O pracy zdalnej, freelancingu, biznesie online i zarabianiu przez Internet

Artykuły, filmy, książki i kursy online o tematyce: praca zdalna, biznes online, freelancing, copywriting, zarabianie online, tworzenie stron WWW, WordPress, SEO, YouTube, Amazon KDP, CANVA, Genially, matematyka, muzyka itp. Zapraszam do jego subskrypcji, a wtedy Twój rozwój gwarantowany. Już blisko 500 wpisów i około 10 tysięcy uczestników moich kursów!

Jak rozwijać sklep stacjonarny, jak wchodzić do Internetu, jakie możliwości online

Rynek sprzedażowy jest bardzo dynamiczny. Konieczny jest ciągły rozwój, by nie dać się wyprzedzić konkurencji. Jakie są sposoby na rozwijanie sklepu stacjonarnego i czy warto przenieść się ze swoimi produktami do sieci?

Jak rozwinąć sklep stacjonarny?

Choć prowadzenie własnego sklepu stacjonarnego dla wielu może wydawać się przysłowiową bułką z masłem, należy podkreślić, że tak nie jest. Jak wspomniano wcześniej, własna działalność wymaga ciągłego rozwoju, a także podejmowania, czasem bardzo trudnych, decyzji. Żyjemy w coraz bardziej scyfryzowanych realiach, dlatego sklep internetowy (np. na Shopify) to powoli podstawa dla dzisiejszych sklepów off-line. Nie należy obawiać się kosztów – jego prowadzenie nie wpłynie znacząco na ponoszone wydatki, ponieważ posiada się już odpowiednie zaplecze – markę, dostawców czy miejsce do przechowania sprzedawanych dóbr. Warto jednak wiedzieć, że sposobu na rozwój sklepu nie należy szukać jedynie w sieci.

Dobrymi pomysłami mogą być zmiana lokalu na większy, a także otwieranie nowych miejsc w obrębie miasta, województwa czy kraju, w celu zwiększenia zasięgów wśród miłośników zakupów stacjonarnych. Kolejną metodą wzrostu jest wprowadzanie do oferty coraz to nowych produktów lub linii, co pozwoli na dotarcie do konsumentów, którzy do tej pory nie byli zainteresowani ofertą sklepu. Ponadto drobne zmiany, takie jak: świetlenie, muzyka czy charakterystyczny zapach, pozwolą poprawić wizerunek firmy w oczach konsumentów, a co za tym idzie zgromadzić większe grono lojalnych klientów, którzy będą polecali sklep dalej – poczta pantoflowa to świetny sposób na rozwój.

Jak rozpocząć sprzedaż online?

Aktualnie coraz więcej sklepów, nawet małych jednoosobowych działalności, przenosi się do sieci w celu rozbudowania własnej działalności. Jest to bardzo praktyczny zabieg przynoszący wiele korzyści, które omówione zostały poniżej. Warto podkreślić, że stworzenie dodatkowego źródła dystrybucji towarów w sieci nie wymaga żadnych zezwoleń. Najważniejszym aspektem sprzedaży w sieci jest wybór platformy e-commerce. Tego typu oprogramowanie można stworzyć samodzielnie, a także kupić gotowe, dzięki któremu założenie sklepu możliwe będzie w kilka minut. Zazwyczaj tego typu programy są w pełni zautomatyzowane, co znacząco ułatwia prowadzenie biznesu. Należy jednak zadbać, aby strona wyglądała profesjonalnie, co wzbudzi zaufanie klientów. Kolejnym ważnym aspektem wejścia do sieci są decyzje związane z:

  • opcjami płatności,
  • rodzajami dostaw,
  • regulaminem oraz polityką prywatności.

Warto zadbać także o reklamę w Internecie, co pozwoli na zwiększenie zasięgów, a co za tym idzie przyciągnięcie nowych klientów nieznających marki. Warto skorzystać ze strategii 4P w przypadku chęci dotarcia do masowego odbiorcy oraz 4C, by zostać zauważonym przez mniejsze grupy docelowe. Gdy firma prowadzona jest samodzielnie, warto rozważyć zatrudnienie pracowników, ponieważ zorganizowanie działalności online to wiele nowych obowiązków, takich jak: pakowanie zamówień, kontakt z klientami za pośrednictwem wiadomości e-mail lub mediów społecznościowych, obsługa reklamacji oraz zwrotów. Dobrym pomysłem jest także poszerzenie asortymentu sprzedawanego online – towar nie powinien być dobrany jedynie pod lokalnych klientów, ale i tych z różnych regionów i krajów.

Czy warto sprzedawać swoje produkty online?

Sprzedaż online, jako uzupełnienie działalności stacjonarnej, stanowi bardzo korzystne, zarówno dla sprzedawcy, jak i klienta, rozwiązanie. Wśród jej głównych zalet wymienić możemy:

  • prostotę założenia i prowadzenia sklepu internatowego,
  • małe nakłady finansowe potrzebne do rozpoczęcia tego typu działalności oraz niskie koszty jej prowadzenia,
  • szerokie możliwości reklamy,
  • zwiększony zasięg,
  • możliwość sprzedaży produktów przez całą dobę,
  • wysokie bezpieczeństwo w czasie pandemii.

Ponadto warto podkreślić, że wśród konsumentów kupowanie produktów online staje się coraz popularniejsze – dobrym pomysłem jest wykorzystanie potencjału do rozwoju własnej marki, który aktualnie daje rynek.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *