nie wypuszczają takich “fake news”(pol. fałszywych wiadomości).
Musisz zbudować markę. To wymaga podejścia omnichannel czyli bycia obecnym na konferencjach, imprezach offline, wygłaszania przemówień, organizowania szkoleń itp. czym później można się dzielić w social media. I właśnie coś takiego wspiera markę i zwiększa jej wiarygodność.
3. Komentarze
Im więcej ich otrzymasz, tym lepiej. Musisz więc zachęcać do pozostawienia komentarza. Łatwo jest pozostawić Lubię Cię, ale już trudniej zostawić komentarz. I szczególnie te głębsze komentarze, dłuższe, z prawdziwych kont. Zachęcaj więc publikę w swoich kanałach social media do pozostawiania merytorycznych komentarzy. Czasami możesz organizować specjalne posty, gdzie oni tworzą komentarze z pytaniem, a Ty później na nie odpowiadasz.
4. Reklama będzie trudniejsza
Koszty reklam w social media wzrosną. A marki (większe firmy itp.) bardziej przebiją się ze swoimi kampaniami, ponieważ posiadają na to większy budżet. Przez to mniejsi konkurenci nie będą mieli szans.
5. Platformy mediów społecznościowych
W kolejnych latach będą istniały podobne algorytmy w mediach społecznościowych. I nie będą już tak chciały zachęcać użytkowników do przejścia na Twoją stronę www. Twórcą takich social media zależy przecież, abyś dłużej pozostał na ich platformie. To przynosi im większe korzyści z reklam itp. Jeśli więc będziemy chcieli skierować ruch na naszą stronę, to będziemy musieli skorzystać z kampanii reklamowej. I tak po prostu będzie.
6. Przestaniemy używać wszystkich social media
Skupimy się niedługo na głównych portalach społecznościowych. To będzie wymagać dostosowania się, jak tworzyć treści reklamowe, które działają dla danej sieci społecznościowej. To, co ludzie lubią na FB, nie muszą lubić na Instagramie. I odwrotnie.
7. Nowe media społecznościowe nie przetrwają
Wszystkie nowe media społecznościowe rzadko kiedy zapewniają użytkownikom coś nowego. I dodatkowo nie posiadają tak dobrze rozbudowanych kanałów, jak aktualnie największe social media (Instagram, Facebook, YouTube, LinkedIn). Nie dojdzie więc do wybicia się nowego kanału społecznościowego, lecz do rozwinięcia tych największych.
Wiesz już jak prowadzić social media w następnych latach?! Powyżej poznałeś kilka wskazówek i przepowiedni. Mam nadzieję, że Ci się spodobały. I pamiętaj, rozwijaj się na największych mediach społecznościowych.