Jak zostać Copywriterem

Wielu osobom wydaje się, że Copywriterem można zostać, gdy nie ma się wykształcenia, doświadczenia zawodowego. I wychodzi się wtedy z założenia, że będąc Copywriterem moglibyśmy dość szybko zarobić niezłe pieniądze (pracując nawet na plaży) i cieszyć się prawdziwym szczęściem.

czy tak wygląda praca copywritera?

W pierwszej kolejności warto byłoby zastanowić się nad tym, dlaczego ludzie zatrudniają copywriterów? A następnie przejdziemy do konkretów. Więcej wiadomości na temat pracy copywritera, tego jak zacząć tak pracować i zarabiać, otrzymasz w kursie online “Jak zostać copywriterem i zarabiać na pisaniu tekstów?“. Następnie po przejściu tego szkolenia warto rozszerzyć swoje skrzydła w pracy zdalnej, w czym pomaga mój kolejny kurs “Jak zostać freelancerem – pracuj zdalnie i rozwijaj biznes online“.


Spis treści:

  1. Czym zajmuje się copywriter?
  2. Rodzaje copywritera
  3. Jak copywriter może zdobywać pierwszych klientów?
  4. Krótka droga do budowania autorytetu copywritera
  5. Copywriting – co to i kim jest copywriterem + moja historia?

Czym zajmuje się copywriter?

czym zajmuje się copywriter

Zwróć uwagę na dużą ilość contentu, którą muszą dostarczać swoim Klientom poszczególne firmy, np. kampanii reklamowych w tv, radio, w reklamach online (fb ads, google adwords), oferta sprzedażowych, ulotkach, opisy produktów, wpisy do social media, treść do stron www, do podręczników, książek i ebooków, kiedy kontaktują się z klientami.

Firmy tych wszystkich treści reklamowych i promocyjnych potrzebują, i dlatego zatrudniają Copywritera. Najczęściej jest to copywriter freelancer. Poniżej poznaj kilka opcji Copywritera i zastanów się nad tym, która z nich mogłaby Ci odpowiadać!


Jak zostać Copywriterem? Rodzaje copywritera:

1. Copywriter podstawowy

Traktujący pracę copywritera jako coś dodatkowego. Zarabia w ciągu roku nawet od 5-20 tys. zł.

2. Copywriter średnio zaawansowany

Poważnie traktujący swoją pracę copywritera (jako główne źródło utrzymania). Posiadający także swoja grupę Copywriterów, którym jest w stanie zlecać różne zadania. Zyskujący już pewien autorytet na rynku. Zarabia w ciągu roku od 20-100 tys. zł.

3. Copywriter zaawansowany

Przedsiębiorca, który współpracuje z poważnymi firmami, dla których przygotowuje skuteczne kampanie sprzedażowe i dzięki temu otrzymują pewne profity czyli % ze sprzedaży. Zarabia od 100 tys. zł do 2 mln zł, a nawet więcej.

ps. statystyki na podstawie opinii znanego Copywritera z rynku angielskiego 🙂

Aby się rozwijać jako copywriter:

  • regularnie dostarczaj content – swoim klientom oraz dziel się wiedzą na temat copywritingu (np. na swoim blogu).
  • sprzedawaj szkolenia o copywritingu
  • bądź doradcą dla najlepszych firm w kraju

Jeśli chcesz rozpocząć pracę Copywritera, to musisz to potraktować jak poważny biznes. A dopiero wtedy będzie Ci przynosił coraz lepsze przychody. I dodatkowo będzie to praca zdalna, która sprawi Ci dużą przyjemność.

Dobrze, gdy będąc Copywriterem dbasz o coraz większe kwalifikacje. Pomyśl….Gdybyś na przykład chciał pracować jako prawnik copywriter, miał doświadczenie w Internecie, ale słabe doświadczenie w prawie (brak ukończonych studiów i kursów), to Twoje możliwości okazałyby się bardzo słabe. Dopiero, jeśli budujesz swoje doświadczenie i kwalifikacje, a następnie działalność Copywritera, to zarabiasz coraz więcej. I trafiasz do konkretnych Klientów!


Jak zostać copywriterem i pozyskiwać klientów?

jak copywriter może zdobywać klientów czyli jak zostać copywriterem

Poszukiwania klientów są uzależnione od Twojego doświadczenia i kwalifikacji. Poniżej kilka opcji, więc przeanalizuj, która z nich okazałaby się dla Ciebie najkorzystniejsza.

1. Jeśli nie masz doświadczenia jako copywriter oraz w Internecie

Najlepiej, jeśli zdobędziesz doświadczenie w agencji seo, która poszukujesz Copywritera i nie wymaga żadnych kwalifikacji, tylko chęci do szkolenia. Możesz również oferować swoje usługi, np. na OLX, Allegro, useme.eu oraz w innych serwisach i przez to zdobywać pierwszych klientów. Zapłacą ci mało, ale nabierzesz doświadczenia i obycia z coraz to nowymi klientami i zleceniami. W

Wykorzystaj także serwisy copywriterskie, w których możesz tworzyć teksty seo, precle, ale również i artykuły na blogi, opisy produktów i wiele więcej. Prowadź jeszcze swoją własną stronę, blog, na którym to regularnie zaczniesz umieszczać wartościowe artykuły. Będą one wchodzić w skład Twojego portfolio, które może przekonać klientów, aby współpracowali właśnie z Tobą.

To jest dla większości osób ten moment, gdy myślą sobie “nie będę pisał za takie pieniądze”

Ale jest to błędne myślenie. Przecież to właśnie te działanie sprawia, że copywriter się rozwija i w końcu staje się duży. Po drugie, już początkujący Copywriter może zacząć zarabiać miesięcznie od 10-30 zł/h.

2. Copywriter w popularnych firmach (np. amazon, google, fb).

Zacznij więc pomagać 1 znanej firmie jako Copywriter. Rozwijaj się w tym kierunku. A następnie wyszukaj podobne firmy, którym możesz pomóc.

3. Copywriter w specjalnej niszy

Początkujący Copywriterzy wychodzą z założenia: “Mogę pisać o wszystkim, więc zatrudnij mnie do wszystkiego, co potrzebujesz”. Ale realia są całkowicie inne. Jeśli więc będziesz Copywriterem dla firmy działającej w branży “zdrowia” i dużo dla nich piszesz. To twoją specjalizacją powinny być “teksty na temat zdrowia”, ponieważ posiadasz w tym kierunku doświadczenie.

Posiadając 5, 10, 20, 30, 40 letnie doświadczenie, możesz dzielić się z osobami, które go nie posiadają. A chciałyby i chętnie Ci za to zapłacą.

4. Znany copywriter w społeczności copywriterskiej

Zaczynasz od dostarczania wartościowej treści, budowania grupy, przeprowadzasz szkolenia i konferencje. I nadal piszesz artykuły. Dalej jest już z górki czyli dotrzesz do momentu, gdy będziesz musisz odmawiać większość zleceń i wybierać te najlepsze 🙂


Jak zostać copywriterem? Droga do budowania autorytetu copywritera

Zbuduj własny biznes (np. sklep internetowy) i zdobywaj coraz większe doświadczenie w przedsiębiorczości. Wykorzystaj wiedzę na temat copywritingu, aby coraz bardziej poprawiać swoją sprzedaż. Zdobywaj większe przychody dzięki coraz lepszym kampaniom reklamowym, ofertom handlowym, ulotkom reklamowym itp.

Następnie takimi wynikami dziel się na blogu oraz w innych miejscach. A wtedy przedstawisz się jako copywriter z doświadczeniem w biznesie. Wielu właścicieli firm chętnie nawiąże z Tobą współpracę. Powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *