Współpraca z blogerami i influencerami - czy się opłaca i gdzie?

Współpraca z blogerami i influencerami - czy się opłaca i gdzie?

Blogerzy i Influencerzy są absolutnym marketingowym fenomenem, mimo że ich historia liczy sobie w najlepszym wypadku około dekady. Pierwsi z nich byli po prostu bezinteresownymi pasjonatami, którzy wstawiali na blog artykuły bądź filmy na platformie YouTube czy dbali o swoje konto Instagram. Robili to ze szczerej pasji i ogromnego zainteresowania tematem, którym się akurat zajmowali.

Teraz bloggerów i influencerów w samej Polsce jest kilkanaście tysięcy i liczba ta rośnie. Wynika to z dostępności do wyjątkowych Social Media i prostoty w założeniu i prowadzeniu bloga.

Zobaczmy więc, jakie możliwości posiadają blogerzy i influencerzy. Dzięki temu łatwiej będzie nam ustalić, jak wiele korzyści może nam przynieść współpraca z nimi. Dowiemy się również, jak wiele może nas to kosztować i gdzie w ogóle szukać takich dobrych blogerów i influencerów? Zapraszam!

Jak blogerzy i influencerzy podbijają świat?

Z czasem fenomen zaczął się rozrastać, a różnego rodzaju aktorzy i celebryci, którzy przez całe lata swojej kariery skrupulatnie zbierali sobie bazę kolejnych fanów, z ogromnym zdziwieniem konstatowali, że osoba, która przed kilka lat amatorsko składała sobie filmiki i wrzucała je na darmową platformę, nagle zaczyna dorównywać im popularnością lub wręcz ich przerastać. Specjaliści z branży marketingowej przez dłuższy czas traktowali ten fenomen z dużym dystansem, przyczyn ich nienaturalnej popularności doszukując się w prostym fakcie, że największą siłą każdego influencera jest jego naturalność i szczerość, podczas gdy aktorzy, muzycy i inni celebryci wydawali się być trochę postaciami z innego świata.

Influencerzy konsekwentnie rozwijali swoją renomę, łącząc się w całe agencje i metodycznie powiększając swoje zasięgi, ostatecznie rozbudowując się na tyle, że traktuje się ich jako odrębną, wyjątkowo potężną gałąź marketingu, która obecnie jest kosztowna, ale i niesamowicie wręcz zyskowna.

Dlaczego współpracować z blogerami i influencerami?

Marketing blogerów i influencerów robi bowiem takie wyświetlenia i pieniądze, że to jest wręcz zdumiewające. Osobistości takie mają za sobą bardzo duże i lojalne bazy fanów, ale nie mają z nimi stosunku stricte fanowskiego i ludzie nie traktują ich wyłącznie jako idoli.

Blogerzy i Influencerzy dzielą się swoim życiem z zainteresowanymi tym osobami i te osoby następnie wykształcają z nimi bardzo zażyłe relacje oparte na zaufaniu.

Z tego właśnie względu produkt, który zostanie zareklamowany przez blogera / influencera, z całą pewnością zakupi znaczna część jego fanów(obserwujących jego blog, profile na platformach takich jak Instagram czy YouTube).

Jak stawki wyglądają w dzisiejszych czasach?

Pierwsi influencerzy żądali niewygórowanych stawek za swoje usługi reklamowe lub wręcz czuli się onieśmieleni tym, że jakakolwiek profesjonalna marka odzywa się do nich z prośbą o reklamę. Po niespełna dekadzie po takich standardach po prostu nie ma już śladu - cała machina jest już na wskroś profesjonalna, znaczna część bardziej wpływowych influencerów ma nawet swoich menadżerów, którzy nie dadzą sobie w kaszę dmuchać, ponieważ wiedzą doskonale, jak dużo warte są usługi oferowane przez ich klientów.

Bardzo trudno jest określić konkretne stawki, ponieważ wszystko zależy od tego, jak popularny jest dany youtuber, instagramowicz, bloger czy inny influencer.

Należy także sprawdzić czy operuje w ramach pewnej niszy i czy ma duże doświadczenie w swojej pracy. Influencerzy i blogerzy, którzy mają naprawdę duże zasięgi, żądają kilku tysięcy złotych za umieszczenie treści na swoim insta stories, mimo że treść ta zniknie po dwudziestu czterech godzinach. Post na profilu uznanej blogerki modowej to już koszt dobrych kilkunastu tysięcy złotych. Koszta potrafią być zatem wygórowane, ale współpraca z influencerami jest zazwyczaj bardzo opłacalna i efektywna.

Gdzie szukać blogerów i influencerów?

  • Whitepress - tutaj znajduje się baza influencerów, od mniej do bardziej popularnych, z którymi możemy rozpocząć współpracę. Dostęp do tej bazy jest płatny, ale mimo wszystko warto. Tam również baza blogerów/vlogerów, którzy oferują różne możliwości reklamowe na swoim blogu czy kanale YT oraz w innych social media.
  • Linkhouse - serwis bogaty w setki tysięc(polskich i zagranicznych) stron www, na których to może pojawić się artykuł sponsorowany na temat naszej strony www, firmy i biznesu. Wymaga to poniesienia pewnych opłat, ale jakość tych linków okazje się bardzo mocna. Więcej o tym w artykule "Jak pozycjonować stronę www w Linkhouse?".

Powodzenia we współpracy z blogerami i influencerami. Właśnie coś takiego może pozytywnie wpłynąć na rozwój Twojego biznesu!






Dodaj komentarz :)