Zarządzanie uprawnieniami w Google Search Console - 3 sposoby!

Zarządzanie uprawnieniami w Google Search Console - 3 sposoby!

Udało Ci się już zarejestrować do usługi GSC i dodać do niej odpowiednie domeny? Jeśli nie, to zapraszam do artykułu "Jak dodać stronę www do Google Search Cosnole". W tym artykule dowiesz się, jak wygląda zarządzanie uprawnieniami w GSC.

Możesz udostępniać dane o swoich domenach

Chcesz udostępnić dane w GSC dla wybranej domeny wobec pewnej osoby, agencji reklamowej czy jeszcze innych odbiorców. W jaki sposób należy to ustawić? O tym poniżej!


Spis treści:

  1. Zarządzanie uprawnieniami w GSC
  2. Uprawnienia jako właściciel
  3. Uprawnienia ograniczone oraz pełne
  4. Zarządzanie uprawnieniami w Google Search Console - wnioski

Oglądaj filmik na YT:

Artykuł dla ulubieńców tekstu i zdjęć:

Zarządzanie uprawnieniami w GSC

Do dyspozycji są 3 poziomy dostępu do konta: właściciel, użytkownik pełny i użytkownik ograniczony.

Role użytkowników w Google Search Console:

  • Właściciel
    Uzyskuje pełną kontrolę nad wszystkimi usługami. Dzięki temu może: konfigurować ustawienia, dodawać i usuwać użytkowników, wyświetlać dane i korzystać z narzędzi Google.
  • Użytkownik pełny
    Ma on dostęp do ważnych informacji i pewnych działań dla danej domeny w GSC. Nie ma możliwości dodawania użytkowników, takie uprawnienia posiada tylko właściciel.
  • Użytkownik ograniczony
    Ma on dostęp tylko do części danych dla konkretnej domeny w Google Search Console.

Dokładny opis uprawnień znajdziesz w artykule od Google "Zarządzanie użytkownikami, właścicielami i uprawnieniami".


I. Uprawnienia jako Właściciel

1. Logujesz się do Google Search Console.

2. Wyszukujesz witrynę, do której chcesz dodać uprawnienia i klikasz obok niej w „Zarządzaj usługą”. Następnie w „Dodaj lub usuń użytkowników.

Jak dodać uprawnienia do usługi Google Search Console dla wybranej witryny

3. Przechodzisz do narzędzia Google Search Console wybranej witryny i po prawej stronie klikasz w „Zarządzaj właścicielami usługi".

Dodaj uprawnienia właściciela do domeny w Google Search Console

4. Klikasz w „Dodaj właściciela”. Wpisujesz odpowiedni adres email, do którego zostanie przydzielony dostęp do konta. Email musi posiadać konto Google (Nie ma możliwości nadania uprawnień na email poza gmail.com. Jeśli dana osoba go nie posiada można szybko zadbać o utworzenie nowego konto email i konta Google tutaj). Kończysz klikając w „Dalej”.

Dodaj nowego właściciela do usługi Google Search Console

 


II. Uprawnienia ograniczone oraz pełne

1. Logujesz się do Google Search Console.

2. Wyszukujesz witrynę, do której chcesz dodać uprawnienia i klikasz obok niej w „Zarządzaj usługą”. Następnie w „Dodaj lub usuń użytkowników”.

Jak dodać uprawnienia do usługi Google Search Console dla wybranej witryny

3. Klikasz w „Dodaj nowego użytkownika” po prawej stronie.

Dodaj nowego użytkownika do Google Search Console

4. Na koniec wpisujesz adres email, któremu zostanie nadany dostęp do konta Google Search Console dla wybranej witryny. Email musi posiadać konto Google (Nie ma możliwości nadania uprawnień na email poza gmail.com. Jeśli dana osoba go nie posiada można szybko zadbać o utworzenie nowego konto email i konta Google tutaj). Z prawej strony wybierasz dostępOgraniczone” bądź „Pełne”.

Wpisujemy nowego użytkownika do Google Search Console, zarządzanie uprawnieniami w google search console


Zarządzanie uprawnieniami w GSC - wnioski

Tak wygląda zarządzanie uprawnieniami w Google Search Console. Wykorzystuje te możliwości, aby to również inni mieli dostęp do cennych informacji na temat Twojej witryny. Dzięki temu są w stanie lepiej zadbać o jej pozycjonowanie.

Ale zachowuj przy tym ostrożność

Nie udostępniaj uprawnień w GSC osobom czy firmom, które mogłyby tobie zaszkodzić. Kolejnym krokiem naprzód w kierunku pozycjonowania strony www okazuje się założenie konta Google Moja Firma, o czym piszę w artykule "Jak założyć konto Google Moja Firma?". Zapraszam 🙂

 

Zobacz także: Najlepszy program do wystawiania faktur i księgowości online

Najlepsze narzędzia do email marketingu i newslettera

 

Zarządzanie uprawnieniami w Google Search Console – 3 sposoby!
5 (100%) 10 votes

Dodaj komentarz :)