Narzędzia E-Commerce - TOP 200!

Narzędzia E-Commerce - TOP 200!

Zarządzanie biznesem e-commerce to prawdziwe wyzwanie, szczególnie dla początkujących właścicieli firm i przedsiębiorców. Każdy z nich chciałby wyszkolić się na specjalistę od sprzedaży, reklamy, marketingu i social media. Dodatkowo chcielibyśmy znać cenne oprogramowanie komputerowe i mobilne. Opanowanie tego wszystkiego wymaga poświęcenia wiele czasu, pracy, środków i wysiłku. Właśnie dlatego przygotowałem przydatne narzędzia e-commerce .

Takie narzędzia świetnie sprawdzają się do prowadzenia sklepów internetowych, e-biznesu i pozycjonowania stron internetowych.

Na liście pojawiają się narzędzia proste i bardziej skomplikowane. Tak duża ilość pozwala Wam na wybór tych narzędzi, które będą dopasowane do indywidualnych potrzeb Twojego biznesu i pracy.

Jestem przekonany, że znajdziesz przynajmniej kilka narzędzi, które uproszczą Ci zarządzanie sklepem internetowym, stroną www a nawet blogiem i pozwolą zaoszczędzić wiele cennego czasu. Dodatkowo część z tych narzędzi będą mogły poszerzyć zakres Twoich umiejętności i usług.

Lista ponad 200 darmowych narzędzi marketingowych jest podzielona według kilku kategorii, które ułatwią Wam ich wyszukiwanie. Postarałem się o jej uporządkowanie od najważniejszych narzędzi, do mniej potrzebnych (ale pamiętaj, że to tylko moja skromna ocena, wszystko zależy od indywidualnych potrzeb i oczekiwań Waszego biznesu).


Spis treści:

  1. Narzędzia ecommcerce - kategorie
  2. Narzędzia Content Marketingu
  3. Narzędzia - Analiza Techniczna
  4. Narzędzia - Banki Zdjęć
  5. Narzędzia Email Marketingu
  6. Narzędzia - Komunikacja wewnętrzna
  7. Narzędzia - Grafika i Design
  8. Narzędzia - Research
  9. Narzędzia SEM

Narzędzia E-commerce - kategorie

narzędzia e-commerce - kategorie

  1. Content Marketing - narzędzia stosowane podczas tworzenia, zarządzania i publikowania treścią w sieci,
  2. Narzędzia Analityczne - narzędzia pozwalające na analizę funkcjonowania każdego biznesu w sieci i obsługę e-sklepów,
  3. SEO - narzędzia służące do dokładnej analizy i poprawy pozycji stron internetowych w wyszukiwarkach,
  4. Social Media - narzędzia stosowane do zarządzania kontami na wielu portalach społecznościowych,
  5. Optymalizacja strony - narzędzia do przeprowadzania diagnostyki, oceny i analizy parametrów, które decydują o szybkości ładowania się strony i doświadczeń użytkowników,
  6. Narzędzia e-commerce Techniczne - poprawiające obsługę e-sklepów,
  7. Narzędzia e-commerce Biznesowe - upraszają prowadzenie biznesów, księgowości, tworzenie wzorów dokumentów i nadawanie przesyłek,
  8. SEM - narzędzia e-commerce ułatwiające zarządzenie płatnymi reklamami w wyszukiwarkach internetowych,
  9. Research - źródła praktycznej wiedzy o e-commerce i prowadzeniu biznesu + dodatkowe wskazówki,
  10. Obsługa klienta - narzędzia i aplikacje poprawiające obsługę klienta,
  11. Banki Zdjęć - serwisy zapewniające darmowy dostęp do zdjęć,
  12. Grafika - narzędzia e-commerce szczególne polecane do pracy ze zdjęciami i filmami + aplikacje cenne w tworzeniu designu stron www,
  13. Komunikacja wewnętrzna - narzędzia poprawiające skuteczność komunikacji wewnątrz działalności,
  14. Email Marketing - narzędzia e-commerce usprawniające komunikacje z klientem.

Narzędzia Content marketing

Narzędzia e-commerce - content marketingu

  • Duplichecker.com - narzędzie online do sprawdzania unikalności tekstów, naszych bądź tych, które uzyskaliśmy od kogoś. Dodatkowo pozwala nam sprawdzić czy teksty na naszej stronie nie zostały skopiowane przez konkurencję. (podobne narzędzie to: Copy Scape, Plagspotter)
  • Buzzsumo - wyszukuje najlepszy content dla tematu tekstu. Prezentuje nam dane o popularnych postaw i trendach, które pojawiają się na portalach społecznościowe. Stanowią one inspirację do kolejnych tekstów, które zostaną pozytywnie odebrane w sieci.
  • Hemingway - narzędzie do sprawdzania jakości tekstu i jego poprawności.
  • Coshedule - analizuje tytuł tekstu biorąc pod uwagę jakość dobranych słów. Dzięki niemu nauczymy się tworzyć tytuły, które przyciągają uwagę i wzbudzają emocje.
  • Content Idea Generator - narzędzie wykorzystywane przez osoby szukające inspiracji do pisania. Wystarczy podać temat tekstu, który chcielibyśmy przygotować, a otrzymujemy listę przykładowych tytułów artykułu.
  • Medium - działa w oparciu o portale społecznościowe, zapewniając dostęp do interesujących nas artykułów, które mogą stanowić dla nas dużą inspirację do pisania.
  • Ilys - motywuje nas do pisania tekstów. Po zaznaczeniu pożądanej liczby słów tekstu, który chcemy uzyskać, narzędzia nie możemy wyłączyć, zapisać ani edytować, zanim tej liczby słów nie osiągniemy.
  • Disqus.com - narzędzie pozwalające na budowanie odpowiednich relacji z komentatorami i czytelnikami naszych tekstów. Dzięki niemu uczymy się angażować czytelnika i utrzymywać z nimi pozytywne relacje przez długi czas.
  • Google Alerts - narzędzie monitorujące sieć w celu wyszukania atrakcyjnych treści, na podstawie wybranego tematu. Zapewnia nam dostęp do najnowszych artykułów z nimi związanych. (podobne możliwości posiada narzędzie Talk Walker – lecz jego możliwości są mniej rozbudowane).
  • Feedly - zbiera informacje z wybranych przez nas stron internetowych i przedstawia je w jednym miejscu, w postaci tablicy, ułatwiając nam przeglądanie najlepszych dla nas newsów.
  • Icon Finder - wyszukuje darmowe ikony, które możemy zastosować na swojej stronie internetowej, blogu. Przydatne podczas tworzenia grafiki na stronie.
  • Meme Generator - narzędzie do generowania memów. Świetnie sprawdzający się do uzupełnienia treści na blogu i portalach społecznościowych.
  • Paper.Li - ułatwia publikowanie postów z FB, Twittera, Google+ lub stron www w postaci własnej gazety online. Świetnie się sprawdza do podzielenia się z innymi odpowiednią dla nas treścią, w automatyczny sposób.
  • Pocket - zapisuje nasze artykuły, do których możemy później wracać. Narzędzie to pełni rolę wirtualnej kieszeni, do której możemy zaglądać z każdego miejsca i urządzenia.
  • Ruzzit - narzędzie wyszukuje dla nas najbardziej popularne treści, zwracając uwagę na takie parametry, jak ilość polubień i udostępnień.
  • Quick Sprout - podpowiada nam, jak stworzyć skuteczniejszy content, który przyczyni się do zwiększenia ruchu na stronie i dotarcia do większej ilości odbiorców.
  • Scoop.It - narzędzie ułatwia nam wyszukiwanie i dzielenie się treścią. Jedno kliknięcie przyczynia się do opublikowania go na wszystkich blogach, kanałach społecznościowych i stronach.
  • SocialCrawlytics - po wpisywaniu adresu strony otrzymujemy listę najczęściej udostępnianych wpisów. Pozwala przekonać się, co najbardziej interesuje nasze grupy odbiorcze.
  • Slideshare - narzędzie z bogatą ilością prezentacji multimedialnych. Świetne przy wyszukiwaniu różnorodnych i przydatnych informacji.
  • Story Wars - narzędzie ułatwia nam dokończenie tekstu. Polega na tym, że to użytkownicy piszą zakończenia i głosują na najlepsze. Pozwala to nam otrzymać zakończenie artykułu za darmo, a zarazem przekonać się, co tak naprawdę interesuje naszych odbiorców, czytelników.
  • ZenPen - edytor tekstu dostępny online, do którego zawsze mamy dostęp.
  • Upcloseandpersona - narzędzie do tworzenia profilu odbiorców naszych treści. Po wypełnieniu szczegółowej ankiety dowiadujemy się, kto mógłby być zainteresowany naszymi treściami.

Narzędzia Analiza Techniczna

  • Google Analytics - narzędzie zalecane przez firmę Google. Gwarantuje nam monitorowanie niemalże wszystkich informacji na temat naszej strony i ruchu użytkowników, którzy się na niej pojawiają. To narzędzie jest coraz bardziej rozbudowywane.
  • Alfascreen - narzędzie to ułatwia nam zbieranie cennych informacji na temat naszej strony internetowej (seo, statystyk, nagrywania użytkowników itp.)
  • Piwik - pozwala na kompleksową analizę naszych danych strony, internetu, wskaźników dla e-coomerce i serwerów.
  • Nibbler - narzędzie darmowe pozwalające przeprowadzanie tekstów naszej strony, na podstawie seo, social media, technologi i wielu innych parametrów.
  • The Internet In Real Time - ułatwia nam obserwowanie internetu w czasie rzeczywistym, dając dostęp do takich danych, jak: liczba nowo utworzonych kont na portalach społecznościowych, wyświetlenia na kanale YouTube, liczby nowych postów, ilości zakupów w Amazonie i wiele innych.
  • SumAll - zapewnia podsumowanie na temat danych o portalach społecznościowych (social media), email marketingu, odwiedzinach strony i płatnościach.
  • SiteTrail - narzędzie gwarantuję dokładną analizę strony pod względem odwiedzin na stronie, social media i profili odwiedzających użytkowników.
  • Brand24 - jedno z najskuteczniejszych narzędzi monitorujących sieć i portale społecznościowe, czyli social media. Każdy nowy użytkownik otrzymuje 14-dniowy darmowy test na wszystkie funkcje.

Narzędzia - Banki Zdjęć

  • Pixabay.com - bank darmowych zdjęć, które możemy wykorzystać do prowadzenia bloga, a nawet na nasze strony firmowe (podobne: Snapographic, Jay Mantri, Jéshoots, Kaboompics, Magdeleine , Picjumbo, Picography, Lock & Stock Photos, Stock Up, Stocksnap, Stokpic, Unsplash)
  • All The Free Stock - podobnie, jak pixabay bank darmowych zdjęć, jednak rozszerzony o wideo i ikony (podobne: Splashbase,
  • Cupcake - darmowe zdjęcia, których autorem jest Jonas Nillsson Lee.
  • CG Textures - baza darmowych tekstur, takich jak: ceglany mur, trawa i wiele innych.
  • Designers Pics - to darmowe zdjęcia do użytku komercyjnego i osobistego.
  • Free Images - bank darmowych zdjęć, czyli najlepsze miejsce podczas tworzenia stron internetowych i treści naszych tekstów, artykułów.
  • Flickr Creative Commons - obszerna baza darmowych zdjęć z Flickr.
  • Foter - wyszukuje i dodaje darmowe zdjęcia do naszych stron, np. bloga, strony firmowej, sklepu internetowego.
  • Foodie's Feed - wysokiej jakości darmowe zdjęcia żywności - wysoka rozdzielczość.
  • Gratisography - wysokiej jakości darmowe zdjęcia, których autorem jest Ryan McGuir.
  • Getrefe - darmowe zdjęcia do użytku komercyjnego.
  • MMT - darmowe zdjęcia, których autorem jest Jeffrey Betts.
  • Paul Jarvis - wysokiej jakości zdjęcia za darmo. (podobne: Raumrot)
  • Pexels - najlepsze zdjęcia zlokalizowane w jednym miejscu.
  • New Old Stock - darmowe zdjęcia Vintage, pochodzące z publicznych archiwów historycznych.
  • Nazwai - bank darmowych filmów i materiałów filmowych, kręconych w jakości HD.
  • Moweast - darmowe zdjęcia, których autorem jest portugalski podróżnik, zwiedzający wschód.
  • ISO Republic - darmowe zdjęcia w wysokiej rozdzielczości, polecane dla agencji reklamowych i kreatywnych oraz osób wysilających się w tych branżach.
  • Little Visuals - gwarantuje uzyskiwanie 7 zdjęć każdego tygodnia na email.
  • Startup Stock Photos - darmowe zdjęcia o głównej tematyce Startup.
  • The Pattern Library - bank darmowych wzorów, gotowych do wykorzystania i stanowiących inspirację.
  • Travel Coffee Book - bank zdjęć o tematyce podróże.

Narzędzia Email Marketingu

  • MailerLite - świetne narzędzie pozwalające na budowanie bazy emailingowej i przydatne do wysyłania kuponów czy newslettera. Do 1000 subskrybentów w pełni darmowe 🙂
  • GetResponse - jedno z najlepszych narzędzi do email marketingu i newslettera.

Porównanie MailerLite, GetResposne w: "Najlepsze narzędzie email marketingu".

  • Boomerang - organizuje wysyłkę email, planując czas, treść i odbiorców.
  • Foundation For Emails - narzędzie do tworzenia wiadomości email językiem HTML.
  • Banana Tag - śledzi czy emaile (z gmaila i outlooka) zostały otworzone przez odbiorców. Przydaje się do analizowania efektywności przeprowadzanych kampanii mailingowych.
  • Flashissue - narzędzie do projektowania nowoczesnych maili. Dodatkowo pozwala na tworzenie bazy mailingowej i śledzenie rezultatów kampanii mailingowych.
  • - Klaviyo - gwarantuje utworzenie spersonalizowanych treści i bazy odbiorców, narzędzie polecane do email marketingu.
  • - Hello Bar - umożliwia zwiększenie email subskrybentów, bazy mailingowej.
  • Lyris Content Checker - sprawdza treść emaili pod względem spam rate. Dzięki temu mamy pewność, że wiadomości dotrą do naszych odbiorców w odpowiednie miejsca.
  • Rapportive - narzędzie pozwala na dodanie do skrzynki Gmail informacji z LinedIN. Pozwala to nam poznać dane zawodowe naszych nadawców wiadomości.
  • Mailtester - dzięki niemu otrzymujemy informacje na temat każdego adresu email. Pozwala nam sprawdzić autentyczność pewnych odbiorców i nadawców.
  • Remarkety - łączy email marketing z retargetingiem.
  • Soundest - narzędzie przydatne do email marketingu, wysoko oceniane przez użytkowników.
  • Scope - umożliwia publikowanie emaili w przejrzystej i wysoce estetycznej postaci.
  • Spam Test - sprawdza czy wiadomość nie zostanie potraktowana jako spam.
  • Unroll.Me - organizator skrzynki odbiorczej. Pozwala nam uporządkować, które wiadomości mają być na widoku.

Narzędzia - Komunikacja Wewnętrzna

  • Concept Board - narzędzie działa jako wirtualna tablica, która przydaje się do tworzenia wspólnych projektów. Można do niej dołączać tekst, grafikę, notatki i wszelkie uwagi.
  • Bounce - narzędzie umożliwia wspólne dzielenie się uwagami na temat stron internetowych. Wykonuje zrzut ekranu wraz z naszymi uwagami w postaci linka, którym dzielimy się z innymi.
  • Hipchat - otwarty i bezpieczny komunikator dla każdej firmy. Pozwala zaoptymalizować pracę między pracownikami.
  • Listy.ly - narzędzie przydatne do tworzenia i dzielenia się materiałami, zainteresowaniami.
  • Join.me - przydaje się do tworzenia wirtualnych spotkań. Najlepsze narzędzie do przeprowadzenia wideokonferencji, wraz z możliwością dzielenia się obrazem z naszego monitora (tzw. Screesharing).
  • Slack - narzędzie przydatne do dzielenia odbiorców email na odpowiednie zespoły projektowe, pozwalające na dostarczanie wiadomości do odpowiednich osób czy pracowników.
  • Trello - stosowane do tworzenia zespołów projektowych pracujących nad tablicami wirtualnymi, na które mogą nanosić odpowiednie notatki.

Narzędzia - Grafika i Design

  • CANVA - edytor graficzny online w wersji darmowej i płatnej
  • Awesome Screenshot - tworzenie i przechowywanie screenshotów.
  • 0 to 255 - pełni rolę narzędzia e-commerce do dobierania kolorów. Pozwala nam wybrać konkretny kolor i poznać jego wszelkie odcienie. Dzięki temu łatwo nam wybrać ten najlepszy, spełniający nasze wszelkie oczekiwania.
  • BeFunky - edytor zdjęć online, czyli narzędzie przeznaczone do obróbki zdjęć - proste i efektowne.
  • Animoto - aplikacja umożliwiająca przygotowanie krótkich i ciekawych filmików.
  • ColourLovers - spełnia funkcję narzędzia e-commerce przydatnego do tworzenia wielu palet kolorów.
  • ColorZilla - przydatne rozszerzenie do przeglądarki umożliwiające zidentyfikowanie każdego wybranego koloru pojawiającego się na stronie.
  • Colorful Gradients - zbiór najpiękniejszych i najlepszych gradientów w internecie. Świetne źródło pomysłów na stworzenie ciekawego wyglądu strony.
  • Compressor - narzędzie do zmniejszenia wysokiej rozdzielczości zdjęć, z zachowaniem wysokiej jakości obrazu. Pozwala na przyśpieszenie działania i ładowania każdej strony internetowej.
  • Couleurs - narzędzie przechwytuje i zapisuje kolory pojawiające się na ekranie komputera, tabletu bądź telefonu.
  • Coolors - generator schematów kolorów, intuicyjna obsługa i proste działanie.
  • Desinion - narzędzie do oceny kilku pomysłów na design strony. Dzięki niemu poznajemy opinię internautów.
  • DaFont - wyszukuje nowe i popularne czcionki, przeznaczone w większości do dowolnego użytku. Pewne czcionki nie są przeznaczone do użytku komercyjnego.
  • Design Seeds - narzędzie pozwala wyszukać odpowiednie palety kolorów, dopasowane tematycznie.

 

Zobacz także: Najlepsze motywy WordPress na bloga

Najlepsze motywy WordPress Firmowe


Narzędzia - Research

  • Survey Monkey - kreator online do przygotowywania spersonalizowanych ankiet. Jest skutecznie zintegrowanych z innymi aplikacjami. Pełni rolę doskonałego narzędzia, dzięki któremu zbieramy informacje o naszym biznesie.
  • Three Cents - aplikacja mobilna dostępna na systemach iOs do przygotowywania ankiet i dzielenia się nimi.
  • Type Form - narzedzie do tworzenia ankiet, formularzy i kwestionariuszy. Umożliwia zdobycie większej ilości odpowiedzi.
  • Tally - wydajny i prosty kreator do tworzenia ankiet, bardzo łatwy w obsłudze.
    User Report - narzędzie do tworzenia szybkich i prostych ankiet na stronach internetowych.
  • Quora - serwis udziela nam odpowiedzi na wszystkie pytania. Pełni zadanie banku pytań i odpowiedzi ze wszystkich dziedzin nauki.
  • Blab - serwis bogaty w wykłady, konwersacje i lektoraty na żywo. Stanowi dla każdego cenne źródło informacji o różnorodnej tematyce i platforma do wyszukiwania kontaktu z osobami, które są zainteresowani naszym biznesem / działalnością.
  • FAQfox - ukazuje nam pytania użytkowników odwiedzających naszą stronę www. Serwis jest bogaty w cenne artykuły o problemach związanych z działaniem strony i ich rozwiązywaniem, obsługą klienta.

Narzędzia SEM

Narzędzia emarketingu i ebiznesu - SEM

  • SEMrush - narzędzie do przeglądania strategii marketingowej naszej konkurencji. Ukazuje ich sposoby na pozycjonowanie, zakres reklamy i linki sponsorowane. Pozwala stworzyć dokładne i przejrzyste raporty, z informacji łatwo dostępnych w sieci.
  • Adwords Performance Grader - narzędzie do oceny jakości kakmpanii Google Adwords. Umożliwia przygotowanie precyzyjnego audytu, z którego wynikia, jakie rzeczy należy również poprawić.
  • Bing Ads Performace Grader - podobnie, jak powyższy, ocenia kampanie reklamowe, tym razem Bing Ads.
  • Adwords Editor - pozwala na zarządzanie wieloma kampaniami Google Adwords. Dzięki niemu zarządzanie nimi okazuje się o wiele prostsze i wygodniejsze.
  • Bing Ads Editor -podobnie, jak wyższy, jest to narzędzie przygotowane do zarządzania wieloma kampaniami Bing Ads.
  • Phrase Builder - narzędzie do budowania fraz dla kampanii SEM. Potrzebne są tylko wybrane słowa, po czym ukazuje się gotowa lista utworzonych z nich fraz. Gwarantuje to dużą oszczędność czasu.
  • ASPS - narzędzie do monitorowania naszej konkurencji i sprawdzania pozycji słów kluczowych, na które pozycjonujemy swoje strony www.
  • Hosting dla stron www - dzięki niemu nasze strony www działają sprawnie i ładują się szybko. Jaką firmę hostingową warto wybrać? O tym pisałem w artykule: "Najlepsze serwery / hostingi w Polsce".

Takie narzędzia E-commerce pozwolą Wam prowadzić biznes internetowy na jeszcze wyższym poziomie. Jeśli proponujecie dodać do listy dodatkowe narzędzia, to koniecznie napiszcie o nich w komentarzu 🙂

 

Zobacz także: Narzędzia E-marketingu Freelancera, Copywritera i Pozycjonera

Jak sprawdzić pozycję strony w Google?

Najlepsze narzędzia SEO do pozycjonowania

 

Narzędzia E-Commerce – TOP 200!
5 (100%) 14 votes
41 Responses
    1. Dziękuję. Niedługo pojawi się lista kolejnych 100 narzędzi 🙂 W początkowej fazie miał być artykuł o 200 narzędziach e-commerce, ale uznałem, że podzielę to na 2 części. I tak oto już pierwszą z nich mogę się podzielić, a nad następną jeszcze pracować. Więcej o nich w „Spisie Treści”. Zapraszam!

  1. Prawdziwa kopalnia wiedzy 🙂 Zawarłeś taką ilość wartościowych informacji, że nie dałam rady przeczytać wszystkiego do poduszki. Ale zakładka zapisana – będę testować i korzytać 🙂 Dzięki za ten artykuł:)

    1. Dziękuję, udało się – choć wymagało to ode mnie sporo wysiłku. Nie mam zamiaru się poddawać, ponieważ już niedługo umieszczę wpis o kolejnych przydatnych narzędziach, więc zapraszam ponownie 🙂 ps. Zajrzyj do zakładki „Narzędzia”!

  2. Przydatny post, tylko jak na mój gust za długi. Szkoda że nie podzieliłaś na dwie części – łatwiej przyswajałoby się wiedzę. Tak czy inaczej na pewno skorzystam, mój blog się ucieszy 🙂

  3. Wpis ląduje w ‚ulubionych’, bo nie spamiętam wszystkich narzędzi, a na pewno będę chciał dużą cześć z nich przetestować w działaniu. Uwielbiam takie zestawienia, dzięki!

  4. Świetna baza wiedzy! W wolnej chwili zagłębię się bardziej, bo widzę, że dużo przydatnych informacji tu znajdę 🙂

Dodaj komentarz :)