Produktywność pracy - 8 rzeczy, które ją ograniczają

Produktywność pracy - 8 rzeczy, które ją ograniczają

Produktywność (inaczej wydajność) to stan lub jakość wytwarzania czegoś. Ponieważ ludzie nie zawsze są najbardziej stabilni, wydajność jest nieuchwytną koncepcją. Pracujemy każdego dnia, ale samo poświęcenie czasu i wysiłku bez większego skupienia nie zawsze sprawia, że ​​jesteśmy naprawdę produktywni. Produktywność pracy zależy od kilku ważnych czynników. Przyjrzyjmy się im bliżej.

Aby faktycznie być produktywnym, musisz być w stałym stanie umysłu i koncentrować się na swojej pracy. Ale nie jest to takie proste.

Występują różne czynniki, które skutecznie obniżają tempo pracy i faktycznie ograniczają wydajność. Niektóre z tych czynników zostały omówione w tym artykule. Przekonaj się więc, jak możesz poprawić swoją produktywność pracy!

1. Hałas

Mówiąc wprost, wszelkie niepotrzebne, niespójne i uporczywe zakłócenia można nazwać hałasem. Okazuje się, że występuje on także w miejscu naszej pracy, co nie wpływa na nas pozytywnie.

Maszyny biurowe, gadający współpracownicy, pobliski plac budowy lub pociągi są zwykle podejrzanymi, jeśli chodzi o wytwarzanie hałasu w biurze. Choć może się to wydawać trywialne, badania wykazały, że hałasy te mają poważne oddziaływanie dla wydajności biurowej.

Jak ograniczyć hałas w pracy?

Najlepiej ograniczyć hałas w miejscu pracy do minimum. Przydać się może wygłuszenie pomieszczenia(np. dodatkowe ścianki wygłuszające na ściany, okna plastikowe itp.). Wyłączmy także muzykę(szczególnie gdy mamy pracę umysłową, a nie fizyczną). Gdy pracujemy w domu, to kwestie związane z praniem, odkurzaniem, przenieśmy na inny termin(poza godzinami pracy).

2. Temperatura

Temperatura jest jednym z najczęściej pomijanych czynników w tworzeniu środowiska biurowego. Łatwo więc zrozumieć, dlaczego pracownicy uporczywie skarżą się, że miejsce pracy jest za gorące lub za zimne.

Każde miejsce, które jest zbyt gorące, zbyt zimne lub zbyt wilgotne, powoduje, że pracownicy czują się niekomfortowo i zmniejszają swoją wydajność.

Jak ustawić temperaturę w miejscu pracy?

Pomóc może praca wcześnie rano, gdy jest jeszcze chłodno(od 6 rano), otworzenie okna, które warto mieć w pobliżu biurka. Dodatkowo pomoc zapewni wiatrak, który włączyć warto na tryb cichy, gdy jest już upał, a my musimy jeszcze popracować. Można także zdecydować się na klimatyzator(przenośny bądź stacjonarny).

3. Światło

Powszechnie wiadomo, że praca w ciemności przeszkadza twoim oczom i zmniejsza produktywność na dłuższą metę. Ale oświetlenie ma znacznie więcej efektów. Najczęściej pracownicy skarżą się na zbyt słabe światło lub zbyt surowe.

Wybierając aranżacje oświetlenia dla swojego biura, naturalne światło jest najlepszym wyborem, ale weź to pod uwagę: wybór oświetlenia przez pracodawcę może mieć znaczący wpływ na produktywność firmy.

Także o dobre światło warto zadbać w swoim domu(szczególnie jeśli tam pracujemy i uczymy się). Jeśli chcemy być oszczędni, to można postawić na oświetlenie LED. A gdy nasze biurko znajduje się w pobliżu dużego okna, to korzystamy z naturalnego światła. Ale, gdy świeci prosto na nas, to oczywiście zasłaniamy je żaluzjami czy roletami.

4. Przerwy

Wyobraź sobie sytuację, w której pracownik jest całkowicie zanurzony w swojej pracy i nieoczekiwanie przychodzi współpracownik i pyta go, czy ma minutę, a następnie pyta, jaki kolor powinien malować pokój dziecinny. Tego rodzaju sytuacje są rzadkie w biurach. Szacuje się jednak, że przeciętnego dnia pracownicy są przerywani około 7 razy na godzinę, co daje 56 razy dziennie, a ponad 80% czasu przerwy te są wynikiem zwykłych dyskusji.

Korzystanie z oprogramowania do śledzenia czasu i optymalizacja czasu przerwy pracownika może pomóc złagodzić problemy z produktywnością wynikające z niepomyślnych przerw. Pomaga w tym również technika pomodoro, o której więcej w artykule "Przerwa w pracy i relaks".

5. Powietrze

Powietrze jest dla nas niezbędne, ale często pomijamy jego znaczenie. Zła jakość powietrza może prowadzić do przewlekłych problemów, takich jak astma i zapalenie oskrzeli, podczas gdy często występują drobne problemy zdrowotne, takie jak bóle głowy, suchość gardła, katar i problemy z oddychaniem. Zła jakość powietrza w budynkach może obniżyć wydajność nawet o 6-9%. Problemy nie kończą się na pracownikach; nawet goście mają tendencję do wyrażania niezadowolenia, jeśli brakuje świeżego powietrza.

Kluczem jest utrzymanie naturalnej cyrkulacji powietrza. Należy również strategicznie skonfigurować klimatyzatory, aby mogły cyrkulować świeże powietrze z minimalną ilością zmieszanych cząstek obcych.

6. Anatomia biurowa

Niezdrowe środowiska tworzą niezadowolonych pracowników. Zła anatomia biurowa wpływa na psychikę pracowników i tworzy barierę psychiczną, która ogranicza produktywność. Starannie utrzymana anatomia biurowa pomaga zwiększyć wydajność.

Jak poprawić anatomię biurową?

Użyj paneli prywatności, aby zwiększyć koncentrację pracowników i pozwól, aby naturalne światło wpadało przez okna, aby pomóc pracownikom bardziej się skoncentrować. Coś takiego można stworzyć również w swojej przestrzeni domowej(gdy pracujemy zdalnie).

Przy tym dbamy o biurko i fotel dostosowany do nas(naszego ciała, najlepiej ergonomiczne). Potraktujmy takie meble jako inwestycję w produktywność naszej pracy i inwestycję w nasze zdrowie, o które warto dbać. Monitor na wysokości naszego wzroku(może się przydać podstawka).

7. Problemy techniczne

Istnieje stare przysłowie „Czas to pieniądz”. Zastanów się, ile czasu tracisz z powodu drobnych problemów technicznych, takich jak awaria komputera lub awaria serwera. Obecnie większość firm korzysta z rozwijających się technologii w celu zwiększenia wydajności, ale nie zawsze tak jest.

Czasami praca z technologią działa na twoją korzyść, szczególnie jeśli nie masz z nią żadnego doświadczenia. Aby zapewnić maksymalną wydajność, eksperymentuj z technologią i analizuj, jak wpływa na produktywność Twojej pracy.

Jak zmniejszyć problemy techniczne?

Warto inwestować w sprzęt dobrej jakości, czyli zazwyczaj w ten droższy. Nie zawsze musi być nowy(czasami poleasingowy czy używany). Komputer czy laptop o najwyższych dostępnych parametrach(super karta graficzna, najnowszy procesor, dysk ssd i pozostałe możliwości). A dodatkowo szybko i stabilny internet, najlepiej światłowód. Praca z takim sprzętem może sprawić, że będziemy bardziej produktywni. Dotyczy to również wszelkich aplikacji, z których korzystamy, aby poprawiać swoją produktywność, jak Nozbe.

8. Jedzenie

Dyskutując o problemach biurowych, ludzie często ignorują problemy związane z jakością żywności. Pracownicy biorą przekąski w czasie pracy. Pomaga napędzać ich poziomy energii i pomaga im pozostać produktywnym. Ale nie wszystkie produkty są dla Ciebie dobre.

Nierównowaga glukozy w cukrze wpływa negatywnie na produktywność, a spożywanie zbyt dużej ilości tłuszczu w jedzeniu powoduje lenistwo. Spożywanie zdrowych przekąsek w określonych odstępach czasu poprawia trawienie i wygładza proces metaboliczny, abyś mógł skupić się na pracy, co pomaga zwiększyć produktywność.

Czy i Twoja produktywność pracy nie jest jeszcze idealna? Jeśli tak, to postaraj się nad nią popracować, a przekonasz się, że wyjdzie Ci to na dobre. Powodzenia!

Dodaj komentarz :)