NoFollow link w oczach Google i na stronach WordPress - Nowość!

NoFollow link w oczach Google i na stronach WordPress - Nowość!

Nofollow link to inaczej linki, które nie przekazują mocy SEO ze stron www, na których są umieszczane. Jeśli więc na swojej stronie www, blogu, w sklepie online umieszczamy linki zewnętrzne(do innych stron www), to koniecznie oznaczmy je jako linki Nofollow. To sprawi, że nasza dana podstrona uzyska znacznie wyższą wartość SEO w oczach Google. Dodatkowo, gdy my promujemy swoją stronę w różnych miejscach w Internecie(w serwisach tematycznych, Social Media, na blogach i forach internetowych), to warto, by pewne z nich posiadały atrybut NoFollow, ponieważ Google patrzy na taką strukturę linków bardziej pozytywnie.

Yoast SEO to wtyczka, która doradza, aby w danej podstronie pojawiały się także linki zewnętrzne z atrybutem Dofollow. Jak na to patrzeć?

Nie zawsze musimy taki link zewnętrzny umieszczać. Innym razem oznaczmy go jako Nofollow. Ale czasami(gdy to link prowadzący do naszego partnera biznesowego, innej naszej strony www czy kanału Social Media) to oczywiście ustalmy atrybut DoFollow(w przypadku stron WordPress wrzucenie linku bez oznaczenia Nofollow oznacza, że dany link posiada atrybut DoFollow, więc nie trzeba nic dodatkowo robić).

Jak ustawić linki zewnętrzne na naszej stronie jako Nofollow?

Film z kanału #JakSieRozwijac:

Jak ustawić linki Nofollow?

Jeśli mamy stronę WordPress, to zgodnie z powyższym filmem wystarczy, że dodając nowy link oznaczymy go jako "Nofollow", czyli tak:

nofollow link oznaczony na stronie WordPress - optymalizacja SEO

W przypadku innych stron www wystarczy edytować dany link zewnętrzny w HTML. I właśnie tam do znacznika <a href="link"> dodajemy odpowiedni atrybut rel="nofollow".

Jak ustawić linki sponsorowane / wykupione?

Wszystkie linki sponsorowane na naszej stronie www powinniśmy oznaczyć atrybutem Nofollow. Także, gdy my promujemy naszą stronę www, bloga czy sklep online w popularnych serwisach tematycznych, na innych blogach, to warto, by i one posiadały atrybut nofollow.

W przeciwnym razie nie działamy zgodnie z aktualnymi zasadami firmy Google, co wspominałem już w artykule "Pozycjonowanie strony w Google przez treści sponsorowane", gdzie opublikowany został film na ten temat.

Ustawienie linku sponsorowanego jako nofollow na stronie WordPress odbywa się bardzo prosto, co tłumaczyłem w filmie poniżej oraz ukazuje to poniższe zdjęcie:

Nofollow link dla treści sponsorowanych sponsored atrybut w SEO

W przypadku innych stron www wystarczy edytować dany link zewnętrzny w HTML. I właśnie tam do znacznika <a href="link"> dodajemy odpowiedni atrybut rel="sponsored nofollow".

Jak ja ustawiam linki Nofollow i gdzie?

Na swoim blogu polecam wiele narzędzi, serwisów, blogów czyli stosuje linki zewnętrzne. I niemalże wszystkie z nich posiadają atrybut nofollow(nie chcę, aby mój blog przekazywał im moc SEO, chcę ją zostawić dla siebie).

Dodatkowo, gdy inwestuje w reklamę mojego bloga na popularnych serwisach, blogach, to tam często umieszczona jest informacja, że dany artykuł jest sponsorowany, a link posiada atrybut "sponsored" i "nofollow".

Zachęcam więc, aby tak czynić, ponieważ wtedy Twoja strona zyska jeszcze lepsze opinię w oczach Google!

Mam nadzieję, że poradziłeś sobie z ustawieniem linków zewnętrznych na swojej stronie www. I pamiętaj, by także kupując reklamę swojej strony w innych miejscach(blogach, serwisach tematycznych), również starać się stosować atrybut Nofollow.

Pamiętaj: więcej wskazówek na temat SEO otrzymasz w kursie "Ogarnij SEO i Pozycjonowanie stron www", gdzie krok po kroku uczę, jak samemu pozycjonować swoje strony www. A jeśli chcesz lepiej poznać WordPressa, to wypróbuj kurs "Ogarnij WordPress i tworzenie stron www / bloga". Dla czytelników lepszą alternatywą może się okazać książka "Ogarnij SEO i WordPress". Zapraszam!

Dodaj komentarz :)