Optymalizacja strony www pod Google - część 1

Optymalizacja strony www pod Google - część 1

Optymalizacja strony zgodnie z wymaganiami wyszukiwarki Google obejmuje przeróżne strategie i działania SEO. Dopiero ich wdrożenie może pozytywnie przełożyć się na skuteczne pozycjonowanie danej strony www. Najczęściej optymalizacja wymaga: poprawy kodu strony i jej struktury, tworzenia mapy witryny i pliku robots.txt, linkowania wewnętrznego, optymalizacji linków, uzupełnienia meta tagów, implementowania danych strukturalnych i wiele innych.

Przekonaj się, jak zoptymalizować stronę pod Google krok po kroku

Pewne wskazówki są bardzo proste, natomiast inne średnio-zaawansowane, jednak z wszystkimi możesz sobie poradzić samodzielnie. Zastosuj je wszystkie w przypadku swojej strony, a zauważysz, jak niedługo znajdzie się ona wyżej w rankingu wyszukiwarki Google. A dzięki temu uzyska znacznie wyższy ruch użytkowników, na których szczególnie Ci zależy.

1. Content na stronie www czyli unikalna treść

Im więcej unikalnej treści na stronie www, bogatej w odpowiednie słowa kluczowe, tym zyskuje ona większą wartość w oczach Google. Taka treść ma okazywać się przydatna dla użytkowników, więc nie należy tylko skupić się na zwiększaniu długości takiego contentu. Przeanalizuj więc treści na stronie www i przekonaj się czy są w pełni unikalne. Pomogą w tym takie darmowe programy antyplagiatowe i online(nie musimy ich instalować), jak Duplichecker i Plagiarizm Checker.

Idealnie, gdy poza treścią na stronie www, skupimy się na prowadzeniu bloga. Artykuły na takim blogu będą dodatkowo pozycjonować stronę na poszczególne słowa kluczowe. A dodatkowo mogą zainteresować duże grono użytkowników, którzy są zainteresowani tym tematem. Możemy przez Ubersuggest dokładnie sprawdzić, które zapytania są często stosowane przez internautów a pasują do naszej branży. Wyjaśniałem to w artykule "Sam pozycjonuj stronę www".

A gdy posiadamy sklep online, to tutaj musimy postarać się o unikalne i ciekawe opisy produktów oraz opisy kategorii. Unikajmy więc duplikowania opisów ze stron producentów. Najlepiej stworzyć własne. Możemy zająć się tym samodzielnie bądź powierzyć to pewnemu Copywriterowi SEO. Jak się tworzy opisy produktów krok po kroku wyjaśniałem w artykule "Jak tworzyć opisy produktów do sklepu internetowego?".

2. Słowa kluczowe

Słowa kluczowe to odpowiednie wyrazy wpisywane przez internautów do wyszukiwarki Google. Warto dowiedzieć co tam wpisują, gdy wyszukują usługi, produkty, artykuły, które my posiadamy na swojej stronie www, w sklepie czy na blogu. Pomocne są w tym takie darmowe narzędzia, jak wspomniany wyżej Ubersuggest. Dzięki niemu także poznamy słowa kluczowe naszej konkurencji. Zadbaj więc o wyszukanie takich najlepszych słów kluczowych, uwzględniając te, na które konkurencja jest dość niska. To sprawi, że dość szybko na takie słowa kluczowe możesz uzyskać w Google 1 pozycję. Na popularne słowa kluczowe uzyskanie takiej pozycji jest bardziej skomplikowane.

3. Multimedia (zdjęcia, grafiki, filmy) na stronie

Warto postarać się o jak najlepszą optymalizację takich multimediów na stronie. Poprzez pewne programy jesteśmy w stanie zmniejszyć rozdzielczość i wagę danego zdjęcia, grafiki czy filmu. Już takie ułatwienia sprawiają, że te multimedia nie mulą naszej strony www. Działają na niej sprawnie, a właśnie na tym zależy naszym internautom. Zajrzyj do artykuły "Jak zoptymalizować zdjęcia na stronie www?" gdzie dokładnie to wyjaśniam.

Poza taką optymalizacją multimediów, musimy zadbać jeszcze o: tytuły, opisy zdjęć i opisy alternatywne alt. W przypadku stron WordPress, gdy wrzucamy pewną grafikę na stronę czy do artykułu, to następnie możemy ją edytować i dodać jej tytuł, opis alternatywny i opis standardowy. Warto zadbać o wypełnienie tych wszystkich pól. I oczywiście mają się one odnosić do danego zdjęcia, ukazywać co ono przedstawia, a przy okazji te treści możemy wzbogacić o słowa kluczowe, które szczególnie chcemy podkreślić w treści danej strony czy artykułu.

optymalizacja zdjęć na stronie www wordpress

4. Linkowanie wewnętrzne na stronie www

Poprzez linkowanie wewnętrzne ułatwiamy użytkownikom i robotom Google poruszanie się po naszej stronie www. Jeśli posiadamy już sporo stron i artykułów na naszej stronie, to możemy na jednej stronie/artykule odsyłać czytelników do innych wartościowych treści, które mogą ich zainteresować. Jest to możliwe na kilka sposobów:

  • na końcu strony/artykuły odsyłamy do podobnych treści.
  • w treści strony/artykułu dla poszczególnych słów kluczowych wstawiamy link, który odsyła do miejsc, gdzie głębiej wyjaśniamy daną sprawę.

Pomocna w tym może okazać się wtyczka Seo Auto Linker, która pozwala minimalnie zautomatyzować linkowanie wewnętrzne na stronie WordPress.

5. Znaczniki Meta czyli tytuły, opisy i nagłówki

Tytuł strony powinien zwracać uwagę na najważniejszy temat danej witryny, przedstawiać co ukazuje się w jej treści. Najlepiej, gdy właśnie w nim znajduje się najważniejsze słowo kluczowe. Jeśli więc posiadamy stronę firmową zapewniającą "wdmuchiwanie izolacji termicznych", to tutaj najlepiej, gdy na naszej stronie głównej pojawi się to słowo kluczowe(gdy wcześniej sprawdziliśmy, że jest ono często wpisywane przez internautów, w przeciwnym razie szukamy innego).

Opisy meta dobrze jest stworzyć dla każdej strony i artykułu. A pomocna jest w tym wtyczka Yoast SEO, o której wspominam w artykule "Jak stworzyć title i meta description?".

Następnie w treści naszej każdej strony/podstrony/artykułu musimy zadbać o właściwe formatowanie. W tym celu dbajmy o stworzenie treści, która jest przyjazna internautom, miło się ją czyta. Będzie to możliwe, gdy pojawiają się w niej nagłówki h1, h2, h3, listy, wypunktowania, zdjęcia itp. Oczywiście i te elementy starajmy się wzbogacić o najlepsze słowa kluczowe.

6. Adresy URL

Pamiętajmy by adresy url nie były zbyt długie i dokładnie ukazywały najważniejsze słowo kluczowe, a czasami jeszcze kategorię(w przypadku bloga). Dodatkowo w takim adresie url unikajmy stosowania znaków specjalnych, jak "%^&*@#!" i unikajmy podkreślników czyli "_"(zamiast nich stosujmy myślniki czyli "-"). I najlepiej, gdy długość takiego adresu url nie przekracza 100 znaków.

Poznałeś już kilka ciekawych wskazówek na temat optymalizacji strony www. Przeanalizuj czy wdrożyłeś je na swoich stronach www. A jeśli nie, to działaj w tym kierunku. Dodatkowo już niedługo "Optymalizacja strony www pod Google - część 2". Z niej także wiele wyniesiesz!

Optymalizacja strony www pod Google – część 1
5 (100%) 2 vote[s]

Dodaj komentarz :)