O pracy zdalnej, freelancingu, biznesie online i zarabianiu przez Internet

Artykuły, filmy, książki i kursy online o tematyce: praca zdalna, biznes online, freelancing, copywriting, zarabianie online, tworzenie stron WWW, WordPress, SEO, YouTube, Amazon KDP, CANVA, Genially, matematyka, muzyka itp. Zapraszam do jego subskrypcji, a wtedy Twój rozwój gwarantowany. Już blisko 500 wpisów i około 10 tysięcy uczestników moich kursów!

Pomysł na biznes w Internecie - wskazówki na dobry start

Jeśli prowadzisz swoją działalność gospodarczą, ale nie masz swojego profilu w mediach społecznościowych, możesz tracić na co dzień masę klientów. Zwłaszcza teraz, kiedy wszyscy siedzimy w domach i przeglądanie Internetu jest dla nas nową rozrywką. Dodatkowo może nas w ten sposób ominać nas niejeden ciekawy pomysł na biznes w Internecie. Zarazem pamiętajmy, że nie musimy diametralnie zmieniać swojego biznesu. Czasami wystarczy go rozwinąć bądź minimalnie przekształcić.

To właśnie teraz, podczas sytuacji pandemicznej, odkrywamy nowe firmy i rozwiązanie i dlatego jest to najlepszy moment, żeby przenieść swój biznes do Internetu. Sprawdźmy to!

Profile na mediach społecznościowych najlepszą reklamą

Rzadko kiedy ktoś wejdzie na naszą stronę internetową, jeśli nie szuka konkretnie nas. Dużo łatwiej wpadajmy mu w oko, jeśli zaczniemy się reklamować na różnego rodzaju mediach społecznościowych. Facebook oraz Instagram to teraz miejsca, w których spędzamy masę czasu, a algorytm, który nimi rządzi, podsuwa nam sam z siebie nowe propozycje.

Dzięki temu łatwiej znajdziemy nowych klientów albo osoby, które są zainteresowane naszą działalnością. Takie działanie pozwoli nam również rozwinąć swój marketing szeptany, bo gdy ktoś nas polubi, jego znajomi automatycznie to zobaczą i być może oni również zainteresują się naszą marką czy firmą.

Jak reklamować się w sieci?

Najważniejsze jest to, co oferujesz. Jeśli sprzedajesz rękodzieła, koniecznie zamieszczaj ich zdjęcia. Jeśli świadczysz usługi, możesz od czasu do czasu wrzucić post o postępach w twojej pracy. Dobrze widziane będą też opinie twoich klientów, nie zawsze w 100% pozytywne, ale rzetelne. To pokaże twoim obserwatorom, że poważnie podchodzisz do swojej pracy i nie zamierzasz kreować się przed nimi na cudotwórcę.

Pamiętaj też o powiadomieniach o nowościach w twoim sklepie czy jakichkolwiek wolnych miejscach w twoim grafiku. W ten sposób dasz szansę osobom zainteresowanym do dowiedzenia się, jakie mają szansę na kontakt z Tobą.

Kontakt z klientami podstawą sprzedaży

Profile na mediach społecznościowych pozwalają nam na pozornie lepszą komunikację z klientem. Pozornie, bo działa na takiej samej zasadzie, co wymiana maili czy kontakt przez stronę internetową, ale dla wielu użytkowników jest to dużo wygodniejsze. W ten sposób pisze się ze znajomymi, co daje nam poczucie większej swobody. Nie czujemy się też aż tak zobowiązani pisać w formalnym stylu i mniej się krępujemy.

Dla wielu klientów takie kontakt będzie też szybszy, bo będą mogli odpisać od razu, a nie siadać do komputera, żeby odczytać maila. Pamiętaj jednak o tym, że musisz naprawdę szybko odpowiedzieć na wiadomość, jeśli nie chcesz stracić potencjalnego klienta.

Atrakcyjne miejsce dla stałych klientów

Poprzez serwisy społecznościowe nie tylko zdobywasz nowych klientów, ale także utrzymujesz kontakt z tymi starymi. Możesz ich za pomocą danej platformy informować o rabatach specjalnie dla stałych klientów albo innych ciekawych rozwiązaniach, które zachęcą ich do częstszego korzystania z twoich usług.

Pamiętaj też o złotej zasadzie: 20 procent stałych klientów generuje 80 procent dochodu.

Dlatego stali klienci są dla nas jak sztabki złota i powinniśmy o nich dbać. To również świetne miejsce, aby przekazać odrobinę wiedzy o twojej branży, o ile oczywiście chcesz się dzielić swoją wiedzą i rozwijać się w różne nowe strony.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *