O pracy zdalnej, freelancingu, biznesie online i zarabianiu przez Internet

Artykuły, filmy, książki i kursy online o tematyce: praca zdalna, biznes online, freelancing, copywriting, zarabianie online, tworzenie stron WWW, WordPress, SEO, YouTube, Amazon KDP, CANVA, Genially, matematyka, muzyka itp. Zapraszam do jego subskrypcji, a wtedy Twój rozwój gwarantowany. Już blisko 500 wpisów i około 10 tysięcy uczestników moich kursów!

Jak wypromować się na Instagramie za darmo

Instagram to najpopularniejszy portal społecznościowy, w którym dzielimy się zdjęciami ze swojego życia. Również i tam możemy mieć swoich znajomych, followersów, a zarazem promować własny biznes. Ale powstaje pytanie, jak wypromować się na Instagramie za darmo i poprzez proste działania? Właśnie tego tutaj się dowiesz.

Promowanie Instagrama nie jest takie trudne, ale wymaga cierpliwości, wytrwałości i dyscypliny.

Gdy zastosujesz się do poniższych wskazówek, to zobaczyć po pewnym czasie coraz większą poprawę. Do Twojego konta prywatnego czy firmowego będą dołączać kolejni obserwatorzy. A to zachęci Cię do dalszych wysiłków. Tak więc, poznaj te wskazówki na wypromowania Instagrama i do dzieła.

Jak wypromować się na Instagramie – Spis treści:

  1. Jak wypromować się na Instagramie – wideo i audio
  2. Promowanie Instagrama – 14 wskazówek
  3. Jak się wypromować na Instagramie? Dodatkowe wskazówki
  4. Jak wypromować Insta przez dodatkowe ustawienia konta Instagram?

Jak wypromować się na Instagramie? Wersja wideo i audio

Film z kanału #JakSieRozwijac:

Promowanie Instagrama – 14 wskazówek:

  • Fajna nazwa Instagrama – krótka, związana z niszą, (np. sukces) a czasami po prostu nazwa naszej marki czy zwyczajnie imię i nazwisko.
  • Zakomunikuj followersom, czym się zajmujesz (o czym będzie Twój instagram). Szczególnie w bio Instagrama, gdzie możesz wykorzystać do 150 znaków.
  • Wrzucaj Emotikony pasujące do Twojej tematyki i niszy.
  • Wrzucaj odpowiednie posty – zdjęcie o właściwej rozdzielczości, wysoka jakość. I dodatkowo zawsze takie zdjęcia niech przedstawiają pewien Content. W tym celu możesz Ty być na zdjęciu, inne osoby, zwierzęta, ale dodatkowo tworzysz pewne hasła. Do tego możesz wykorzystać różne programy graficzne, jak Photo Editor(na Android).
  • #Hashtagi – nie twórz za dużo własnych. Jedynie, gdy organizujesz konkurs czy coś w tym stylu to wtedy możesz stworzyć własny hashtag, np. #wygrajkursonlineszymona – wtedy możesz zachęcać innych, by ten hashtag zastosowali na swoich kontach pozostawiając pewien post, a to pozwoli Ci szybko wyszukać zwycięzcę konkursu. Używaj hashtagów, które pasują do Twojej niszy. Wtedy dotrzesz do odbiorców, którzy Cię docenią i pozostaną z Tobą na stałe. Stwórz w ten sposób zestaw hashtagów – 30 hashtagów najpopularniejszych pasujących do Twojego konta. Ale nie wrzucaj tyle hashtagów do każdego postu jako spam, tylko naturalnie tworząc treść pewnych postów starać się użyć kilku hashtagów naturalnie. Dodając posty twórz treść w postaci ciekawej historii – storytelling – i tam umieść kilka popularnych hashtagów. I pamiętaj, by unikać listę hashtagów zablokowanych na Instagramie. Aby sprawdzić czy pewien hashtag nie jest zbanowany, to wystarczy przejść w Instagramie do pozycji Eksploruj (wyszukiwanie) i tam wpisać dany hashtag. Jeśli nie wyświetla się w wynikach wyszukiwania, to został on zablokowany. I takich nie chcemy używać (np. #woman, #workflow, #teen, #like i wiele innych).
  • Ile postów i jakie? Minimum 2-5 posty codziennie. Przez jaki okres? Cały czas.
  • Bądź autentyczny – pokaż swój charakter i prawdziwe życie. Przedstawiaj najlepsze fragmenty ze swojego życia.
  • Wiadomości prywatne direct message – wysyłać wiadomości do znanych marek i profili, aby nawiązać z nimi współpracę. Możesz nagrać do nich wideo, co sprawi, że tym bardziej zainteresują się taką formą wiadomości i Ci odpowiedzą.
  • Geolokalizacja – gdy wrzucasz posty, to wprowadź lokalizację, twoje położenie. Dlaczego? Właśnie wtedy Instagram podnosi popularność tych postów. Pamiętaj więc o tym!
  • Korzystaj z aplikacji, które pozwalają poprawić zdjęcia. Sam Instagram daje Ci możliwość zastosowania pewnych skutecznych filtrów, więc już one mogą okazać się skuteczne. Ale, by te zdjęcia na Instagrama były poprawne, to jeszcze zadba o ich dobry rozmiar. Wtedy, gdy ktoś wejdzie na Twój profil i zobaczy wrzucone posty, to dostrzeże, że wszystkie zostały dobrze wyświetlone. Nic nie będzie w nich ucięte. Jak możesz takie zdjęcia szybko przygotować na Instagrama i do innych kanałów Social Media za pomocą 1 darmowego programu online wyjaśniam w filmie na kanale #JakSieRozwijac o tytule „Przerabianie zdjęć online do Social Media„. Koniecznie tam zajrzyj!
  • Komentuj inne profile i użytkowników – ale pamiętaj, by to czynić naturalnie, a nie hasłami typu super, ekstra, ponieważ wtedy Instagram potraktuje to jako SPAM.
  • Odpowiadaj na komentarze w swoim profilu – dzięki temu stworzysz interakcję z użytkownikami. I Instagram bardziej wypromuje Twoje posty, gdy znajduje się w nich duża ilość komentarzy. Pamiętaj więc o braniu udziału w takiej dyskusji.
  • Nie rób z Instagrama tablicy ogłoszeń – nie wrzucaj wszystkiego, ale tylko te materiały, które mają skupić się na promocji Twojego biznesu bądź marki, którą promujesz. I wykorzystuj do tego własne materiały, dedykowane, nie kopiowane. Tak samo dodając krótsze filmy, dbajmy o to, aby były one wyłącznie nasze, nie kopiowane.
  • Oznaczaj innych Instagramowiczów i duże marki – pozwoli to przyciągnąć te marki i ich followersów na Twój profil Instagram. Pamiętaj jednak, by uwzględnić te inne konta Instagramowiczów i dużych marek, które pasują do Twojego profilu i jego tematyki. Tylko wtedy uzyskasz followersów na dłużej.

Jak się wypromować na Instagramie? Dodatkowe wskazówki!

  1. Ustal cel prowadzenia konta Instagram? np. do o budowania biznesu/promocji bloga, kursów i książek, usług itp.
  2. Ustal, jak zamierzasz prowadzić Instagrama? Jaki rodzaj Contentu zapewnisz? Czym chcesz karmić Followersów. I najlepiej mieć konkretny plan, na posty dzienne, relacje Stories. Ja na przykład na Insta dzielę się treściami o pracy zdalnej, biznesie online i zarabianiu przez Internet. Ukazuję tam również posty na temat nowych artykułów, które pojawiły się na blogu. I wrzucam również spontanicznie zdjęcia z mojego życia, które mogą okazać się dla innych przydatne.
  3. Jakich followersów chcesz mieć? Ja liczę na osoby zainteresowane rozwojem osobistym, pracą zdalną i biznesem online, polskiego pochodzenia. Najlepiej w wieku od 14-50 roku życia, mężczyźni i kobiety. Ustalenie takiej grupy pomaga także w prowadzeniu skutecznych kampanii reklamowych i współpracy z influencerami(wybieramy tych, którzy posiadają już naszą grupę odbiorczą).
  4. Przemyśl swój BRAND Instagrama. Co odczuje osoba, gdy wejdzie na Twoje konto Instagrama? Ustal jego wygląd, kolory wszystkich zdjęć – w niebieski/innych kolor, klimat Twojego konta, zdjęć, opisu itd. Brand ma wpływ na większą ilość followersów i większą sprzedaż.

Jak wypromować Insta przez dodatkowe Ustawienie konta:

  • Nazwa – niech odpowiada na pytanie kim jesteś i czym się zajmujesz / ciekawa
  • Zdjęcie profilu – powinna się nim pojawić Twoja Twarz, nie za mała,
  • Bio – wyjaśnij o czym jest konto, zastosuj 2-3 najważniejsze słowa kluczowe w postaci hashtagu #.
  • Feed – niech ukazuje ciekawe zdjęcia, rozwojowe i z Twojego życia. Niech będą jednak zachowane w odpowiednim tonie.
  • Stories – codziennie publikuj na nim nowe zdjęcia, najlepiej od kilku do kilkunastu. Mogą się tam również pojawić krótkie filmy.
  • IGTV – opublikuj ciekawe filmy na specjalnej wyszukiwarce do filmów na Instagramie. Dzięki temu Twoje filmy będą również widoczne na karcie IGTV na Twoim Instagramie. Zrobisz dobre wrażenie na innych, gdy będziesz posiadał tam wiele ciekawych, oglądanych i dobrze ocenianych filmów.

Uwaga: Wszystko, co umieszczasz na Instagramie, pozostaje w Internecie. W każdym momencie ktoś może pobrać wszystkie Twoje posty na swoje urządzenie i później je wykorzystać. Nie musisz się tego zbytnio obawiać, ale pamiętaj o tym. I staraj się dzielić materiałami, do których jesteś w 100% przekonany/a. Wtedy wypromowanie Instagrama będzie służyło odpowiedniemu celowi.

Wiesz już, jak wypromować się na Instagramie. Ja przez cały czas się tego uczę od kwietnia 2019 roku, więc dopiero testuje. Jeśli chcesz zobaczyć, jak mi idzie to zobacz moje konto Instagram JakSieRozwijac. Ty także możesz je obserwować, do czego zachęcam. I Tobie również życzę powodzenia w promowaniu własnego Instagrama!

Podobne wpisy

10 thoughts on “Jak wypromować się na Instagramie za darmo? 14 Wskazówek!

  1. 2-5 postów codziennie? Ktoś chyba na głowę upadł pisząc te „rady”.
    Jeden post dziennie to jest maks. Nikt nie chce oglądać dziennie miliona zdjęć od jednego użytkownika.

  2. Ja promuję konto Instagram w serwisach do tego przeznaczonych. Spoko sprawa, bardzo skuteczna promocja 🙂

    1. Czasami warto rozpocząć współpracę z dobrą agencją reklamową, która wypromuje naszego Instagrama i ma w tym doświadczenie. Dodatkowo mi pomaga w tym promocja Instagrama przez regularne konkursy, reklamę na FB i Google Ads. A przy okazji dalsze prowadzenie bloga i kanału YouTube 🙂

    1. Dzięki wielkie Sabina. Jak najbardziej komentarze nie wystarczą. Liczy się silniejsza interakcja z użytkownikami. I co istotne, prowadzenie przemyślanego kanału Instagram, by regularnie pojawiały się na nim treści, które dalej interesują Grupę docelową, do której chcemy dotrzeć 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *