Przedsiębiorcy zazwyczaj bardziej koncentrują się na swoim produkcie niż na produktach konkurencji. Jednak badanie konkurencji jest nadal istotne dla przedsiębiorców. Jednak przedsiębiorca, rozpoczynając działalność, często inspiruje się sukcesami liderów rynku. Znajomość swoich konkurentów jest integralną częścią DNA przedsiębiorcy, niezależnie od tego, czy rozpoczynasz działalność gospodarczą, czy prowadzisz firmę, która jest w trakcie rozszerzania swojej działalności.
Poznaj ceny swoich konkurentów
Zapoznanie się z cenami oferowanymi przez konkurencję pozwala na określenie najlepszej ceny dla Twojego produktu/usługi. Możesz więc przyjąć różne strategie cenowe: droższą niż konkurencja, aby podkreślić jakość swojej oferty, czy tańszą, aby przyciągnąć klientów, których portfele są na wyczerpaniu? To zależy od Ciebie, ale nie zapominaj, że jeśli Ty możesz zrobić to taniej, to Twoja konkurencja również.
Zaoferuj coś nowego
Jeśli chcesz być zauważony przez swoich klientów, dlaczego chcesz być taki jak wszyscy Twoi konkurenci i ryzykować utonięcie w tłumie? Często zyskasz proponując coś nowego na rynku. Czasami prosty, oryginalny akcent może pozwolić Ci na zaprezentowanie bardzo wyróżniającego się na rynku produktu / usługi. I w ten sposób pozyskać klientów!
Wiedzieć, jak odpowiedzieć na zasadnicze pytanie
„Dlaczego powinienem wybrać Twój produkt/usługę zamiast innego?” Co zrobisz, jeśli nie wiesz dokładnie, co odpowiedzieć? Obserwowanie konkurencji może dostarczyć Ci wielu informacji, które pozwolą Ci zbudować solidny i przekonujący argument na rzecz Twojego produktu / usługi. Dogłębna analiza porównawcza nie jest stratą czasu, gdyż często będzie to element, który pozwoli Ci dotrzeć do nowych klientów.
Obrona swojego projektu przed inwestorami
Wszystkich inwestorów należy uspokoić i wyjaśnić im, dlaczego nic nie ryzykują – a mogą wszystko zyskać – inwestując w wasz projekt. Aby to zrobić, pokaż im, że masz dokładne zrozumienie tego, co oferuje konkurencja i że w związku z tym jesteś w stanie sprzedać produkt / usługę, która ma wszystko, czego potrzeba, aby odnieść sukces na rynku.
Zaoferuj coś lepszego od konkurencji
Nie da się ukryć, że tym, co przyciąga klientów i napędza sprzedaż, jest jakość oferty. Znajomość produktów / usług konkurencji pozwala na zidentyfikowanie możliwych ulepszeń, aby zaskoczyć klienta wyższym poziomem oferty, a tym samym zbudować lojalność. Czy nie wolałbyś kupić najlepszy produkt za tę samą cenę? Znajomość konkurencji, jej mocnych stron i pięt achillesowych, jest niezbędna, aby dostosować się do jej strategii oraz do bieżących zmian gospodarczych i nieprzewidzianych wydarzeń wszelkiego rodzaju.
Przedsiębiorca może korzystać z oprogramowania do zadawania pytań, aby znaleźć swoich konkurentów, przeprowadzić badanie rynku i ustawić konkurencyjną obserwację, ponieważ firma ewoluuje na rynku, który stale się zmienia, nawet dla tych, które zostały ustanowione przez kilka dziesięcioleci.