Każdego dobrego fachowca rozpoznajemy po stopniu jego przygotowania się do każdego zlecenia. Ważne jest przeanalizowanie całego zadania, jak i zebranie odpowiednich informacji. Następnie układa się dokładny plan. A jego dalszą realizację prowadzimy poprzez wyjątkowe narzędzia e-marketingu.
Bez narzędzi jest nam trudno wykonać nawet mały remont domu, o czym jest również przekonany niemalże każdy z nas. Pomyślmy już o malowaniu. Wykonujemy je na najwyższym poziomie, jeśli posiadamy odpowiednią farbę, papier ścierny, pędzel, wałek, unigrunt, jak i dodatkowe narzędzia typu taśma i nożyczki. Dzięki nim pozbywamy się starej farby, gruntujemy podłoże, a następnie jesteśmy przygotowani do położenia właściwej i nowej farby.
Podobnie podczas tworzenia tekstów, pozycjonowania i projektowania stron internetowych wykorzystujemy narzędzia e-marketingu, bez których byłoby nam o wiele trudniej. Dodatkowo ich brak negatywnie wpływałby na jakość naszego zlecenia. A zatem ułatwiajmy sobie życie i zbierajmy nowe, przydatne narzędzia przydatne w każdym biznesie internetowym!
Spis treści:
Narzędzia e-marketingu
1. Edytor tekstu
Ważne, aby umożliwił Ci pisanie bez większych zakłóceń. Powinien zapewnić Ci sprawdzenie ilości znaków, słów kluczowych, dzielenie tekstu i jego formatowanie. Mi udaje się korzystać z programów dedykowanych przez agencje reklamowe, więc nie mogę się nimi pochwalić. Ale podobnie, jak wymienione niżej, są to programy, które eliminują wszelkie zakłócenia i dzięki temu ułatwiać skupić się przede wszystkim na pisaniu.
W androdzie wystarcza mi zwykły Polaris Office – Word. Polecany przez profesjonalistów to np. Scrivener. Innych oczekiwania spełnia Microsoft Office Word bądź darmowy Open Office Writer.
Zobacz także: Bezwzrokowe pisanie – jak nauczyć się szybko pisać?!
2. Korektor tekstu
Nawet najlepszy Copywriter powinien zaopatrzyć się w specjalne narzędzie, które umożliwi mu udoskonalenie swojego tekstu. Pomagają mu w tym specjalne programy, jak Language Tool, który wykazuje nam wszelkie błędy, które popełniliśmy. Jest to omylny program, ale mimo wszystko warto na nim operować, wtedy prawdopodobieństwo wystąpienia błędów jest o wiele niższe, a to sprawi, że nasi klienci będą jeszcze bardziej zadowoleni i chętnie polecą nasze usługi innym.
3. Synonimy
Do ich przygotowania czasami brakuje nam słów bliskoznacznych. Jeśli chcemy ułatwić sobie zadanie, to wykorzystajmy specjalne słowniki. Najlepiej polecane: Thesaurus.com – do tworzenia angielskich synonimów, Synonimy.pl – do tworzenia polskich synonimów. Dodatkowo pomocna okaże się mieszarka synonimów. Ale z jej wyszukaniem nie będziemy mieć większych trudności, więc pozostawię to już Wam.
4. Bezpieczeństwo i porządek
Tworząc dziesiątki, setki, a nawet tysiące tekstów w ciągu każdego miesiąca musisz zadbać o ich właściwe zorganizowanie i zabezpieczenie. Będzie to możliwe, jeśli przeniesiesz się do edytora tekstu online, jak Google Docs. Pozwala na automatyczne zapisywanie tekstu, więc kiedy wyłączy Ci się komputer bądź tablet, to tekst i tak zostanie zapisany. Ja kiedyś łapałem się na tym, jak traciłem pewne teksty, ponieważ korzystałem z tradycyjnego edytora.
Natomiast aktualnie większość z nich, w tym również Polaris Office – android, posiada funkcję tworzenia kopii zapasowej. Polecam więc zadbać o bezpieczeństwo zapisywanych przez nas tekstów.
Zobacz także: Organizacja miejsca pracy
Narzędzia E-marketingu – kolejny zestaw:
Z narzędziowni Copywritera, Pozycjonera i Projektanta odnajdujemy jeszcze dodatkowy sprzęt. Jego zastosowanie w codziennej pracy przyczynia się do optymalizacji czasu, środków, a zarazem wpływa na poszerzenie zakresu realizowanych usług. Wypróbujmy więc i ten zestaw narzędzi!
1. Pisanie bez rozpraszania uwagi – Ommwriter
Wiele skupienia w pisaniu dostarczy nam wirtualna kartka papieru. Dodatkowo jest na niej możliwość dobrania odpowiedniego dla nas tła, jak i włączenia muzyki. Najlepiej Ommwriter sprawdza się do realizacji krótszych zleceń. W przypadku Androida korzystam z Polaris Word i muszą przyznać, że również mnie nie rozprasza.
Na komputerach sprawdzi się również Microsoft Word i Open Office Writer, jeśli tylko skorzystamy z odpowiedni ustawień widoku ekranu. Czasami wystarczy klawisz F6 bądź na górnym pasku narzędzi zakładka Widok i Pełny Ekran. Sam zadecyduj, który program najbardziej przypadł Ci do gustu.
2. Praca w każdym miejscu – Evernote
To wspaniałe narzędzie, które pozwala Ci tworzyć bądź przygotowywać materiały do tekstów na własnym smartfonie i tablecie. Dzięki temu nigdy nie zagubisz kartki z pomysłem na Twój nowy tekst, pozycjonowanie i projektowanie stron internetowych.
3. Organizacja i mobilizacja pracy – Kalendarz Google
Dzięki temu programowi uda Ci się wywiązać z każdego projektu. Dodatkowo zapewni Ci jeszcze mobilizację do działania. Łatwiej więc będzie Ci zaprezentować się z najlepszej strony, jako doświadczony Expert w dziedzinie Copywritingu, Pozycjonowania bądź Projektowania stron, który poważnie podchodzi do swoich zleceń. A właśnie takich specjalistów poszukują zleceniodawcy, czyli nasi Klienci.
4. Wyceń swoją pracę – Toggl bądź PayMo
Abyś mógł dokładnie wycenić swoją pracę za pisanie, powinieneś obliczyć wszystkie poniesione koszty. One pozwolą Ci ustalić Twoją stawkę godzinową. Aplikacje umożliwią Ci jeszcze zmierzenie czasu poświęcanego na wybrane zlecenia. Przekonaj się więc, jak wiele zajmuje Ci jeden projekt.
Gdy dołączysz do grona subskrybentów, otrzymasz kalkulator stawki godzinowej w pliku excel, który pozwoli Ci ustalić, ile tak naprawdę powinna wynosić Twoja stawka za 1 godzinę pracy netto i brutto.
5. Skuteczne słowa kluczowe – Adwords KeyWord Planner
Pozycjoner decyduje się na pozycjonowanie stron internetowych (firmowych, sklepów internetowych, blogów i serwisów) poprzez zastosowanie skutecznych słów kluczowych, które są najczęściej wyszukiwane przez internautów. Dowiedz się więc, jak skutecznie pozycjonować swoją stronę, jak i strony swoich klientów. A następnie twórz do tego odpowiednie teksty, wzbogacone o te konkretne słowa kluczowe. Gdybyś nie miał czasu, zawsze może to za Ciebie wykonać doświadczony i dobry copywriter.
Niedawno zostało wprowadzone pewne ograniczenie. A mianowicie osoby nie prowadzące kampanii nie mają możliwości zapoznania się z dokładnymi wynikami wyszukiwań. Po wpisaniu słowa kluczowego, np. „dobry copywriter” widzą, że w ciągu miesiąca ilość wyświetleń wynosi od 10-100. Ale ile jest dokładnie takich wyświetleń. Taka opcja jest dostępna tylko dla konto, które prowadzą przynajmniej 1 kampanię reklamową. Ale takie ograniczenie można szybko obejść. Wystarczy w odpowiednim momencie rozpocząć kampanie za kilka zł, a następnie wykorzystać przydatne narzędzie, czyli Planer Słów kluczowych Google.
Zobacz także: Jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania?
Zalety narzędzi do pracy zdalnej i biznesu online
Takie i inne narzędzia pozwolą Ci na właściwą optymalizację pracy. Nie musisz oczywiście korzystać z nich wszystkich. Wiele tak naprawdę zależy od zakresu Twojej pracy. Jeśli polecasz zastosowanie jeszcze innych narzędzi, to podziel się nimi w komentarzach!
Specjalnie dla Ciebie przygotowałem także ponad 200 narzędzi E-commerce. Zachęcam więc, aby je poznać i wykorzystać te, które szczególnie będą Ci odpowiadać!
Super! Mnie ostatnio bardzo interesuje pozycjonowanie i jak pozbyć się tak zwanego szumu informacyjnego. Musze tez zagłębić się w sprawy związane z tagowaniem swoich filmów/blogów, tak aby częściej i szybciej były zauważalne.
Dziękujemy! SEO to obszerna dziedzina, więc wymaga wielu poświęceń. Ale jej zgłębianie przynosi wspaniałe rezultaty. Poza właściwym tagowaniem polecam promocję tych filmów/blogów na grupach na FB, Google+ i Twitter, które są zainteresowane Twoją tematyka. Przyniesie Ci to ciekawe grono wiernych widzów. Powodzenia.
nie wyobrażam sobie pracy bez robienia list to do 🙂 przydatny wpis
Takie listy są bardzo przydatne, sami z nich korzystamy każdego dnia, tygodnia, miesiąca i roku 🙂
Punkt 5 mi się podoba, o Ommwriter nie słyszałam, dzięki 😉
To my dziękujemy za wizytę i zapraszamy do zapoznania się z pozostałymi narzędziami. A więcej wsparcia udzielamy w naszych kursach online 🙂
Uważam, że każdy robi błędy. Nawet mistrz pióra, czyli copywriter. Często nie dlatego, że nie jest on skupiony na pracy albo nie posiada wystarczających kompetencji do podjęcia zlecenia, lecz z prostej fizjologii – nasz mózg często nie zauważa błędy, traktuje to jako szum informacyjny. Dlatego najlepszym rozwiązaniem będzie oczywiście skorzystanie ze wspomnianych narzędzi, które pomogą znaleźć błędy i je usunąć =) oraz zapomnieć o wszystkim, pójść i dobrze się wyspać, a następnego dnia usiąść i sprawdzić wszystko jeszcze raz na porządnie =) Dziękuję za artykuł. Nie korzystam ze wszystkich narzędzi, ale sprawdzę 😉 Miłego dnia!
Cóż za wyczerpujący komentarz. Dziękujemy. Co do błędów, to również się zgadzamy. Często, kiedy skończymy jakikolwiek tekst dla klienta, to odstawiamy go na pewien czas i ponownie zaglądamy. Dzięki temu czytamy go na nowo i udaje się wychwycić wiele niepotrzebnych błędów itp. My również nie korzystamy ze wszystkich, więc warto przebierać i wybrać te, które będą najlepiej dostosowane do naszej pracy i oczekiwań. Pozdrawiam 🙂
Przydatne narzędzia 🙂
Dziękujemy i zapraszamy na następne wpisy na blogu, które będą się pojawiać!
Polecam jeszcze darmowe narzędzie do tworzenia prostych grafik CANVA
O dziękujemy za propozycję, o takich i innych narzędziach będziemy już niedługo pisać 🙂
Nie miałam pojęcia, że są narzędzia które pomagają znaleźć synonimy! Przyda mi się na pewno.
Proszę bardzo i cieszymy się, że pomogliśmy. Teraz rozpiera nas radość 🙂
Czasami mam wrażenie, że każdemu przydałby się zwykły papierowy słownik ortograficzny, bo sądząc po ilości błędów jakie są obecnie w sieci, to już sama nie wiem, czy edytory są wadliwe, czy ludzie tak leniwi.
Czasami nie jest to wynik lenistwa, ale pewnej blokady, która się włącza po wielu godzinach pracy przy tworzeniu tekstów. My oczywiście polecamy i ten sposób, który wymieniłaś, czyli papierowy słownik ortograficzny. Ale nie wszyscy mają na tyle czasu i sił, aby sobie na to pozwolić, więc we wpisie przedstawiłem im pewne skróty 🙂
Bardzo lubię stronę synonimy.pl i często z niej korzystam 🙂
Niektórze z tych narzędzi są dla mnie nowe, więc dzięki za napisanie o nich 🙂
Nie ma sprawy. Niedługo będzie jeszcze więcej, więc zapraszamy ponownie. A więcej wsparcia w naszych kursach online, które regularnie aktualizujemy 🙂
Przydatny post przy prowadzeniu własnej działalności… a ponieważ u siebie sama wszystko robię i uczę się powoli to na pewno skorzystam z Twojej pomocy i podanych linków 🙂 Części z nich używam, ale pozostałe są dla mnie nowe 🙂 Pozdrawiam
Cieszymy się i zapraszamy ponownie 🙂
Bardzo się cieszę, że napisałeś tego posta. Uwielbiam takie zestawienia, bo wszystko, co potrzebne, mam w jednym miejscu i mogę zawsze do tego wrócić. Jestem tutaj pierwszy raz, ale już wiem, że będę zaglądać od czasu do czasu, aby posilić się wiedzą, którą przedstawiasz w przystępny i ciekawy sposób. Pozdrawiam!
Zapraszamy, co jakiś czas będą pojawiały się nowe listy, przydatne w biznesie i marketingu 🙂 Oczywiście więcej wsparcia zapewniamy poprzez nasze kursy online 🙂
Z pewnością będę tu zaglądać. Widać, że masz ogromne doświadczenie i fajnie, że chcesz się swoją wiedzą dzielić! Na pewno nie jedna osoba na tym zyskała 🙂
Pełna i kompletna lista. Do tego dobrze opisana 🙂
Czy pełna, dziękujemy, ale na pewno nie. Sami pomineliśmy kilka narzędzi, aby podzielić się z nimi później 🙂
Proszę bardzo i dziękujemy za słowa zachęty, aby dalej pisać i dzielić się z innymi wiedzą i doświadczeniem 🙂
Sam od kilku miesięcy korzystam z Language Tool, nie dlatego, że jestem leniwy, ale dlatego, że to naprawdę pomaga. Pisząc tekst który ma 3000 znaków nie sposób nie popełnić chociaż jednego małego błędu. Problem w tym, że czytając swój własny tekst wiemy już co w nim jest zawarte i po prostu nie widzimy tych błędów. Wyłapują je dopiero nasi czytelnicy, a to nie jest zbyt przyjemne. Dlatego właśnie powinniśmy się przyzwyczaić do takich internetowych korektorów.
Dokładnie, oczywiście jest na to również inny sposób. Zawsze można poprosić kogoś bliskiego, aby przeczytał nasz tekst, jednak nie zawsze mamy taką możliwość. A po drugie wtedy nie mamy pewności czy również i on wyłapie nam wszystkie błędy. W przypadku takiego programu, który jest regularnie ulepszany, jest o wiele większe prawdopodobieństwo, że wyłapie wszystko. Nasz inny sposób na sprawdzanie poprawności tekstu, to poczekać z jego publikacją. Gdy już uznaliśmy, że jest gotowy, to zajmujemy się czymś innym (np. sprawami SEO) i wracamy do tekstu tego samego dnia po kilku godzinach bądź w inny dzień, czytając go od początku do końca. Wtedy często dokonujemy wielu trafnych poprawek.
Bardzo ciekawy wpis. Ja zajmuję się projektowaniem stron więc o niektórych rzeczach wiedziałem a o niektórych się już dowiedziałem po tym wpisie.
Pozdrawiam.
Super, jeśli korzystasz z dodatkowych narzędzi, to chętnie nam poleć, a może dorzucimy go do wpisu bądź zrobimy osobny wpis o kolejnych narzędziach e-marketingu 🙂
Bardzo przydatny zbiór, na pewno jeszcze nie raz do niego zajrzę 🙂
Zapraszamy, wpis będzie się regularnie poszerzał o dodatkowe narzędzia 🙂
Również korzystam ze strony synonimy.pl, gdyż często mam tak, że muszę wyszukiwać jakiś zastępczych słów. Strony internetowe typu synonimy.pl to bardzo fajna sprawa, bo samemu to się człowiek może zajechać wymyślając te słowa zastępcze 😛
Zgadza się, jeśli korzystasz z jeszcze innych narzędzi, to chętnie się podzielimy. Zachęcamy, by także poznać nasze kursy online, z których korzysta już ponad 20 tysięcy zadowolonych uczestników 🙂
jeśli chodzi o edytory toja jeszcze lubię pisać w Libre Office 🙂
Ciekawa sugestia, sprawdzimy i oceniimy. Jeśli będzie ok, to dołączymy do wpisu.
Dzięki za ten wpis. Dla mnie te zagadnienia to ciągle czarna magia, więc każda wiedza i podpowiedzi są na wagę złota 😉
Proszę bardzo. Cieszymy się, że w czymś pomogliśmy. Rozpiera nas radość 🙂
Bardzo wartościowy wpis! Wszystko przejrzyście wyjaśnione i w sposób, który każdy powinien zrozumieć. Na pewno skorzystam z kilku rad!
Cieszymy się bardzo, zapraszam ponownie 🙂 A więcej wsparcia chętnie udzielimy w naszych kursach online 🙂
Właśnie zauważyłam, że Google ograniczyło podejrzenie słów kluczowych co mnie bardzo zirytwało, bo nie dość, że SEO w dalszym ciągu jest czarną magią to jeszcze nie mogę dokładnie podejrzeć słów kluczowych…
Bardzo fajny artykuł, warto dodać do ulubionych 🙂
Świetnie że tu trafiłam. Już sobie Cię przygarniam Dzięki!
Cieszymy się. Obserwatorów naszego bloga cenimy sobie niezmiernie! Zachęcają nas do dalszej pracy 🙂 I spora część z nich chętnie testuje nasze kursy online 🙂
wszystko wyjaśnione w jednym miejscu, w końcu wiadomo co po kolei robić, aby mieć dobrą oglądalność bloga. dziękuje za ten wartościowy artykuł.
Proszę bardzo i dziękujemy za obecność. Jak zapowiadaliśmy na końcu artykułu, niedługo pojawi się post o ponad 200 narzędziach przydatnych w e-commerce. Zapraszamy więc do obserwowania bloga!