Skuteczne reklamy na Facebooku – jakich 3 głównych błędów unikać

Historia jest aż nazbyt dobrze znana: właściciel firmy czyta kilka historii sukcesu dotyczących reklam na Facebooku i decyduje się spróbować swoich sił na tym polu. W końcu to nie może być aż tak trudne, prawda? Czyta wszystko, co może, i robi wszystko, co powinien. Pisze przekonujący nagłówek, wybiera obraz, pisze przekonujący tekst, ale kiedy rozpoczyna kampanię, efekt jest odwrotny od zamierzonego. Nie mogąc odzyskać kosztów kampanii, rezygnuje z reklam na Facebooku, kiedy tak naprawdę to nie strategia była winna, tylko sposób w jaki przeprowadzono całą kampanię.

Brzmi znajomo? Być może Ty też eksperymentowałeś z reklamą na Facebooku, ale nie osiągnąłeś oczekiwanych wyników i uznałeś to jako stratę czasu i pieniędzy. Jeśli tak, nie jesteś jedyny. Prawda jest taka, że każdy może odnieść sukces z reklamami na Facebooku, pod warunkiem, że nie ulegnie następującym trzem grzechom.

1. Nie masz zoptymalizowanej strony docelowej i nie przyciągasz leadów

Obecnie mamy mało czasu na to, by przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta. Szacuje się, że w obecnych czasach masz tylko 15 sekund, aby przekonać użytkownika do pozostania na Twojej stronie. Jeśli nie wykorzystasz tego czasu do maksimum, będzie Cię to słono kosztować. Faktem jest, że nie wystarczy kierować ruchu na stronę główną lub stronę kontaktową i oczekiwać wyników. To mogło zadziałać pięć lat temu, ale dziś musisz dostarczać wartości. Aby naprawdę zmaksymalizować wysiłki reklamowe, musisz skierować odwiedzających do strony docelowej za pomocą zasobu, który pokazuje Twoje umiejętności, wiedzę i doświadczenie oraz rozwiązuje problem na rynku docelowym.

2. Nie robisz testów porównawczych A/B

Chociaż łatwo założyć, że wiemy najlepiej, czego oczekują nasi klienci, tak nie jest. Możemy zgadywać, co podoba się nam i naszym klientom, ale tylko wtedy, gdy mamy prawdziwe dane z rygorystycznych testów, możemy podejmować racjonalne decyzje dotyczące tego, na czym się dalej skupić.

Przy wystarczającej ilości testów będziesz dokładnie wiedzieć, co działa, a co nie, a co można poprawić. Jest to proces ciągły i nie należy go lekceważyć podczas kampanii. To prawda, że tworzenie wielu odmian reklam na Facebooku wymaga dużo pracy, ale jeśli uzyskasz więcej kliknięć i lepsze perspektywy, będziesz wdzięczny za poświęcony czas.

3. Nie podkreślasz wartości swojego produktu lub usługi

Jeśli nagłówek nie mówi, dlaczego czytelnik powinien kliknąć na baner, ani nie mówi mu, jakie korzyści odniesie z tego, nie ma znaczenia, jak cenny jest Twój produkt lub usługa. W takim przypadku potencjalni klienci nie zamierzają podejmować żadnych działań. Mając ograniczoną ilość znaków do wyświetlenia, musisz dostarczyć swoim odbiorcom konkretów. Zanim zabierzesz się na tworzenie reklam na Facebooku zadaj sobie następujące pytania:

  • Co obiecujesz dostarczyć?
  • Co wyróżnia Cię na tle konkurencji?
  • Dlaczego potencjalnych klientów powinno to obchodzić?

Wartość Twojego produktu lub usługi powinieneś komunikować podczas całego procesu podróży klienta. Od kliknięcia reklamy do wyrażenia zgody w witrynie lub zakupu produktu lub usługi – chcesz, aby klient wiedział, że wizyta na Twojej stronie była właściwą decyzją i że leży Ci na sercu jego dobro. Wykorzystaj każdą okazję, aby to zrobić, a znacznie wyprzedzisz konkurencję.

Skuteczne reklamy na Facebooku – Kilka słów na zakończenie

Jeśli chodzi o reklamy na Facebooku, największym wyzwaniem dla właściciela firmy nie jest konkurencja, tylko on sam. Dlatego wyeliminuj te trzy grzechy główne ze swojej strategii marketingowej i przygotuj się na sukces.

A jeśli chcesz zobaczyć, jak w ogóle takie reklamy Facebook utworzyć od A do Z, to zapraszam do obejrzenia tego materiału wideo z mojego kanału na YouTube jaksierozwijac:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *