Pozycjonowanie sklepu internetowego – 10 wskazówek SEO

pozycjonowanie sklepu internetowego 10 wskazówek seo

Posiadasz sklep internetowy i chcesz, aby osiągał on jak najlepsze wyniki. Zależy Ci na tym, aby uzyskiwał wysoką pozycję w Google na odpowiednie słowa kluczowe?! Jeśli tak, to przekonaj się poniżej, na czym polega skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego.

Dowiedz się, jak wyprzedzić konkurencję

Pomoże Ci w tym 10 wskazówek seo do pozycjonowania sklepu internetowego. A następnie poznaj jeszcze inne poradniki dotyczące pozycjonowania sklepu, które są zawsze do Twojej dyspozycji!


Spis treści „Pozycjonowanie sklepu internetowego”:

  1. Jak zadbać o pozycjonowanie sklepu internetowego?
  2. Dalsze pozycjonowanie sklepu internetowego

Jak zadbać o pozycjonowanie sklepu?

  1. Przekierowanie z www na bez www (przez Google Search Console)
  2. Przekierowanie z http na https
  3. SSL – ostatni moment, w przeciwnym razie nasz sklep będzie ukazywany w przeglądarce Chrome i innych jako „niebezpieczny”. I pamiętaj, aby ustawić SSL na całą stronę, nie tylko proces zakupowy i formularze. Jego koszt to ok. 100 zł za wersję podstawową. Więcej o tym, jak ustawić certyfikat SSL na stronie w artykule „Instalacja Cerytfikatu SSL„.
  4. Unikalna treśćopisy produktów i opisy kategorii oraz podkategorii. Jak tworzyć takie opisy produktów, aby trafiały do klientów i spełniały oczekiwania wyszukiwarki Google? Zajrzyj tutaj „Skuteczne opisy produktów„.
  5. Title i description – tytuły i opisy produktów. Nazwa opisowa i nazwa produktu niech pojawi się na początku tytułu, później kategoria i nazwa sklepu. W opisie zupełnie indywidualny tekst, zachęcający, nie musi posiadać słów kluczowych.
  6. Wersja mobilna sklepu – sprawdź, dokonaj zakupu i oceń ten proces. Czy wszystko łatwe, czy pojawiły się problemy, oceń to.
  7. Drzewo kategorii – używaj powtórzeń. Np. główna kategoria „buty”, a podkategoria „buty zimowe”, „buty wieczorowe”, „buty sportowe”. Błędem byłoby nazwać główną kategorię „buty”, a podkategorie już tylko „zimowe”, „wieczorowe” i „sportowe”.
  8. Czas ładowania sklepu – Im lepszy czas ładowania się sklepu, tym większa konwersja, a zarazem sprzedaż. Jak więc to poprawić? Zajrzyj do artykułu „Jak zwiększyć szybkość ładowania strony + Test szybkości„.
  9. Google Search Console – podepnij sklep do GSC, a wszystkie komunikaty związane z Twoim sklepem + dostęp do cennych parametrów + informacje na jakie frazy sklep jest wyszukiwany (nie masz tego w Google Analytics). Czyli cenne informacje techniczne zawsze pod ręką.
  10. Opisy zdjęć – tytuły i atrybuty ALT. Dzięki nim wpływasz na pozycjonowanie sklepu pod względem SEO. Dzięki temu zdjęcia produktów mogą pojawić się w wyszukiwarce Google, w zakładce „Grafika”, z której to internauci również korzystają.
  11. Darmowy audyt SEO – jego przeprowadzenie pozwala Ci w przeciągu kilku sekund dowiedzieć się, jakie błędy pojawiają się w sklepie i jak należy je wyeliminować. Z pewnymi poradzisz sobie sam, a inne możesz komuś zlecić. Przekonaj się, jaka jest kondycja Twojego sklepu!

Dalsze pozycjonowaniu sklepu internetowego

1. Musisz wiedzieć, co Twoi klienci wpisują do wyszukiwarki, aby wyszukać produkty czy usługi, które znajdują się w Twoim sklepie. Dodatkowo interesują Cię te słowa kluczowe, na które pojawia się niska konkurencja, czyli long tail. Skąd otrzymać listę najlepszych słów kluczowych do pozycjonowania sklepu? Zajrzyj do poniższego artykułu „Jak dobrać słowa kluczowe?„.

2. Pozycjonowanie sklepu internetowego to zespół wielu działań, jak prowadzenie bloga, bezpieczne pozyskiwanie linków czy promocja na portalach społecznościowych. Jak powinno to wyglądać? O tym więcej w poniższym artykule, w którym dodatkowo otrzymasz listę mocnych linków, które mogą pozycjonować Twój sklep. Więcej w artykule „10 sposobów na skuteczne pozycjonowanie stron www część 1„.

3. Wypozycjonowanie sklepu na samą górę wyszukiwarki Google jest możliwe, jeśli jeszcze wdrożymy reklamę w mapach Google, reklamę na Youtube, polecenia ze sprawdzonych źródeł i konkursy. Dodatkowo należy zadbać o ważne sprawy techniczne. O tym w artykule „10 sposobów na skuteczne pozycjonowanie stron www część 2„.

4. Chcesz na bieżąco wiedzieć, jak wygląda pozycja Twojego sklepu na odpowiednie słowa kluczowe? Zapewne pozycjonujesz się na kilkadziesiąt bądź kilkaset fraz kluczowych, więc potrzebne jest Ci sprawdzone i wygodne narzędzie seo. Poznaj więc zarówno darmowe, jak i płatne narzędzia do monitorowania pozycji Twojego sklepu internetowego. Dowiesz się o tym w artykule „Jak sprawdzić pozycję strony www w Google?„.

5. Reklama sklepu internetowego nie tylko przez pozycjonowanie w Google, ale również poprzez reklamę Adwords. Czy warto o coś takiego zadbać? A jeśli tak, to dlaczego?! Zajrzyj do artykułu „Pozycjonowanie czy Adwords„.

6. Chcesz wiedzieć, jak budować zaplecze sklepu internetowego, jak inwestować w reklamę adwords i facebook bądź komu zlecić pozycjonowanie sklepu internetowego? Zajrzyj do artykułu „Pozycjonowanie stron www – techniki SEO„.

7. Ułatw sobie zadanie i wypróbuj cenne narzędzia seo do pozycjonowania sklepu internetowego. Przydadzą Ci się do sprawdzania szybkości działania sklepu, przeprowadzenia optymalizacji seo, kontrolowania widoczności sklepu, analizy linków (backlinks) i wielu innych zadań. Zajrzyj do artykułu „Narzędzia SEO do pozycjonowania„.


Pozycjonowanie sklepu internetowego – wnioski

pozycjonowanie sklepu internetowego czyli jak wypozycjonować sklep - wnioski

Czy wiesz już, jak wypozycjonować sklep internetowy? Masz pewne wątpliwości? Jeśli tak, to szkól się nadal, a inwestycja ta na pewno wyjdzie Ci na dobre. Wprowadzając już te mniejsze, a później większe zmiany zauważysz, jak po pewnym czasie przyczyniły się one do zwiększenia sprzedaży. Jeśli chcesz się podszkolić w zakresie pozycjonowania stron www i SEO, to tutaj polecam Ci mój kurs online „Ogarnij SEO i Pozycjonowanie stron www„, który przejdziesz bez programistycznej wiedzy. Przedstawiony jest w bardzo prosty i przystępny sposób. Wyjaśnienia dotyczące pozycjonowania i seo ukazane są w nim krok po kroku, dzięki czemu i Ty możesz ogarnąć pozycjonowanie!

Musisz pamiętać, że konkurencja nie śpi

Jeśli więc nie będziesz przez cały czas pozycjonować swojego sklepu, to po pewnym czasie zacznie on spadać w dół wyników wyszukiwania Google.

Dopiero regularność i skuteczność pozycjonowania sprawia, że Twój sklep uzyskuje wysoką pozycję na odpowiednie słowa kluczowe. I nie jest to krótkoterminowe, lecz taką pozycję udaje Ci się utrzymać przez długie miesiące, a nawet lata. Gdybyś miał pytania, daj znać w komentarzu, a tymczasem życzę powodzenia w pozycjonowaniu sklepu!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Promocja na wszystkie kursy online!

Zajrzyj do zakładki "Kursy Online" i sprawdź najlepsze promocje na kursy o grafice i fotografii, marketingu, zarabianiu przez Internet, IT i AI. Zapraszamy!

Promocja na kursy online!
1