Strategia sprzedaży w biznesie online - 10 sposobów

Prowadzeniem biznesu online zajmuje się coraz większe grono osób. Możliwe, że i Ty do nich należy. A jeśli nie, to już niedługo może tak być. W takim razie dobrze, jeśli już wiesz, jak rozwijać ten biznes online. Poznaj więc skuteczną strategię sprzedaży, do której zawsze będziesz mógł wracać. A na pewno przyczyni się ona do pozyskania większej ilości Klientów, a tym samym większych przychodów.


Strategia sprzedaży w biznesie online:

  1. Zdobywaj klientów bezpośrednio – rozmawiaj z klientami telefonicznie i twarzą w twarz. Dodatkowo przydatny może okazać się czat na stronie firmowej i na stronie Facebook, który pozwoli Ci poznać potrzeby i oczekiwania każdego Klienta.
  2. Buduj coraz większe zaufanie – w tym celu zadbaj o swoją stronę firmową, sklep, przygotuj FAQ + pochwal się biurkiem z klientami. Stosuj także inspirujące cytaty w swoich Social Media, aby ukazać czym szczególnie się zajmujecie. Przejrzyj i popraw ofertę handlową, reklamy na fb i google ads.
  3. Licz koszty każdej inwestycji – na przykład koszty reklamy, pozyskania klienta.
  4. Analizuj czemu nie wyszły pewne inwestycje / reklamy – może przydatna okaże się zmiana tytułu i opisu reklamy, zdjęcia, współpraca z inną agencją reklamową itp.
  5. Dobieraj kanały zapewniające sprzedaż – na przykład FB, Google Adwords, SEO.
  6. Przywiąż Klienta do siebie – czasami przeproś, zadośćuczyń i wynagrodź.
  7. Zatrudniaj i współpracuj z najlepszymi specjalistami – czasami korci, aby nawiązać współpracę z jak najtańszymi pracownikami czy firmą. Ale takie rozwiązanie nigdy nie przynosi dobrych rezultatów. Niska cena to zazwyczaj niska jakość, a na coś takiego nie powinno być miejsca w Twojej firmie. Gdy będziesz współpracować z prawdziwymi specjalistami, to szybko rozwiniesz swoją działalność. Warto więc dobrze zainwestować w coś takiego. Oczywiście możesz postawić na dobrych freelancerów.
  8. Korzystaj z najlepszych narzędzi – masz dostęp do przeróżnych narzędzi biznesowych, marketingowych i optymalizacyjnych. Korzystnie, gdy w ramach rozwoju firmy wybierasz te sprawdzone i najlepiej płatne. Masz wtedy gwarancję, że są aktualizowane i dalej rozwijane. Nie warto wyszukiwać na siłę darmowych narzędzi, których możliwości są często ograniczone. Poznaj więc moje polecane narzędzia, z których korzystam każdego miesiąca.
  9. Dawaj klientom więcej, niż oczekują – coś gratis, aby ich miło zaskoczyć. Może być to coś naprawdę małego, na przykład długopis, balon, cukierek, rabat na kolejny zakup. Na pewno przyczyni się to do nawiązania pozytywnych i długofalowych relacji. Ja na przykład realizując usługę pozycjonowania strony internetowej dodatkowo zapewniam prowadzenie fanpage’a (do 4 wpisów w miesiącu) + prowadzenie i pozycjonowanie wizytówki Google Maps. Dlatego Klienci pozostają ze mną już na długie lata. A realizując copywriting zawsze przygotowuję trochę dłuższe teksty bądź oferuję za darmo publikację artykułów(na stronach WordPress) oraz wyszukanie zdjęć z darmowych stocków.
  10. Rozwijaj się w temacie sprzedaży, marketingu i biznesu online – tutaj możesz zacząć tworzyć własne kursy online, książki, ebooki, audiobooki, blogi, podcasty i inne materiały. Korzystaj z nich, a okażesz się znacznie lepszym sprzedawcą.

Oceń więc, co mógłbyś na tą chwilę poprawić bądź wykorzystać z tej listy. I jak najszybciej wprowadź w życie. Zaglądaj do tej listy co pewien czas, aby móc ocenić czy nadal o tym pamiętasz. A po krótkim czasie, nawet kilku tygodniach i miesiącach, będziesz mógł zauważyć wspaniałe rezultaty swojej sprzedaży. Powodzenia!

Tak wygląda skuteczna strategia sprzedaży w biznesie online, dzięki której możesz się rozwijać od samego początku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *