Pozycjonowanie strony w Google - 115 czynników rankingowych

Pozycjonowanie strony w Google - 115 czynników rankingowych

Każdemu właścicielowi strony internetowej zależy na tym, aby jej ranking w Google okazał się coraz wyższy. Aby w końcu móc uzyskać 1 miejsce na najważniejsze słowa kluczowe. Jest to możliwe, ale tylko wtedy, gdy podejmie się odpowiednie starania. Przekonaj się więc poniżej, co może pozytywnie wpłynąć na poprawę rankingu Twojej strony w wyszukiwarce Google i ogólnie wpłynąć na popularność w Internecie.


Film z kanału JakSieRozwijac:


Artykuł:

Czynniki wpływające na poprawę pozycji strony w Google:

1. Wiek domeny
Brany pod uwagę, ale nie tak istotny.

2. Słowo kluczowe w nazwie domeny

3. Słowo kluczowe pierwsze w nazwie domeny (zgodnie z ustaleniami specjalistów MOZ sprzed 2011 roku).

4. Historia domeny - strona zmieniająca właściciela może wysłać informację do Google o wyczyszczenie historii witryny, usuwając linki kierujące do niej, co zmniejsza jej wartość SEO. To ciężka informacja dla osób, które chcą czasami zakupić wieloletnie domeny, aby przejąć ruch na stronie i ich wartość SEO.

5. Dokładne dopasowanie domeny - język, region itp.

Elementy na stronie:

6. Słowo kluczowe w tytule i opisie description

7. Słowo w nagłówkach h1-h3

8. Częste używanie słowa kluczowego w treści

9. Długość Contentu na stronie dopasowanej do słowa kluczowego

10. Szybkość ładowania się strony

11. Stosowane znacznika Rel=Canonical przeciwdziała uznaniu strony bądź jej treści za kopię innej / duplikat.

12. Kopiowanie treści / Duplikat

13. Optymalizacja SEO multimediów (obrazów, filmów) - tytuł, alt, opis i podpis.

14. Aktualizacja treści na stronie, stopień aktualizacji i częstotliwość - czasami warto zaktualizować stronę główną, podstrony i pewne artykuły.

15. Słowa kluczowe w pierwszym słowach treści na stronie.

16. Jakość i ilość linków wychodzących - im lepsze, tym lepiej dla Google.

"Pewne strony mające za dużą ilość odnośników wychodzących sprawiają, że strona odwraca uwagę od treści głównej i jest nieczytelna"

17. Kolejność słów kluczowych - gdy chcemy pozycjonować się na słowo kluczowe "strony www pozycjonowanie" to lepiej, gdy w używamy słowa kluczowego "pozycjonowanie strony www".

18. Bezbłędna treść czyli ortografia i gramatyka

19. Wygląd strony - nie może być zbyt podobny / być kopią innej strony www.

20. Liczba linków wychodzących - za duża ilość linków wychodzących z odnośnikiem dofollow negatywnie wpływa na pozycjonowanie.

21. Multimedia na stronie stanowią oznakę jakościowej strony

22. Liczba linków wewnętrznych

23. Niedziałające linki na stronie

24. Stopień czytelności treści strony

25. Linki afiliacyjne / partnerskie - zbyt duża ilość zmniejsza jakość strony.

26. Błędy na stronie - walidacja W3C

27. Długość adresu URL - zbyt długie osłabiają pozycję w Google.

28. Kategorie stron - zwiększają sygnał trafności w stosunku do danej kategorii witryny.

29. Kategorie i słowa kluczowe w adresie witryny

30. Źródła i literatura - ukazywanie na stronie pewnych źródeł bądź cytatów to dodatkowa oznaka jakości - szczególnie w przypadku stron naukowych.

31. Listy i punktowanie - poprawia czytelność strony

32. Wysoka pozycja strony na różne pozycjonowane słowa kluczowe - poprawia ogólny ranking strony

33. Przyjazny układ i architektura strony - ukazuje główną treść strony od razu, wszystko pięknie poukładane i przejrzyste dla użytkowników.

34. Praktyczna i wartościowa treść dla użytkowników - oceniana przez Google wpływa na wyniki w wynikach wyszukiwania.

35. Unikalna treść strony

36. Informacje kontaktowe na stronie

Na stronie i poza stroną www:

37. Trusk Rank - moc strony wynikająca z najlepszych linków zewnętrznych (o wysokim stopniu zaufania od Google).

38. Mapa strony - przyśpiesza indeksację, co może przełożyć się na pozycję.

39. Brak działania strony i zbyt częsta konserwacja - obniżają ranking, mogą doprowadzić do wykluczenia z indeksu.

40. Położenie serwera strony - decyduje najczęściej o prędkości strony, więc im bliżej, tym większa gwarancja jego szybkości stabilności.

41. Bezpieczna strona przez certyfikat SSL

42. Polityka prywatności i regulamin - zwiększają zaufanie strony i poprawiają opinię w oczach Google.

43. Kopiowane opisy meta - takie same opisy (description) obniżają widoczność stron i zakres ich pozycjonowania na wybrane słowo kluczowe.

44. Strona dostosowana do urządzeń mobilnych

45. Odpowiednia ścieżka nawigacji - pozwala szybko określić użytkownikowi w jakim miejscu na stronie się znajduje (np. będąc na pewnej podstronie użytkownik widzi na górze nawigację strona główna>kategoria>artykuł

46. Pozycjonowanie przez YouTube - filmy z YT pojawiają się w wynikach wyszukiwania, więc mogą skutecznie przyczyniać się do pozycjonowania naszej strony www.

47. Długi czas użytkowników na stronie - dostępny, gdy ułatwiamy poruszanie się po całej witrynie, dbamy o funkcjonalność strony. I każdy wynik wyszukiwania w Google kieruje użytkowników do strony, która spełnia ich oczekiwania.

48. Pozytywne opinie i reputacja strony - witryna pojawia się na stronach przeglądarki, jak Yelp.com i jest pozytywnie oceniana.

49. Google Search Console i Google Analytics - poprawiają indeksację i pozwalają poprawić ruch na stronie (dają dostęp do takich danych, jak ruch z linków zewnętrznych, współczynnik odrzuceń, popularne artykuły i słowa kluczowe oraz inne).

Pozostałych 66 czynników rankingowych wpływających na pozycjonowanie strony w Google ukazuję i wyjaśniam w kursie online "Ogarnij Pozycjonowanie stron www i SEO".

 

Pozycjonowanie strony w Google – 115 czynników rankingowych
5 (100%) 2 votes

Dodaj komentarz :)