Zdjęcia produktów do sklepu internetowego - TOP narzędzia i serwisy

Zdjęcia produktów do sklepu internetowego - TOP narzędzia i serwisy

Zdjęcia produktów w sklepie internetowym mają przyciągać i wpływać na konwersję czyli zwiększać sprzedaż. A będzie to możliwe tylko wtedy, gdy są jak najlepiej przygotowane. I szczerze trzeba przyznać, że większość sprzedawców nie jest pod tym względem dobrze przygotowana.

Jakie zdjęcia produktów stosować w sklepie internetowym?

Szczególnie na to pytanie uzyskasz odpowiedź, gdy zapoznasz się z tym rozbudowanym artykułem. I dowiesz się, z jakich praktycznie narzędzi i wskazówek skorzystać, aby już niedługo Twoje zdjęcia produktów w sklepie okazały się znacznie lepsze. W konsekwencji przyczyni się to do zwiększenia Twoich dochodów. Zabierz się więc do czytania i powodzenia w udoskonalaniu swojego sklepu internetowego.

Narzędzia do optymalizacji sklepu internetowego

  • PageSpeed Insights - jest to narzędzie, ocenia szybkość ładowania się strony / sklepu internetowego. Ale bierze on pod uwagę wiele innych czynników. Nie musisz więc w pełni wysilać się na uzyskaniu jak najlepszego wyniku w tym narzędziu. Ale warto sprawdzić, jakie wskazówki udziela w ramach optymalizacji zdjęć na stronie. Czasami od razu udostępni Ci skompresowane obrazy do pewnych zdjęć w Twoim sklepie internetowym, które są skompresowane i wystarczy je podmienić z wcześniejszymi. Dzięki temu udaje się zwiększyć szybkość ładowania sklepu, a zarazem znacznie szybciej docierasz do użytkowników urządzeń mobilnych.
  • Pingdom Website Speed Test - to narzędzie, które podobnie, jak powyższe ukazuje prędkość ładowania strony i inne informacje. Natomiast okazuje się bardziej dokładne i precyzyjne, więc pozwoli Ci jeszcze dowiedzieć się, jak ulepszyć swój sklep internetowy. I tutaj warto powalczyć o uzyskanie jak najlepszego wyniku.
  • Webspeed Intensys Tool - ocenia szybkość strony, w zależności od szybkości łącza internetowego. Pozwala zdobyć dane na temat tego, ile zajmują wszystkie zdjęcia i pozostałe multimedia w sklepie online.
  • Google Analytics - w nim także można ocenić szybkość wczytania się witryny sklepu. Znajduje się to w opcji "Raportowanie" - "Zachowanie" - "Szybkość witryny".

Kompresja i format obrazów w sklepie internetowym

Niezoptymalizowane zdjęcia i grafiki w sklepie online to duże zagrożenie dla jego popularności i wysokiej pozycji w Google. Można to jednak zmienić w kilku prostych krokach. Jak?

Jaki format zdjęć?

Na początek dobrze jest wybrać odpowiedni format zapisywanego pliku zdjęcia. Zazwyczaj do zdjęć stosowany jest format jpeg, który pozwala cieszyć się większymi rozmiarami zdjęcia. Natomiast nie zawsze są one potrzebne w naszym sklepie internetowym. Idealny okazuje się format png, a dla małych grafik gif, dzięki czemu doprowadzimy do skutecznej optymalizacji tych zdjęć. A dzięki temu będą one zajmowały znacznie mniej miejsca na serwerze.

Pamiętaj: Gdy pewne zdjęcia pobierasz ze stocków zdjęć (np. Pixabay) to masz tam możliwość pobrania zdjęć dla Internetu(ang. save for web). Gdy pobierzesz zdjęcia w takim rozmiarze, to masz pewność, że będą one poprawnie wyświetlać się w sklepie i spełni to podstawowe oczekiwania Klientów.

Działania wspomagające kompresję zdjęć:

  • usuwanie komentarzy do zdjęć
  • redukcja głębi kolorów
  • wycinanie niepotrzebnych obszarów

Programy do kompresji zdjęć:

Gdy już uda się poprawić rozmiary takich zdjęć, zmniejszyć ich wielkość(ilość kb), to możesz przejść do dalszego etapu, czyli optymalizacji seo.

Optymalizacja SEO zdjęć do sklepu internetowego?

Teraz pozostaje już tylko wrzucić te zdjęcia do sklepu online. Ale musisz zadbać o to, aby już tytuły takich zdjęć były adekwatne do tego, co przedstawiają. A zarazem by te tytuły posiadały jeszcze pewne słowa kluczowe, które mogą poprawić pozycjonowanie strony sklepu czy podstrony produktu. To nie wszystko, ponieważ liczą się również atrybuty ALT, czyli tekst alternatywny, który opisuje, co przedstawia dany obraz. Je również warto uzupełnić. Te starania sprawią, że nasze zdjęcia w sklepie internetowym uzyskają jak najlepszą ocenę od wyszukiwarki Google, a przecież na tym nam zależy.

Pamiętaj: Nie stosuj na wszystkich zdjęciach produktów w sklepie internetowym znaku wodnego, ponieważ ich nie będziesz mógł wykorzystać w kampanii reklamowej Adwords. W przypadku Facebook Ads tekst na zdjęciu sprawia, że reklama otrzymuje niższy ranking i przez to dociera do mniejszej grupy odbiorców. Czasami w pewnych platformach sklepowych (np. Shoplo) można postarać się o to, aby taki znak wodny pojawiał się automatycznie na wszystkich zdjęciach, które są w sklepie internetowym. Ale nie pojawia się on bezpośrednio na zdjęciu. Jest tylko nakładką od sklepu.

Zdjęcia produktów do sklepu internetowego należy dokładnie przygotować. Liczy się ich kompresja i optymalizacja pod względem SEO. Ale to nie wszystko. Znacznie więcej dowiesz się w moim kursie online "Ogarnij SEO i Pozycjonowanie stron www w Google i Social Media". Mogą Cię jeszcze zainteresować inne moje kursy online i książki, dzięki którym pomogłem już tysiącom zadowolonych Klientów. Zapraszam do udziału w tej przygodzie, w której możesz liczyć na moje wsparcie!

2 Responses
  1. Bardzo ważny temat, gdyż każdy już raczej wie, że akurat w sklepie internetowym zdjęcia są często jedyną formą sprawdzenia, czy rzeczywiście kupujemy właściwy produkt – np w branży kosmetycznej często kremy do pielęgnacji różnią się symbolami, chociaż nazwa przed symbolem jest identyczna. Spotkać można sklepy, w których do różnych produktów, jest to samo zdjęcie, które ktoś znalazł jako pierwsze a reszty nie chciało się temu komuś uzupełniać. Jeżeli rozwiniecie sklep dosyć mocno, warto zainwestować w urządzenia, które same, automatycznie naświetlą produkt i zrobią do niego zdjęcie – ale mowa tutaj o poważnym zarobku. Wszystko zależy od tego, jak poważnie traktuje się swój biznes i jak bardzo sprzedający przykłada uwagę do szczegółów. Często zdjęcia są ważniejsze dla Klienta niż opis, natomiast dla wyszukiwarki odwrtonie.

Dodaj komentarz :)