Optymalizacja strony www pod Google - część 2

Optymalizacja strony www pod Google - część 2

Optymalizacja strony www ma wpływ na to, jakie wyniki uzyskuje strona w Google i jak jest odbierana przez Internautów. Oto dla Ciebie druga część poradnika "Optymalizacja strony www pod Google". Jakiś czas temu przygotowana została "Optymalizacja strony www pod Google - część 1". Jeśli jej nie znasz, to koniecznie tam zajrzyj. Ukazałem tam 6 cennych wskazówek, jak poprawić optymalizację każdej strony www - strony firmowej, bloga i sklepu.

Poniżej kolejne wskazówki o optymalizacji strony www

Poznaj je i cenne narzędzia, które wymieniam. A zarazem skorzystaj z odnośników do bardziej rozbudowanych artykułów, które rozwijają daną myśl i ukazują Ci, jak dokonać danej optymalizacji strony krok po kroku. Powodzenia!

7. User Experience

User Experience to tłumaczenie wyrażenia UX. Dotyczy doświadczeń użytkowników na stronie www. W tym celu należy zadbać o zbudowanie strony www, która jest przyjazna i łatwa do obsługi. Pozwoli to uzyskać stałych czytelników na blogu czy stałych klientów w sklepie online. Badanie Eye Tracking to inaczej Mapa Cieplna Strony, która jest w stanie ukazać nam, jak poruszają się użytkownicy na naszej witrynie. Poprzez te statystyki jesteśmy w stanie dążyć do poprawienia strony www, zwiększenia jej user experience i innych możliwości. Przydatne serwisy do przeprowadzenia takich badań to na przykład: Hotjar, Clicktale, DugwoodClickHeat, CrazyEgg, HeatMap. Więcej o UX wspominam w artykule "User Experience - Zasady i SEO".

8. Aktualizacja strony www

Gdy na bieżąco aktualizujemy stronę, treść, tworzymy nowy content, to pozytywną ocenę otrzymujemy nie tylko od Google, ale także od Internautów. Dla nich nowości są czymś bardzo pozytywnym. Warto na tej podstawie dążyć do rozwoju, przez co pójdziemy z duchem postępy. A przy okazji wyprzedzimy konkurencję, która okaże się nijaka, starodawna.

9. Szybkość ładowania strony

Im krótszy czas ładowania się strony, tym większe prawdopodobieństwo, że pozostanie na niej większa ilość użytkowników. Gdyby strona ładowała się ponad 3 sekundy, to tracimy nawet do połowy użytkowników, którzy kliknęli w link, który prowadził do naszej strony. Natomiast strona ładowała się dla nich zbyt długo i z niej zrezygnowali. Zapewne nie chcemy, aby tak było w przypadku naszych stron www. Dlatego dobrze jest sprawdzić szybkość ładowania się naszej strony poprzez darmowe narzędzie Google PageSpeed Insights, Mobile Website Speed Testing Tools, Pingdom i GTMetrix. Szczegółowe informacje, jak poprawić szybkość ładowania strony w artykule "Jak zwiększyć szybkość ładowania strony + Test szybkości".

10. Uptime czyli dostępność strony www

Twoja strona znajduje się na odpowiednim hostingu i powinna działać przez cały czas. Natomiast niemalże wszystkie firmy hostingowe miewają mniejsze i większe problemy. I przez to twoja strona może co pewien czas nie być dostępna dla robotów Google i Internautów. To następnie może doprowadzić do tego, że zostanie ona wyindeksowania z wyszukiwarki. Aby do tego nie doprowadzić, warto monitorować dostępność naszej strony na hostingu. I najlepiej, gdy ten UpTime jest na poziomie minimum 99,5% lub wyżej. Gdy aktualny hosting nie jest w stanie nam czegoś takiego zapewnić, to jak najszybciej powinniśmy z niego zrezygnować. Zdarza się, że firmy hostingowe przesyłają do klientów sprawozdania na temat dostępności strony www. Ale jest to rzadkością. Dlatego lepiej, jeśli wykorzystamy do tego darmowe narzędzie UptimeRobot. Wystarczy tam stworzyć własne konto, a następnie dodać stronę do monitorowania. Co 8 minut w wersji darmowej może sprawdzać dostępność naszych stron i wysyłać nam powiadomienie na adres email, gdyby nie były dostępne. Sam korzystam i polecam!

uptime robot sprawdza dostępność bloga jaksierozwijac

A jeśli szukasz dobrej firmy hostingowej, to mogę ze swojej strony polecić ich kilka, gdzie Uptime jest na wysokim poziomie. Wspominam o nich w artykule "Najlepsze serwery czyli hosting wwww".

11. Kategorie tematyczne

Gdy posiadamy wiele artykułów / podstron w naszej witrynie, to często bardzo przydatne dla użytkowników okazuje się stworzenie kategorii tematycznych. Dobrze, aby jej nazwa była ściśle związana z artykułami, które do niej pasują. Widać to na przykładzie mojego bloga, gdzie znajdują się 4 podstawowe kategorie, czyli: Pozycjonowanie i SEO, WordPress, Biznes online i Praca zdalna oraz Rozwój osobisty. Dzięki temu czytelnicy trafiający na ten blog mogą zapoznać się z treściami, które szczególnie ich interesują. Dodatkowo taka kategoryzacja treści jest pozytywnie odbierana przez Google, ponieważ można w nazwie kategorii umieścić najważniejsze słowa kluczowe, na które także pozycjonujemy naszą witrynę.

Na stronach WordPress stworzenie takich kategorii jest bardzo proste, do których później będziemy mogli dołączyć pewne strony czy wpisy.

kategorie i podkategorie dla stron WordPress w celu optymalizacji treści

Warto pamiętać, aby każda kategoria miała nie tylko ustawiony odpowiedni Tytuł i Opis. Ale jeszcze mieć ustalone właściwe znaczniki Meta, które później będą widoczne w wyszukiwarce Google. Gdy więc edytujemy kategorię, a posiadamy na stronie WordPress zainstalowaną wtyczkę Yoast SEO, to poniżej ustawień kategorii możemy ustawić jej znaczniki Meta(title i description).

ustawienia znaczników meta dla kategorii w celu optymalizacji strony www pod google

12. Podkatalogi zamiast subdomen

Aby było prościej zrozumieć, wyjaśnię na przykładzie. Gdy posiadam bloga jaksierozwijac.pl to korzystniej w ramach jego pozycjonowania, gdy tworzę do niego podkatalogi typu: "https://jaksierozwijac.pl/pozycjonowanie" "https://jaksierozwijac.pl/kursy-i-ksiazki" i tym podobne. Dzięki temu te podkatalogi pozycjonują moją główną stronę czyli https://jaksierozwijac.pl. Właśnie takie działanie pozwalają tworzyć więcej treści z odpowiednimi słowami kluczowymi, które w postaci podkatalogów skutecznie pozycjonują mój blog w Google. Gdyby stworzyć subdomeny jak https://blog.jaksierozwijac.pl to warto pamiętać, że jest ona odebrana przez Google jako osobna strona www. Gdybyśmy na takiej subdomenie tworzyli dodatkowe podstrony i artykuły (np. https://blog.jaksierozwijac.pl/pozycjonowanie), to pozycjonują one jedynie daną subdomenę(https://blog.jaksierozwijac.pl), a nie pozycjonują strony głównej czyli https://jaksierozwijac.pl.

Poznałeś już 2 części poradnika "Optymalizacja strony www pod Google". I zajrzyj jeszcze tutaj "Optymalizacja strony internetowej pod Google - część 3". Dzięki temu powoli optymalizuj strony własne i swoich Klientów. Powodzenia!


Optymalizacja strony www pod Google – część 2
5 (100%) 2 vote[s]

Dodaj komentarz :)