Jak zarabiać na Instagramie w 2020 roku? Kilka sprawdzonych pomysłów!

Miejscem narodzin możliwości stania się twórcą treści w internecie i uczynienia z tego sposobu na życie bez wątpienia jest YouTube. Instagram to grona platform dla szeroko pojętych twórców dołączył o wiele później i zdaje się, że po dziś dzień jest jednym z mniej oczywistych serwisów umożliwiających tego typu działania.

Instagram to platforma wykupiona przez Facebooka nie posiada bowiem wbudowanego systemu współpracy z twórcami, nie dzieli się przychodami z reklam, tak jak to robi YouTube w relacji z własnymi twórcami.

Podstawą spoglądania na perspektywę zarobku na Instagramie jest zwrócenie uwagi przede wszystkim na wspomniany już zupełny brak możliwości zarabiania za pośrednictwem samej platformy - Instagram nie udostępnia twórcom takich narzędzi jak robi to YouTube, ponieważ nie wyświetla reklam ewidentnych, lecz tylko poprzez analizę zdjęć użytkowników określa mniej więcej ich profil, by następnie trafniej wyświetlać reklamy chociażby na Facebooku i skuteczniej przedstawiać takie treści, jakimi użytkownicy faktycznie mogą być zainteresowani.

Jak rozwijać Instagram w 2020 roku?

Pewnie można by założyć, że serwis ten jest z tego powodu niemalże automatycznie gorszy, ale biorąc pod uwagę jego ogromną popularność i zdeterminowanie twórców i artystów z całego świata, by zakładać na nim swoje profile, sprawa zdecydowanie nie może być do tego stopnia czarno-biała. Fenomenowi Instagrama i operujących na nim influencerów zdecydowanie warto się przyjrzeć, by wyciągnąć z tego jakieś sensowne wnioski i być może założyć kilka tez, które mogłyby pomóc aspirującym twórcom zarabiać na tej platformie.

Należy zatem rozumieć, że bezwzględną podstawą zbudowania wizerunku, który umożliwiałby twórcy zarabianie, jest budowanie go w oparciu o stworzenie możliwie największej wartości marketingowej dla reklamodawców.

Na platformie prym wiodą osoby o bardzo przewidywalnych cechach, naturalnie oprócz artystów, którzy wszystkie polubienia i obserwacje otrzymują od fanów śledzących ich nawet poza platformą. Typowy twórca na Instagramie ma bardzo miłą aparycję, bardzo często aktualizuje swój profil, wrzucając zdjęcia lub przynajmniej relacjonując swoje życie poprzez Instagram Stories, pisze motywujące posty i zachęca swoich fanów do aktywności pod zdjęciami, proponując zabawy w oznaczanie znajomych lub nawet konkursy, które również napędzają aktywność na profilu i zwiększają jego marketingową wartość.

Aby zarabiać na Instagramie, należy najpierw wytworzyć jakąś wstępną bazę osób obserwujących, która jest niezbędna - w dalszej fazie zazwyczaj działa efekt kuli śnieżnej, po którym profile zaczynają samoistnie rosnąć na popularności i systematycznie zyskiwać kolejne setki i tysiące zainteresowanych nimi osób obserwujących.

Pierwsze tysiące najlepiej jest zdobyć poprzez reklamę profilu wśród znajomych i znajomych znajomych, na pewno warto też po prostu wrzucać ciekawe zdjęcia i opatrywać je bardzo precyzyjnymi hashtagami - na tych najbardziej oczywistych bardzo trudno jest nie zgubić się w gąszczu innych materiałów.

Jak zarabiać na Instagramie - 7 sposobów

  • współpraca z pewnymi markami i firmami - widząc coraz większy potencjał Twojego kanału Instagram pewne marki i firmy przedstawiają Ci ofertę. Chcą, abyś na swoim koncie polecił ich produkt czy usługę, dokonał jego recenzji lub zrobił pewien konkurs, w którym można coś takiego wygrać.
  • oferowanie reklamy - możesz w różnych miejscach(np. Allegro, OLX itp.) ogłaszać możliwość opublikowania reklamy na swoim koncie Instagram. Taka reklama może być widoczna przez jeden dzień w Insta Stories, w postaci nowego Feeda, filmiku czy w inny sposób. Format takiej reklamy, jej długość i popularność kanału powinna mieć wpływ na konkretną cenę.
  • sprzedaż swoich produktów - jeśli masz popularny Instagram, to może i stworzysz coś swojego. Aktualnie przygotowanie pewnych produktów elektronicznych, jak e-book, planner, kalendarz czy wiele innych, jest znacznie prostsze. A gdy obserwujący będą mieć do Ciebie zaufanie, to na pewno część z nich zdecyduje się na zakup.
  • afiliacja - możesz uczestniczyć w pewnych programach afiliacyjnych, polecać innym założenie pewnego konta w serwisie, zakup produktu czy usługi. Dzięki temu otrzymasz kilka procent prowizji. Przejdź do zakładki "Narzędzia" i poznaj moje wszystkie programy afiliacyjne!
  • promowanie innych użytkowników Instagrama - gdy Ty jesteś popularny, to zapewne inni do tego dążą. A jest im znacznie łatwiej, gdy ktoś duży na Instagramie po prostu ich poleci. Możesz więc oferować innym polecenie na swoim koncie danego użytkownika, za co on Ci odpowiednio zapłaci.
  • współpraca z serwisami marketingowymi - możesz wziąć udział w mniej i bardziej rozbudowanych kampaniach reklamowych organizowanych przez takie popularne serwisy, jak Whitepress czy IndaHash.
  • sprzedaż zdjęć - jeśli jesteś fotografem i masz do tego smykałkę, możesz wykorzystać Instagrama do sprzedaży swoich zdjęć - pewnym firmom, markom itp. Wystarczy tylko tak prowadzić swój kanał, aby dobrzeć do społeczności, która byłaby zainteresowana zakupem zdjęć o danej tematyce. Wymaga to stosowania właściwych hashtagów i znaków wodnych na wszystkich zdjęciach(jesteśmy w stanie je usunąć tylko wobec Klientów, którzy nawiążą z nami kontakt i zapłacą za dane zdjęcia). Oczywiście w ramach sprzedaży zdjęć warto wykorzystać jeszcze inne serwisy, które są specjalnie do tego przystosowane, jak Community Foap, Twenty20, Shutterstock czy inne.

Poznaj na sam koniec także moje konto Instagram JakSieRozwijac, które warto obserwować. Informuje w nim o nowych artykułach na blogu i przedstawiam ciekawe informacje, które mogą Ci się przydać.

Wstępnie już wiesz, jak zarabiać na Instagramie. Po zyskaniu dużej bazy fanów należy już tylko czekać na kontakt ze strony pierwszej marki. Możesz także zarabiać na Instagramie uwzględniając wiele sposobów wymienionych powyżej. Po pierwszym przelewie wszystko stanie się już o wiele łatwiejsze. Powodzenia!

Szymon Owedyk: Copywriter, Pozycjoner, właściciel CopywriterExpert.pl i bloga JakSieRozwijac.pl. Twórca ciekawych artykułów, poradników, kursów i książek na temat SEO i Pozycjonowania, WordPress, Pracy zdalnej i Biznesu online.