Co sprawia, że maile sprzedażowe się sprzedają. Klienci decydują się na ich przeczytanie, a następnie na zakup. Czy jest jakaś złota recepta na taką sprzedaż? Chcesz wiedzieć, jak sprzedawać skutecznie online? Tutaj znajdziesz odpowiedzi na te pytania. A gdy poznane wnioski wdrożysz w swoim biznesie, bez względu na to, w jakiej branży działasz, to osiągniesz sukces finansowy.
Jak sprzedawać skutecznie?! 70% treści i 30% sprzedaży…
To zasada sprzedaży 70/30, której zastosowanie może wydawać się trudniejsze. Natomiast właśnie ona pozwala osiągnąć znacznie lepsze wyniki sprzedażowe. Jak więc możesz ją wykorzystać? Poniżej kilka ciekawych pomysłów.
Spis treści:
- Jak zwiększyć sprzedaż zasadą 70/30?
- Dlaczego zwiększasz sprzedaż?
- Jak uczyć się skutecznie sprzedawać?
Jak zwiększyć sprzedaż zasadą 70/30?
Po prostu. Dostarczaj 70% treści, a 30% sprzedaży. Poświęcaj Klientowi 70% czasu na zwykła rozmowę, rozwiązanie jego problemów, poznanie potrzeb i oczekiwań, a 30% czasu poświęć na sprzedaż.
Pomyślmy na przykład o sprzedaży komputera w sklepie internetowym: Zamiast od razu denerwować klienta przez zachęcenia do zakupu konkretnego komputera hasłami: „Kup”. „To najlepsza okazja” itp. lepiej, gdy oferujesz mu swoją pomoc. Np.:
„Witaj, znam się na tych wszystkich komputerach i jeśli potrzebujesz pomocy, to chętnie doradzę Ci, który komputer mógłby spełnić Twoje oczekiwania.
Gdybyś potrzebował komputer około 1000 zł, to zwróć szczególną uwagę na te modele. …
Natomiast, jeśli interesują Cię komputery biznesowe bądź gamingowe, to przyjrzyj się tym modelom….”
To wszystko?! Nie.
Gdy zobaczysz, że Klient jest zainteresowany konkretnym modelem, to pytasz:
„Czy może interesuje Cię ten komputer?
Jeśli chcesz, to możesz go zakupić już teraz i wyjść razem z nim. Masz możliwość zakupienia go na raty bądź za gotówkę. Co wybierasz?”.
To tylko przykład, ale ma Ci uzmysłowić, jak przestać myśleć o sprzedaży. A bardziej jak skupić się na Kliencie i jego profesjonalnej obsłudze. Wtedy do sprzedaży dojdzie przy okazji 🙂
Dlaczego zwiększasz sprzedaż?
Opiera się na dostarczeniu 70% interesującej wartości. A tylko 30% na sprzedaży. Wielu sprzedawców dzisiaj odchodzi od tego i stosuje tylko hasła „kup to”, „musisz to mieć” itp. Ale tak naprawdę odstraszają tym do siebie Klientów.
Kiedy więc sprzedajesz, to na początek (także w kampanii email i ofertach handlowych) ukaż, tak naturalnie, po ludzku, jak mógłby pomóc Twoim klientom Twój produkt. Następnie dlaczego to jest warte ich pieniędzy. I wtedy na samym końcu zwróć uwagę na sprzedaż.
Pamiętaj: zanim coś sprzedasz następnym razem, dostarcz 70% wartości i wtedy sprzedawaj.
Sukces gwarantowany 🙂
Jak uczyć się skutecznie sprzedawać?
Obejrzyj filmy o teoriach humoru, napięcia, np. na Tedx. Czytaj wiele książek o sprzedaży, marketingu i biznesie.
Podejmij ćwiczenie: Otwórz książkę (beletrystykę), zacznij czytać, a prawdopodobnie skończysz do końca. Dlaczego? Ponieważ dowiadujesz się, jak bohater spotyka się z pewnym problemem. Następnie zastanawiasz się, jak zachowałbyś się w takiej sytuacji. Wczuwasz się z jego położenie i w konsekwencji czytasz dalej.
Pierwsze zdania w takich książkach są ukazane w podobny sposób: konflikt, dysonans, niestabilność, emocjonalne znaczenie, brak kontroli, oczekiwanie. Zastosowanie tych technik sprawia, że udaje się przyciągnąć czytelnika do dalszego czytania.
Podobnie staraj się oceniać krótkie i długie filmy reklamowe, na przykład te od Allegro:
ps. dotrwaj do końca filmu, a poznasz kilka technik sprzedaży, które tutaj wykorzystano.
Dowiedziałeś się, jak sprzedawać skutecznie poprzez strategię 70/30. Teraz prześledź swoją sprzedaż, swój sklep internetowy, oferty handlowe, mailing. I oceń, co należy w tym kierunku poprawić.
Wiesz już, jak sprzedawać skutecznie, a przynajmniej w pewnym małym stopniu. Wykorzystaj to jak najszybciej w swoim biznesie. Masz również własne pomysły na zwiększenie sprzedaży? Daj znać!
Dobrze napisane. W sumie nie zdawałem sobie sprawy z tej zasady 70/30. Czas wcielić ją w życie. 🙂
Życzymy powodzenia we wdrożeniu tego schematu sprzedaży. My zawsze staramy się go uwzględniać, choć różnie to wychodzi 🙂