O pracy zdalnej, freelancingu, biznesie online i zarabianiu przez Internet

Artykuły, filmy, książki i kursy online o tematyce: praca zdalna, biznes online, freelancing, copywriting, zarabianie online, tworzenie stron WWW, WordPress, SEO, YouTube, Amazon KDP, CANVA, Genially, matematyka, muzyka itp. Zapraszam do jego subskrypcji, a wtedy Twój rozwój gwarantowany. Już blisko 500 wpisów i około 10 tysięcy uczestników moich kursów!

Pozycjonowanie strony w Google - 115 czynników rankingowych

Każdemu właścicielowi strony internetowej zależy na tym, aby jej ranking w Google okazał się coraz wyższy. Aby w końcu móc uzyskać 1 miejsce na najważniejsze słowa kluczowe. Jest to możliwe, ale tylko wtedy, gdy podejmie się odpowiednie starania. Przekonaj się więc poniżej, co może pozytywnie wpłynąć na poprawę rankingu Twojej strony w wyszukiwarce Google i ogólnie wpłynąć na popularność w Internecie.


Film z kanału #JakSieRozwijac:


Artykuł:

Jak pozycjonować stronę w Google za darmo – Najważniejsze czynniki rankingowe:

  • 1. Wiek domeny
    Brany pod uwagę, ale nie tak istotny.
  • 2. Słowo kluczowe w nazwie domeny
  • 3. Słowo kluczowe pierwszej w nazwie domeny(zgodnie z ustaleniami specjalistów MOZ sprzed 2011 roku).
  • 4. Historia domeny – strona zmieniająca właściciela może wysłać informację do Google o wyczyszczenie historii witryny, usuwając linki kierujące do niej, co zmniejsza jej wartość SEO. To ciężka informacja dla osób, które chcą czasami zakupić wieloletnie domeny, aby przejąć ruch na stronie i ich wartość SEO.
  • 5. Dokładne dopasowanie domeny – język, region itp.

Elementy na stronie:

  • 6. Słowo kluczowe w tytule i opisie description
  • 7. Słowo w nagłówkach h1-h3
  • 8. Częste używanie słowa kluczowego w treści
  • 9. Długość contentu na stronie dopasowanej do słowa kluczowego
  • 10. Szybkość ładowania się strony
  • 11. Stosowane znacznika Rel=Canonical przeciwdziała uznaniu strony bądź jej treści za kopię innej / duplikat.
  • 12. Kopiowanie treści / Duplikat
  • 13. Optymalizacja SEO multimediów (obrazów, filmów) – tytuł, alt, opis i podpis.
  • 14. Aktualizacja treści na stronie, stopień aktualizacji i częstotliwość – czasami warto aktualizować stronę główną, podstrony i pewne artykuły.
  • 15. Słowa kluczowe w pierwszym słowach treści na stronie.
  • 16. Jakość i ilość linków wychodzących – im lepsze, tym lepiej dla Google. Strony mające za dużą ilość odnośników wychodzących sprawiają, że strona odwraca uwagę od treści głównej i jest nieczytelna.
  • 17. Kolejność słów kluczowych – gdy chcesz pozycjonować się na słowo kluczowe „strony www pozycjonowanie” to lepiej, gdy w używasz słowa kluczowego „pozycjonowanie strony www”. Google potraktuje takie działanie znacznie lepiej.
  • 18. Bezbłędna treść czyli ortografia i gramatyka.
  • 19. Wygląd strony – nie może być zbyt podobny / być kopią innej strony www.
  • 20. Liczba linków wychodzących – za duża ilość linków wychodzących z odnośnikiem dofollow negatywnie wpływa na pozycjonowanie.
  • 21. Multimedia na stronie stanowią oznakę jakościowej strony
  • 22. Liczba linków wewnętrznych
  • 23. Niedziałające linki na stronie i błąd 404
  • 24. Stopień czytelności treści strony
  • 25. Linki afiliacyjne / partnerskie – zbyt duża ilość zmniejsza jakość strony.
  • 26. Błędy na stronie – walidacja W3C
  • 27. Długość adresu URL – zbyt długie osłabiają pozycję w Google.
  • 28. Kategorie stron – zwiększają sygnał trafności w stosunku do danej kategorii witryny.
  • 29. Kategorie i słowa kluczowe w adresie witryny
  • 30. Źródła i literatura – ukazywanie na stronie pewnych źródeł bądź cytatów to dodatkowa oznaka jakości – szczególnie w przypadku stron naukowych.
  • 31. Listy i punktowanie – poprawia czytelność strony
  • 32. Wysoka pozycja strony na różne pozycjonowane słowa kluczowe – poprawia ogólny ranking strony
  • 33. Przyjazny układ i architektura strony – ukazuje główną treść strony od razu, wszystko pięknie poukładane i przejrzyste dla użytkowników.
  • 34. Praktyczna i wartościowa treść dla użytkowników – oceniana przez Google wpływa na wyniki w wynikach wyszukiwania.
  • 35. Unikalna treść strony
  • 36. Informacje kontaktowe na stronie

Na stronie i poza stroną www:

  • 37. Trust Rank – moc strony wynikająca z najlepszych linków zewnętrznych (o wysokim stopniu zaufania od Google).
  • 38. Mapa strony – przyśpiesza indeksację, co może przełożyć się na pozycję.
  • 39. Brak działania strony i zbyt częsta konserwacja – obniżają ranking, mogą doprowadzić do wykluczenia z indeksu.
  • 40. Położenie serwera strony / hosting – decyduje najczęściej o prędkości strony, więc im bliżej, tym większa gwarancja jego szybkości stabilności.
  • 41. Bezpieczna strona przez certyfikat SSL
  • 42. Polityka prywatności i regulamin – zwiększają zaufanie strony i poprawiają opinię w oczach Google.
  • 43. Skopiowane opisy meta – takie same opisy(description) obniżają widoczność stron i zakres ich pozycjonowania na wybrane słowo kluczowe.
  • 44. Strona dostosowana do urządzeń mobilnych
  • 45. Odpowiednia ścieżka nawigacji – pozwala szybko określić użytkownikowi w jakim miejscu na stronie się znajduje (np. będąc na pewnej podstronie użytkownik widzi na górze nawigację strona główna>kategoria>artykuł
  • 46. Pozycjonowanie przez YouTube – filmy z YT pojawiają się w wynikach wyszukiwania, więc mogą skutecznie przyczyniać się do pozycjonowania strony www.
  • 47. Długi czas użytkowników na stronie – jest to możliwe, gdy ułatwiasz użytkownikom poruszanie się po całej witrynie, dbasz o funkcjonalność strony. A każdy wynik wyszukiwania w Google kieruje użytkowników do strony, która spełnia ich oczekiwania. Title i description ukazane w wyszukiwarce nie może więc wprowadzać użytkowników w błąd, aby tylko nabić wejścia, lecz ma dotyczyć tematu, który ich interesuje.
  • 48. Pozytywne opinie i reputacja strony – witryna pojawia się na stronach przeglądarki, jak Yelp.com i jest pozytywnie oceniana.
  • 49. Google Search Console i Google Analytics – poprawiają indeksację i pozwalają poprawić ruch na stronie(dają dostęp do takich danych, jak ruch z linków zewnętrznych, współczynnik odrzuceń, popularne artykuły i słowa kluczowe oraz inne).
  • 50. Pozyskiwane mocne linki SEO – taki linki mogą pochodzić ze stron www, kanałów social media, blogów i forów, o podobnej tematyce do naszej strony www. Przydane są tutaj także artykuły sponsorowane, współpraca z blogerami / influencerami oraz marketing szeptany.

Wiesz, co dla Google jest ważne. Dzięki temu masz wgląd w to, jak pozycjonować stronę w Google za darmo. Pozostałych 66 czynników rankingowych wpływających na pozycjonowanie strony ukazuje i wyjaśniam w moim kursie online „Ogarnij Pozycjonowanie stron www i SEO„. Serdecznie zapraszam!

Podobne wpisy

4 thoughts on “Jak pozycjonować stronę WWW w Google za darmo? 50 wskazówek

  1. super fajny wpis,ale google zyje swoim własnym życiem i nie wiemy czy zasady dziś powszechne jutro będą miały jakiekolwiek znaczenie,tak samo jak kiedyś było z piorytetem PR ,i wysokim traktowaniem linków z katalogów stron tak dziś te wartośći nie mają większego znaczenia 🙂

    1. Zgadza się, Google przez cały czas się aktualizuje. Natomiast te najważniejsze podstawy White SEO są niezmienne. Liczy się wysokiej jakości treść, wysokiej jakości linki i wiele innych czynników rankingowych Google, które tutaj wymieniłem. Właśnie na nich warto się skupić. A co będzie później? Zobaczymy. Warto się jednak skupić na tym, co jest dziś 🙂

  2. Bardzo dobry wpis, który powinien pomóc osobom, które dopiero rozpoczynają przygodę z SEO 😉 Wyniki w Google uzależnione są od wielu czynników, dlatego trzeba na prawdę spojrzeć na wiele szczegółów by efekty były widoczne w wyszukiwarce 😉

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *