Jak pozycjonować stronę w Google za darmo? 50 wskazówek + Kurs SEO

Jak pozycjonować stronę w Google za darmo? 50 wskazówek + Kurs SEO

Każdemu właścicielowi strony internetowej zależy na tym, aby jej ranking w Google okazał się coraz wyższy. Aby w końcu móc uzyskać 1 miejsce na najważniejsze słowa kluczowe. Jest to możliwe, ale tylko wtedy, gdy podejmie się odpowiednie starania. Przekonaj się więc poniżej, co może pozytywnie wpłynąć na poprawę rankingu Twojej strony w wyszukiwarce Google i ogólnie wpłynąć na popularność w Internecie.


Film z kanału #JakSieRozwijac:


Artykuł:

Jak pozycjonować stronę w Google za darmo - Najważniejsze czynniki rankingowe:

  • 1. Wiek domeny
    Brany pod uwagę, ale nie tak istotny.
  • 2. Słowo kluczowe w nazwie domeny
  • 3. Słowo kluczowe pierwszej w nazwie domeny(zgodnie z ustaleniami specjalistów MOZ sprzed 2011 roku).
  • 4. Historia domeny - strona zmieniająca właściciela może wysłać informację do Google o wyczyszczenie historii witryny, usuwając linki kierujące do niej, co zmniejsza jej wartość SEO. To ciężka informacja dla osób, które chcą czasami zakupić wieloletnie domeny, aby przejąć ruch na stronie i ich wartość SEO.
  • 5. Dokładne dopasowanie domeny - język, region itp.

Elementy na stronie:

  • 6. Słowo kluczowe w tytule i opisie description
  • 7. Słowo w nagłówkach h1-h3
  • 8. Częste używanie słowa kluczowego w treści
  • 9. Długość Contentu na stronie dopasowanej do słowa kluczowego
  • 10. Szybkość ładowania się strony
  • 11. Stosowane znacznika Rel=Canonical przeciwdziała uznaniu strony bądź jej treści za kopię innej / duplikat.
  • 12. Kopiowanie treści / Duplikat
  • 13. Optymalizacja SEO multimediów (obrazów, filmów) - tytuł, alt, opis i podpis.
  • 14. Aktualizacja treści na stronie, stopień aktualizacji i częstotliwość - czasami warto aktualizować stronę główną, podstrony i pewne artykuły.
  • 15. Słowa kluczowe w pierwszym słowach treści na stronie.
  • 16. Jakość i ilość linków wychodzących - im lepsze, tym lepiej dla Google. Strony mające za dużą ilość odnośników wychodzących sprawiają, że strona odwraca uwagę od treści głównej i jest nieczytelna.
  • 17. Kolejność słów kluczowych - gdy chcesz pozycjonować się na słowo kluczowe "strony www pozycjonowanie" to lepiej, gdy w używasz słowa kluczowego "pozycjonowanie strony www". Google potraktuje takie działanie znacznie lepiej.
  • 18. Bezbłędna treść czyli ortografia i gramatyka.
  • 19. Wygląd strony - nie może być zbyt podobny / być kopią innej strony www.
  • 20. Liczba linków wychodzących - za duża ilość linków wychodzących z odnośnikiem dofollow negatywnie wpływa na pozycjonowanie.
  • 21. Multimedia na stronie stanowią oznakę jakościowej strony
  • 22. Liczba linków wewnętrznych
  • 23. Niedziałające linki na stronie i błąd 404
  • 24. Stopień czytelności treści strony
  • 25. Linki afiliacyjne / partnerskie - zbyt duża ilość zmniejsza jakość strony.
  • 26. Błędy na stronie - walidacja W3C
  • 27. Długość adresu URL - zbyt długie osłabiają pozycję w Google.
  • 28. Kategorie stron - zwiększają sygnał trafności w stosunku do danej kategorii witryny.
  • 29. Kategorie i słowa kluczowe w adresie witryny
  • 30. Źródła i literatura - ukazywanie na stronie pewnych źródeł bądź cytatów to dodatkowa oznaka jakości - szczególnie w przypadku stron naukowych.
  • 31. Listy i punktowanie - poprawia czytelność strony
  • 32. Wysoka pozycja strony na różne pozycjonowane słowa kluczowe - poprawia ogólny ranking strony
  • 33. Przyjazny układ i architektura strony - ukazuje główną treść strony od razu, wszystko pięknie poukładane i przejrzyste dla użytkowników.
  • 34. Praktyczna i wartościowa treść dla użytkowników - oceniana przez Google wpływa na wyniki w wynikach wyszukiwania.
  • 35. Unikalna treść strony
  • 36. Informacje kontaktowe na stronie

Na stronie i poza stroną www:

  • 37. Trust Rank - moc strony wynikająca z najlepszych linków zewnętrznych (o wysokim stopniu zaufania od Google).
  • 38. Mapa strony - przyśpiesza indeksację, co może przełożyć się na pozycję.
  • 39. Brak działania strony i zbyt częsta konserwacja - obniżają ranking, mogą doprowadzić do wykluczenia z indeksu.
  • 40. Położenie serwera strony - decyduje najczęściej o prędkości strony, więc im bliżej, tym większa gwarancja jego szybkości stabilności.
  • 41. Bezpieczna strona przez certyfikat SSL
  • 42. Polityka prywatności i regulamin - zwiększają zaufanie strony i poprawiają opinię w oczach Google.
  • 43. Skopiowane opisy meta - takie same opisy(description) obniżają widoczność stron i zakres ich pozycjonowania na wybrane słowo kluczowe.
  • 44. Strona dostosowana do urządzeń mobilnych
  • 45. Odpowiednia ścieżka nawigacji - pozwala szybko określić użytkownikowi w jakim miejscu na stronie się znajduje (np. będąc na pewnej podstronie użytkownik widzi na górze nawigację strona główna>kategoria>artykuł
  • 46. Pozycjonowanie przez YouTube - filmy z YT pojawiają się w wynikach wyszukiwania, więc mogą skutecznie przyczyniać się do pozycjonowania strony www.
  • 47. Długi czas użytkowników na stronie - jest to możliwe, gdy ułatwiasz użytkownikom poruszanie się po całej witrynie, dbasz o funkcjonalność strony. A każdy wynik wyszukiwania w Google kieruje użytkowników do strony, która spełnia ich oczekiwania. Title i description ukazane w wyszukiwarce nie wprowadziło użytkowników w błąd, aby tylko nabić wejścia, lecz dotyczyło tematu, który ich interesuje. I został on dobrze wyjaśniony.
  • 48. Pozytywne opinie i reputacja strony - witryna pojawia się na stronach przeglądarki, jak Yelp.com i jest pozytywnie oceniana.
  • 49. Google Search Console i Google Analytics - poprawiają indeksację i pozwalają poprawić ruch na stronie(dają dostęp do takich danych, jak ruch z linków zewnętrznych, współczynnik odrzuceń, popularne artykuły i słowa kluczowe oraz inne).
  • 50. Pozyskiwane mocne linki SEO - taki linki mogą pochodzić ze stron www, kanałów social media, blogów i forów, o podobnej tematyce do naszej strony www. Przydane są tutaj także Artykuły Sponsorowane, które mogą nawiązywać do naszej strony w wybranych przez nas serwisach tematycznych.

Wiesz, co dla Google jest ważne. Dzięki temu masz wgląd w to, jak pozycjonować stronę w Google za darmo. Pozostałych 66 czynników rankingowych wpływających na pozycjonowanie strony ukazuje i wyjaśniam w moim kursie online "Ogarnij Pozycjonowanie stron www i SEO". Mogą Cię także zainteresować moje pozostałe kursy online i książki. Zachęcam do wykorzystania, ponieważ naprawdę warto, o czym przekonało się już tysiące odbiorców!

4 Responses
  1. Bardzo dobry wpis, który powinien pomóc osobom, które dopiero rozpoczynają przygodę z SEO 😉 Wyniki w Google uzależnione są od wielu czynników, dlatego trzeba na prawdę spojrzeć na wiele szczegółów by efekty były widoczne w wyszukiwarce 😉

  2. super fajny wpis,ale google zyje swoim własnym życiem i nie wiemy czy zasady dziś powszechne jutro będą miały jakiekolwiek znaczenie,tak samo jak kiedyś było z piorytetem PR ,i wysokim traktowaniem linków z katalogów stron tak dziś te wartośći nie mają większego znaczenia 🙂

    1. Zgadza się, Google przez cały czas się aktualizuje. Natomiast te najważniejsze podstawy White SEO są niezmienne. Liczy się wysokiej jakości treść, wysokiej jakości linki i wiele innych czynników rankingowych Google, które tutaj wymieniłem. Właśnie na nich warto się skupić. A co będzie później? Zobaczymy. Warto się jednak skupić na tym, co jest dziś 🙂

Dodaj komentarz :)